Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Best wel een zak hooi die doorreed zeg.
Maar mischien zag hij het niet op tijd of zo, anders zie bovenstaande.

Ik was pas geleden onder het genot van een peuk bezig met een tussentijdse BRAVOK :+
Draait er opeens een motorrijder om en komt vragen of ik panne hebt omdat ik naar m'n remblokken stond te turen.
Zo kan het dus ook.
Zelf kan ik niet goed zien of mensen gewoon gestopt zijn, of pech hebben.
Is daar een code voor?
ja die is er, en is nog internationaal ook.
Als jij je helm 5 tot 10 meter achter de motor neerzet (dus in de richting van het achteropkomende verkeer), dan is dat het signaal dat je hulp nodig hebt.
 
Tenzij je niet zwaarder bent of mag zijn dan 3.500 kg.
Als je niet zwaarder mag zijn dan 3500kg geldt een maximum snelheid van 90km/h. Alle gewichten daarboven zijn 80km/h.

Bron:
 
Helaas heeft hij wel gelijk en is de hele wegenverkeerswet op die mensen afgestemd, wat voor mij betekent dat je als je wat beter in je denk en inschattingsvermogen zit jezelf ook wat meer kan veroorloven. Zou een mooie zijn, je IQ aan je BSN koppelen, alles meer dan 100 in procenten margeverruimend toepassen. Dus met een IQ van 140 mag je 122 waar een ander 80 mag. Bekeuring van 200 euro wordt 120..
Daar wordt het op de weg niet veiliger van … :N
 
Daar wordt het op de weg niet veiliger van … :N

Dat is discutabel, Max, juist mensen die het mogen en kunnen zullen zelf de afweging maken of het veilig kan, iemand met een IQ van < 100 blijft 80 rijden...
Jij denkt gelijk aan een karrespoor waar je als een mongool over iemand heen gaat met 32 km verschil, wat eigenlijk 112 is ipv 122, dus voor jullie allemaal gewoon 80 :+ want niemand merkte het op... Ik hòu al een snelheidsverschil aan op de snelweg, waar mijn brein zegt dat het kan, van een 30 km/h. Op een B-weg waar ik 80 mag haal ik ook niemand in, dan ben ik aardig ergens met die 40 procent bezig...

Prima hoor, als je dan ook maar zonder morren betaalt als je gesnapt wordt.

Zonder meer, bekeuringen raken bij mij de mat niet joh
 
Prima hoor, als je dan ook maar zonder morren betaalt als je gesnapt wordt.


Doe ik. Is mn enige bekeuring met de motorfiets in 8 seizoenen, ben ik trots op !
Maar zeg nu eens eerlijk max, wat is het nut er van om met 65 op een weg te rijden waar je 80 mag en de meesten dat ook graag willen ?
Kunnen mensen zeggen dat ze geen haast hebben, neem dan maar de binnendoor weg..
Ik heb namelijk het idee dat de mensen die 65/70 rijden niet capabel genoeg zijn om auto te rijden.. zelfde geldt voor 90-100 op de snelweg.
Als je namelijk capabel genoeg bent rij je gewoon prima 80 op de klok en weet je ook dat dat geen levensgevaarlijke capriolen zijn etc.
 
Doe ik. Is mn enige bekeuring met de motorfiets in 8 seizoenen, ben ik trots op !
Maar zeg nu eens eerlijk max, wat is het nut er van om met 65 op een weg te rijden waar je 80 mag en de meesten dat ook graag willen ?
Kunnen mensen zeggen dat ze geen haast hebben, neem dan maar de binnendoor weg..
Ik heb namelijk het idee dat de mensen die 65/70 rijden niet capabel genoeg zijn om auto te rijden.. zelfde geldt voor 90-100 op de snelweg.
Als je namelijk capabel genoeg bent rij je gewoon prima 80 op de klok en weet je ook dat dat geen levensgevaarlijke capriolen zijn etc.
De mensen die 90-100 op de snelweg achter een vrachtwagen hangen doen dat vaak voor de portomonnee. De (oude) kleine auto's zijn significant zuiniger rond 90. Mijn Suuz Swift Eco kon 1 op 20/21 halen met 90, of 1 op 15/16 met 130. Woon werk met 19 cent/km vergoeding... Reken maar uit.
Alleen moet je wel sociaal en anticiperend rijden, en niet naar links inhalen met 91.

De mensen die 65 rijden op een 80 weg zijn vervelend. Ik haal liever niet in bij een dubbele doorgetrokken streep, maar zou liegen als ik zeg dat ik dat niet doe. Om deze reden, tevens zijn dit vaak ook de mensen die spontaan in een flauwe bocht de rem er nog bij pakken. Wat ook gevaarlijk is.
Inhalen doe ik niet (ok zelden) op plekken waar ik de reden van de dubbele doorgetrokken streep niet ken, want hij zit er vaak met reden. Maar menig motor rijder moet ook wel eens door rood rijden toch? Iets met stoplicht, sensor en ogen (ok en een beetje geduld).
 
