Laverda liefhebbers?

Gisteren bij me afgeleverd

Mooi hoor :Y Had ik de mijne nog maar..............een groene SF II uit ' 76. Ik zie dat er een balanspijp op zit...............was dat voor dit type (al) origineel ?
Vond die balanspijp toen een behoorlijke beperking voor het lekker sturen bij de kortere bochten en had het chroom al snel beschadigd. Om het originele uitlaat systeem een beetje netjes te houden heb ik er toen al snel een 2 in 1 op gemonteerd. Heerlijk geluidje ........vooral bij het gas dicht draaien/afsluiten :+:Y
Tegenwoordig zou je hiermee een milieu crimineel zijn denk ik }):Z Veel veilige km-tjes gewenst met je mooie Laverda...............
 
Nee. Heb het set een jaar of 10 zo gekocht. Was een exacte kopie van het orgineel. Zat een verkeerd type uitlaat op.
Ben er erg blij mee.

Kwa accu ben ik nog even aan het kijken. Ik ga waarschij voor een gesloten gel accu.

Marco.
 

Bijlagen

  • IMG-20180915-WA0000.jpg
    IMG-20180915-WA0000.jpg
    59,5 KB · Weergaven: 24
2 in 1???
Een echte Laverda heeft toch 3 cilinders? :?




:+
Och.. de 180gr jota heeft een schitterend geluid maar heeft niet zo‘n beste wegligging. de 120gr jota stuurt daarentegen een stuk stabieler. De 1000sfc stuurt erg goed en loopt best hard, maar heeft bij lange na niet het mooie geluid van een 180gr jota. de rgs stuurt oké met een fatsoenlijke voor - en achtervork maar is niet bijster snel.. dus wat is echt. Benieuwd hoe deze twin gaat bevallen
 
Laverda lichtbak uit de 70er jaren. Wie kan ik er een plezier mee doen?

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg


Tegen verzendkosten is genoeg voor me. Ik kan het maar niet over m'n hart krijgen om 'm weg te gooien.
 
Heej den Duut. Al een laverda gekocht ondertussen?
Nee. nog niet. Ik zou dan 3-cilinder willen proberen. Het mag rauw, maar moet ookwel een beetje serieus van de plek komen. Dus geen 2-cilnder meer. Ik heb laatst nog eens voorzichtig bij Oebele Herder geïnformeerd naar een machtige 3-cilinder. Ik was blij dat ik zat. Gewicht in goud waard blijkbaar.
 
Ja ff goedkoop een Laverda aanschaffen kan je tegenwoordig wel vergeten,de 2 cilinders zijn al flink in prijs gestegen
da laatste jaren,maar de 3cilinders ook,zeker als het een jota is,ooit eens met van Dijk over de 3 cilinders gesproken,
wat hij zei werd je niet vrolijk van,je moet heel goed opletten wat je koopt want mankeert er motorisch wat aan ben
je aan de beurt wat kosten betreft.
 
Niet verkeerd. Maar ik kreeg geen foto's te zien.
FF in incognito-venster openen en .... Er staat nog veel meer moois. :9~
Wat dacht je van deze,wel apart maar wat een prijs voor een 2 pitter,en dat je die bedrading ziet hangen is ook geen gezicht.
 
Da's een lelijke big. :Y

Zonder te weten of Fritz Egli daar wel of niet zelf aan gewerkt heeft.
Tja er zal ongetwijfeld wel info over te vinden zijn of der Fritz er wat mee te maken gehad heeft,maar dan had het
er zeker beter afgewerkt uitgezien.Ik denk ook niet dat er iemand te vinden zal zijn die voor deze 33000,- neer zal willen leggen,dat word fijn verder dromen voor die eigenaar.
 
Tja er zal ongetwijfeld wel info over te vinden zijn of der Fritz er wat mee te maken gehad heeft,maar dan had het
er zeker beter afgewerkt uitgezien.Ik denk ook niet dat er iemand te vinden zal zijn die voor deze 33000,- neer zal willen leggen,dat word fijn verder dromen voor die eigenaar.

Dat hij nog zelf van kan genieten. :W
 
Stukje over de Egli Laverda,vraag me wel af of zoiets een verbetering is tegenover het standaard frame,ik had wat dat betreft niks te
klagen ,ik vond mijn 750 meer dan goed sturen,ik denk meer dat het was om iets exotisch op wielen te zetten.
Toen ik mijn SF kocht wist ik pas waarom Italiaanse motoren rijders vroeger neerkeken op de Jap rijders,zo,n Laverda stuurt een wereld beter
dan elke japanner uit de jaren 60 en 70,en eigenlijk een groot gedeelte van de jaren 80 ook nog.:]:Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan