Ducati Multistrada 1200 Topic

Bedankt voor de tip. Kan dat ook in combinatie met de rexxer mapping?
Ja maar de powercommander overruled de Rexxer mapping😉 dat is een beetje zonde. Ik heb op mijn vorige motor een Triumph speed triple R de Healltech gemonteerd. Deze werkte bij mij echt perfect. Maar lees wisselende berichten.
 
Ja maar de powercommander overruled de Rexxer mapping😉 dat is een beetje zonde. Ik heb op mijn vorige motor een Triumph speed triple R de Healltech gemonteerd. Deze werkte bij mij echt perfect. Maar lees wisselende berichten.

Klopt idd, over de Healltech lees je veel wisselende berichten. Daarom ben ik ook wel benieuwd naar praktijkervaring van Multi rijders. Powercommander is idd wel een optie, maar dan kan ik beter de rexxer mapping laten vervangen door de powercommander en dan alles opnieuw laten afstellen. Dit heeft echter niet mijn voorkeur, gezien hij nu super goed loopt met de rexxer.

Want volgens mij kan de powercommander quickshifter alleen in combinatie worden gebruikt?
 
vraagje voor de kenners?
Vanaf welk modeljaar is de balhoofdhoek van 24° naar 25° gegaan?
informatie op internet is nogal vaag, sommige reviews spreken in 2018 al van 25° sommigen dan weer pas vanaf 2019
Ik zou het graag met zekerheid weten..
 
Beste Multi rijders,

Mogelijk is de vraag al (vaak) eerder gesteld, is er een werkplaatshandboek voor de Multistrada 1200s sport? Liefst in Nederlands?

groet Nico
 
Laatst bewerkt:
Dag Nico,
werkplaatshandboek is te vinden op:

weliswaar van de 1200s touring maar is volgens mij niet anders dan van de sport versie.
succes, grt,


Hartelijk dank voor je bericht!
Echter vind ik hier alleen de 'owners manual'. Die heb ik gelukkig ook bij de motor, alleen staat daar maar beperkte info in.
Ik zoek eigenlijk een werkplaatshandboek, met uitgebreide reparatie en onderhoud instructie i.c.m. alle aanhaalmomenten etc.
 
Ook ik zal mezelf even kort voorstellen.

Na 12 jaar aprilia Tuono te hebben gereden werdt het tijd voor iets anders.
Aangezien mijn jongste dochter (11jaar) het sinds een jaartje of 2 geweldig vondt om achter op de motor te zitten moest het een “toer” geschikte motor zijn, een met koffers, want dan kunnen we samen op vakantie was het devies.
Een Honda goldwing leek haar wel wat........Nou, echt niet.:N

Na wat wikken en wegen en wat motoren bekijken zijn we tot een compromis gekomen. Een combinatie van sport en toer, een multistrada dus.

Het is een 2010 S touring geworden. De motor is afkomstig van een kameraad, dus vertrouwd gekocht. Mijn Tuono is overigens ook weer naar een andere kameraad van me gegaan, zo blijft het in de buurt en iedereen toch wat nieuws *D

Mijn naam is Antoine, ofwel Tuupke. 47 jaartjes jong en woonachtig in Dongen.
Al heel wat jaren actief op MF maar lees voornamelijk mee.

Meelezen zal ik dus ook hier weer gaan doen.

Gr,
Tuupke.

Bekijk bijlage 1401325Bekijk bijlage 1401326Bekijk bijlage 1401327
weer een Brabo bij mij in de buurt met een Multi!
 
Met een beetje vertraging verkoop ik een aantal originele onderdelen voor een Multistrada 1200 (model 2010) die ik nog heb liggen na mijn ongeval in 2017.

Allemaal in perfecte staat.

- Termignoni DB killer (ingekort);
- Afdekkappen L+R 48410851A + 48410861A;
- Afdekkappen riemen 24511052a + 24511051a +24511062A;
- Voorste delen ("snavel")L+R: 48011501A + 48011511A;
- Hugger achter;
- Tankcover rood;
- Spatbord voor rood-zwart, incl. remkabelgeleider;
- Passagiersvoetsteun rechts, incl. montagemateriaal;
- rubbers voor voetsteunen
- nummerplaathouder
- Houder Garmin Zumo 500/550, incl. bekabeling.

Laat maar horen indien er interesse is!













 
Laatst bewerkt:
Hallo ducatisten,

Ik zal mezelf even kort voorstellen :)

Ik ben arne en op dit moment woonachtig in haarlem.
32 jaar en dit is mijn 5de motor op mijn naam.
Begonnen op een div 900 van yamaha, gsxr 750 uit 97, vtr sp2 2002, vtr sp2 2004 en nu dan overgestapt naar een multistrada !