Laatst bewerkt:
Ik was gister met de motor maar even naar de fietserspaal gereden bij t verkeerslicht ,hij reageerde ook niet op de strepen,dus dan maar ff fietser ;)
 
Achter een vrachtwagen zul je mij echt niet over horen maar laten ze er dan ook achter blijven en evt. de snelheid wat verder laten zakken ipv vanuit het niets de richtingaanwijzer aan en meteen op links terwijl een ander daar 130 rijd. Dat bedoel ik met niet capabel genoeg.. als je gewoon 1 baan vrij laat voor mensen die wel door willen is er niets aan de hand.

Door rood rijden doe ik zowel met de auto als de motor maar wel uitsluitend op bekende plekken waarvan ik weet dat het stoplicht aan gaat zodra je bijna stilstaat bijv.
 
De mensen die 90-100 op de snelweg achter een vrachtwagen hangen doen dat vaak voor de portomonnee. De (oude) kleine auto's zijn significant zuiniger rond 90. Mijn Suuz Swift Eco kon 1 op 20/21 halen met 90, of 1 op 15/16 met 130. Woon werk met 19 cent/km vergoeding... Reken maar uit.
Alleen moet je wel sociaal en anticiperend rijden, en niet naar links inhalen met 91.

De mensen die 65 rijden op een 80 weg zijn vervelend. Ik haal liever niet in bij een dubbele doorgetrokken streep, maar zou liegen als ik zeg dat ik dat niet doe. Om deze reden, tevens zijn dit vaak ook de mensen die spontaan in een flauwe bocht de rem er nog bij pakken. Wat ook gevaarlijk is.
Inhalen doe ik niet (ok zelden) op plekken waar ik de reden van de dubbele doorgetrokken streep niet ken, want hij zit er vaak met reden. Maar menig motor rijder moet ook wel eens door rood rijden toch? Iets met stoplicht, sensor en ogen (ok en een beetje geduld).

Wat de meesten daarentegen weer niet snappen, is dat ze ook bij een vrachtwagen afstand moeten houden. Zo’n ding kan met een noodstop veel harder remmen dan iedereen denkt. Ik zie ook regelmatig choppers met 3 meter afstand achter zo’n bakbeest voortkabbelen🙄
 
Wat de meesten daarentegen weer niet snappen, is dat ze ook bij een vrachtwagen afstand moeten houden. Zo’n ding kan met een noodstop veel harder remmen dan iedereen denkt. Ik zie ook regelmatig choppers met 3 meter afstand achter zo’n bakbeest voortkabbelen🙄

Vrijdag zag ik nog een AEB in werking bij een Hongaar door een doosje in een klein Toyota koekblikje. Klapte hem max 5 meter voor hem naar rechts. AEB reageert en rook van de wielen af. Madam reed uiteraard gewoon door terwijl de claxon van 2 vrachtwagens ging en groot licht erbij van de Hongaar (ik reed links en toeterde uiteraard ook even netjes). Dus ja, met de Advanced Emergency Brake remt zo'n ding echt hard. Hopelijk was hij niet geladen, want vol in de remmen geeft het risico dat je lading gaat testen hoe sterk je ladingzekering is.

Was op de N65, waar je 80 mag, maar Oostblokkers soms denken dat je er maar 65/70 mag, net als in Duitsland buiten de snelweg.
 
Helaas heeft hij wel gelijk en is de hele wegenverkeerswet op die mensen afgestemd, wat voor mij betekent dat je als je wat beter in je denk en inschattingsvermogen zit jezelf ook wat meer kan veroorloven. Zou een mooie zijn, je IQ aan je BSN koppelen, alles meer dan 100 in procenten margeverruimend toepassen. Dus met een IQ van 140 mag je 122 waar een ander 80 mag. Bekeuring van 200 euro wordt 120..
Ik denk dat iemand met een IQ van 140, als dat al gemeten kan worden, niet met 122 over een 80 weg gaat rijden.
 
Da
Ik denk dat iemand met een IQ van 140, als dat al gemeten kan worden, niet met 122 over een 80 weg gaat rijden.
Dat heb ik zojuist uiteengezet


Dat is discutabel, Max, juist mensen die het mogen en kunnen zullen zelf de afweging maken of het veilig kan, iemand met een IQ van < 100 blijft 80 rijden...
Jij denkt gelijk aan een karrespoor waar je als een mongool over iemand heen gaat met 32 km verschil, wat eigenlijk 112 is ipv 122, dus voor jullie allemaal gewoon 80 :+ want niemand merkte het op... Ik hòu al een snelheidsverschil aan op de snelweg, waar mijn brein zegt dat het kan, van een 30 km/h. Op een B-weg waar ik 80 mag haal ik ook niemand in, dan ben ik aardig ergens met die 40 procent bezig...



Zonder meer, bekeuringen raken bij mij de mat niet joh
 
Ik denk dat iemand met een IQ van 140, als dat al gemeten kan worden, niet met 122 over een 80 weg gaat rijden.
Nee, die pakt dan z’n Ferrari, Porsche, Lamborghini om daar eens ff 300 mee over de autobahn te scheuren })
 
Terug
Bovenaan Onderaan