Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bekijk bijlage 1427715
Vandaag de blade na het uitlaten maar weer eens getrakteerd op een wasbeurtje en een flinke poetsbeurt!
Zit weer nieuwe olie in en er liggen verse bandjes onder
Volgende week een paar dagen sturen met vrienden bij de Moezel, de motor is er klaar voor
Nee even serieus: ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
Ik rijd op een oudere fireblade (bouwjaar 2000) en dat was de eerste met injectie, andere elektronische snufjes zitten er niet op maar ik weet ook niet precies vanaf welk model zaken zoals traction control enz. er wel op zitten.
Beste bladerijders,
Een vraag rijd nu nog op een oude fzs600/yamaha. Kijk met 1 oog naar een blade. Ik ben oldskool en dus wars en huiverig van veel electronica. Al realiseer ik me dat honda daar een naam in heeft hoog te houden, zie ik te vaak om me heen dat tractiecontrols, rijmodi, etc veel gelazer geeft wanneer het ouder wordt. Vriend van me heeft een R1 van 2006 en die is nog redelijk vrij van electronische interventie. Hoe zit dat bij een Fireblade. Tot welke generatie is een blade vrij van alle toeters en bellen? Alvast bedankt voor de genomen tijd om antwoord te geven.
Abs vanaf 2009. Tc vanaf 2017 evenals engine brake, rijmodi, qs etc.
Hahaha, herkenbaar.
Had ik ook toen ik van carbs naar injectie ging. Mijn huidige van 2006 heeft wel wat electronica snufjes zoals een klep in het inlaattraject, klep in de uitlaat, lambda sonde maar daar blijft het gelukkig bij. Gas geven en remmen doen we nog lekker zelf
De aansturing van die kleppen is trouwens makkelijk te overbruggen of af te koppelen en is zeker een aanrader, vooral in het lage en middengebied is dat merkbaar.
ABS is nogal een item, weegt geloof ik 11 kg op een blade en ff remvloeistof verversen schijnt een erg vervelend klusje te zijn; tenminste dat is wat ik erover gehoord heb.
Ben een nuchtere kerel en realiseer me dat een "oudere" blade nog altijd meer kan dan ik ooit zal kunnen. Juist dan is Tc en rijmodi natuurlijk fijn maar heb al zoveel horrorverhalen gehoord. En zeker als je zelf geen sleutelaar ben je iedere keer bij de dealer aan de beurt. Daarom zal ik ook niet snel een ktm of zo kopen. Een Fireblade uit 2013/2014 zoiets. Dat lijkt me wel wat.
ja en jaIk zoek me rot naar een setje 2e-hands headers voor een SC28, maar tot nu toe geen suc6 ..... Nu heb ik een setje op het oog die van een 96/97 SC33 komen. Nu heb ik begrepen dat de headers op zich wel passen, maar dat de flens voorkomt dat de originele SC28 demper erop past. Als ik nu de demper ook overzet van een SC33, ben ik dan helemaal veilig?
Daarnaast is me nog iets onduidelijk: moeten er nu eigenlijk pakkingen worden gemonteerd bij de cilinderkop?
Bedankt alvast!
Ik zoek me rot naar een setje 2e-hands headers voor een SC28, maar tot nu toe geen suc6 ..... Nu heb ik een setje op het oog die van een 96/97 SC33 komen. Nu heb ik begrepen dat de headers op zich wel passen, maar dat de flens voorkomt dat de originele SC28 demper erop past. Als ik nu de demper ook overzet van een SC33, ben ik dan helemaal veilig?
Daarnaast is me nog iets onduidelijk: moeten er nu eigenlijk pakkingen worden gemonteerd bij de cilinderkop?
Bedankt alvast!