Een aantal jaar geleden heb ik als motorfiets monteur gewerkt en daar heb je de leuke bijkomstigheid om lekker veel verschillende motoren te mogen proefrijden.
en in de paar jaar tijd dat ik daar gewerkt heb, heeft de multistrada bij mij zo een grote indruk achter gelaten.. dat ik toen de tijd tegen mezelf gezegd heb. ''als ik eens te veel geld over heb dan koop ik een MTS 1200''

Nou is dat moment daar gekomen en heb ik voor een heel erg zacht prijsje een dikke 1200 S met touring pack uit 2015 op de kop getikt bij een ducati dealer :D

Op dit moment staat deze nog bij een bedrijf tot de kenteken plaat binnen is / want ik heb hem opgehaald in het buitenland.
Ik hoop volgende week en anders de week daarop te mogen vlammen op de MTS :D:D

fototje komt eraan :)
 
de foto's :)
thumbnail_DSC_0765.jpg
thumbnail_DSC_0766.jpg
 
Laatst bewerkt:
Proficiat, hele mooie fiets! Ga je veel plezier van hebben.
Ja dat gaat wel de bedoeling worden 😁
Zijn er hier mensen die hun MTS nog wat opgepimpt hebben?

Ik ben denk ik wel van plan een akra systeem eronder te gaan zetten 😎
 
Ja dat gaat wel de bedoeling worden 😁
Zijn er hier mensen die hun MTS nog wat opgepimpt hebben?

Ik ben denk ik wel van plan een akra systeem eronder te gaan zetten 😎

Ik had op de mijne:
- volledige termigoni-lijn, incl ECU en luchtfilter (aanrader!);
- alle zwart plastic onderdelen vervangen door carbon;
- donker puig ruitje;
- tricolore bestickering.

 
Heel vet!
Ik hou het nu eerst bij alleen de akra lijn en ik wil ducabike koppeldeksel kopen
 
Ja dat gaat wel de bedoeling worden 😁
Zijn er hier mensen die hun MTS nog wat opgepimpt hebben?

Ik ben denk ik wel van plan een akra systeem eronder te gaan zetten 😎

Gefeliciteerd, en veel plezier met de MTS.
Ik heb een termignoni uitlaat(fabrieksaf). Hele lijn van termignoni zou mij wat te luid worden. Zijn ze in de Eifel(waar ik het meeste rij) niet zo blij mee.
Heb wel een andere ECU van Rexxer waardoor die ook onderop heel netjes loopt.
Verder eigenlijk alleen wat extra carbon delen ipv zwart plastic.
Optisch dus nog net zo origineel als dat die uit de fabriek kwam
 
ik heb wel eens vaker gehoord dat mensen een rexxer mapping zelf hebben geupload.

is rexxor net zoiets als een power commander? en laden mensen dan een al bestaande mapping in dan ofoz?
 
Ik vind dit veel overzichtelijker en makkelijker om iets terug te vinden.
K*t blauw rondje met die F erin :P
 
Ik vind dit veel overzichtelijker en makkelijker om iets terug te vinden.
K*t blauw rondje met die F erin :P
Haha, ik geef je groot gelijk. Al hoewel multistrada Nederland een hele leuke actieve groep is vind ik motorforum nog altijd heel leuk en handig.

En sorry, heb betreft Rexxer geen flauw idee hoe dat precies gaat _O-

Weet alleen dat die ook onderop heerlijk soepel op pakt.
Helaas nog niet zo soepel als mijn moto Morini, maar ja. Een Ducati is geen Morini en een Morini is geen Ducati :]
 
Haha, ik geef je groot gelijk. Al hoewel multistrada Nederland een hele leuke actieve groep is vind ik motorforum nog altijd heel leuk en handig.

En sorry, heb betreft Rexxer geen flauw idee hoe dat precies gaat _O-

Weet alleen dat die ook onderop heerlijk soepel op pakt.
Helaas nog niet zo soepel als mijn moto Morini, maar ja. Een Ducati is geen Morini en een Morini is geen Ducati :]

Het is beide Italiaans maar daar is denk ik ook bijna alles mee gezegd hahaha:+
 
hej ik ben een beetje aan het uitzoeken hoe die dms werkt van de multi, ik krijg mn telefoon en headset wel gelinkt met de motor en op het scherm zie ik wel nummer er afspeelt enzo maar ik krijg het geluid niet naar mijn headset toe.

iemand een idee wat ik fout doe?
 
Terug
Bovenaan Onderaan