Tijd voor een quickshifter zou ik zeggen.Inmiddels heb ik een paar duizend kilometer op de Blade er bij gezet en begin ik steeds meer vertrouwen te krijgen.
Voor mijn gevoel wordt de brommert steeds sneller maar dat zal wel suggestie zijn omdat ik steeds vroeger meer gas geef.
Volgas doortrekken in zijn 2 vanaf 7000 rpm voelt wel lekker hoor. Gewoon 180 in de 2e versnelling.
Onder de 7000 rpm ben ik nog voorzichtig, onbedoeld het voorwiel een paar keer een stukkie los van dr grond gehad.
Nee, ik heb zeker heen wheelie ambities.
Maar nu het volgende, van de week ff lekker optrekken vanaf de oprit van de snelweg, volgas door in zijn 2, dan opschakelen naar 3.
Dus ik moest koppelen, maar dat vind ik dan toch wel een ding hoor. Voor mijn gevoel moet ik me echt goed vasthouden.
Als ik rustig rijd schakel ik regelmatig zonder koppeling op.
Is dit ook goed te doen wanneer je doortrekt richting het rode gebied?
Natuurlijk met gevoel.
Of is het echt een afrader cq nogo?
Gr Patrick
Op de weg schakelde ik altijd met koppeling. Op circuit regelmatig zonder. Als je het goed doet kan het geen kwaad. Als je gekraak hoort of doortrapt dan niet doen. Heb er inmiddels een quickshifter op zitten. Schakeltoerental vanaf 5000 toeren. Maar dan voel je het best wel. Vanaf 6000 toeren als het mes door de boter. Zelfs bij rustig optrekken. Maar schakelde op circuit ook pas bij of vanaf 6000 toeren zonder koppeling toen ik nog geen QS had.
Wat ik mij herinner zonder de QS was doortrekken, voetje lichtje druk geven tegen versnellingspook, gas los en dan druk iets opvoeren. Valt dan vanzelf in de volgende versnelling. Voordeel QS is dat je nu gas niet meer dicht hoeft te draaien. Gewoon opschakelen zonder koppelig zonder gas dicht te draaien.