Laverda 1200 30th Anniversary ???

Yes, maar als je die link tussen code zet werkt het dus niet want de URL is precies hetzelfde. Thanks en weer on-topic:

5objuw.jpg
 
Die vorkpoten omdraaien werd bij een Guzzi Le Mans ook vaak gedaan.
De uitleg die ik daarbij kreeg was de volgende,
Achter de vorkpoten zitten de remklauwen dichter bij de hartlijn van het balhoofd. Daardoor is het massatraagheidsmoment kleiner en dus stuurt de motor lichter.


En vervolgens werden er dan van die gewichtjes in de stuureinden gemonteerd :?
 
Laatst bewerkt:
Geeft dat dan geen probleem dat de remklauw nu op de andere kant van de bevestigingsogen vast komt te zitten. Ik stel me zo voor dat dat niet mooi symetrisch is en de klauw nu niet meer spoort met de schijf.
 
De poten worden, met de remklauwen eraan omgewisseld.
Links en rechts wordt verwisseld en 180 graden omgedraaid.
Dan klopt de uitlijning gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Allen,
De Laverda heeft vandaag gelopen :Y maar vraag niet hoe… :/

Vanmorgen dus naar monteur Peter gereden.
Allereerst gecontroleerd of er een vonk was, want dat was volgens de verkoper het probleem. Nu die was er wel. En dus maar eens gaan kijken naar hoe de binnenkant van de vlotters eruit zagen. En dat was niet al te fris. De benzine leek meer op dunne stroop. En rook niet eens meer naar benzine.

PA240003_zps91446227.jpg


Dat dus maar eens met remmenreiniger en dergelijke zo goed en zo kwaad schoon gemaakt. Duidelijk was al wel dat deze carbs eens een leuk ultrasone badje moeten krijgen met een revisiesetje. Maar omdat ik vandaag toch even wilde horen dat hij liep maar even het één en ander geprobeerd.

PA240016_zpsb186619a.jpg


Hierbij de YouTube film:

http://youtu.be/geEGrvroO1k

Geluid flink opschroeven en je hoort hem af en toe grommen zoals een Laverda hoort te doen :9~

Hij wilde nog niet echt lekker op alle drie de cilinders lopen en de carburateurs lekten ook flink aan alle kanten. Maar mechanisch klonk het allemaal prima. Ik ben in ieder geval gerustgesteld.

Ik heb de motor nu bij Peter laten staan en die heeft er een mooi winterklusje aan voor de verloren uurtjes. We zullen wel veel heen en weer bellen en mailen. Maar ik ben er van overtuigd dat ik volgend jaar vrolijk ga rijden met deze motor. Komt allemaal goed :Y
 
Laatst bewerkt:
Oma effe een duwtje geven...

Hoe staat het met de Laverda? Zag net nog een 1200 30th anniversary op speurders en moest ineens aan dit topic denken.
 
Laatst bewerkt:
Tja, ik ga me effe schamen...... :$
Sinds de keer dat ik de motor naar Peter (de monteur) heb gebracht en dat YouTube filmpje heb gemaakt ben ik niet meer bij Peter geweest en heb ik er niets meer aan gedaan.
Maar tot nu toe niet erg. Want in maart hoeft hij pas rijdbaar te zijn. En dat lijkt me nog wel haalbaar.
Binnenkort eens met Peter afspreken om de flinke bestelling van diverse onderdelen te doen.
En als die gearriveerd zijn is het een kwestie van monteren, afstellen e.d.
Ik ga ervan uit dat het gaat lukken.

En ik zal er melding van doen op dit forum.
 
Dan wist je zeker nog niet dat Peter er inmiddels dit van heeft gemaakt ? _O-

73cc727801034c7be665a9747dc6a920_zps29d729dd.jpg
 
Laatst bewerkt:
En er zijn inmiddels vorderingen in het opknapproces van mijn Laverda!

Op zondag 8 februari met de laptop langs Peter gegaan. En toen hebben we het boodschappenlijstje gemaakt van alle benodigde onderdelen. En die avond heb ik alles bij 3 verschillende websites besteld. Waarbij de belangrijkste www.laverda-paradies.de is.
Van banden tot een nieuw rubber om de tank mee vast te zetten, van sproeiers voor de carburateur tot complete revisiesetjes voor de carburateurs, van een revisie setje voor de Brembo koppelingscilinder tot een keerring in het blok (die bij het voortandwiel), pakkingen. Eigenlijk te veel om hier op te noemen.
En in de week ernaar kwamen de onderdelen binnen gedruppeld. En kon Peter aan de slag.

Foto van de nieuwe keerring:



En dat een en ander resultaat heeft gehad kun je in bijgaand filmpje zien.

 
Laatst bewerkt:
O ja, en een ander stuurtje erop:




En de remklauwen zitten alweer aan de goede kant:



De rem-en schakelset zijn vervangen door de originele exemplaren:



 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan