Probleempje bedrading Laverda 750 SF

Raytheman

Rookie
19 aug 2014
27
3
Heb de bedrading van de Laverda vernieuwd. Nu hou ik er eentje over;die op de vrijloopschakelaar moet. Maar ik kan die hele vrij-stand schakelaar niet vinden. Iemand een tip of fotootje?

ALvast bedankt!
 
Deze?

full
 
Ja dat is hem!
Wat een kwetsbare plaats voor zo'n draadje. Hier was hij afgeknipt/gebroken. Vandaar dat ik hem niet kon vinden. ik had de Laverda compleet gestript. Frame gestraald en laten poedecoaten. Chroomwerk opnieuw laten doen. Ben nu bijna klaar.
nu de elektriciteit nog aansluiten. (alles vernieuwd).
full
 
Hallo,
Het is al een oude post weet ik, maar ik probeer het toch..
Heb je toevallig nog een bedradingsschema liggen voor een 750 sf?

Met vriendelijke groeten,
Jaap
 
Hallo,
Het is al een oude post weet ik, maar ik probeer het toch..
Heb je toevallig nog een bedradingsschema liggen voor een 750 sf?

Met vriendelijke groeten,
Jaap
Die kan je op het internet vinden,Laverda 750SF wiring diagram invoeren,hou er wel rekening mee dat het per bouwjaar verschillend kan zijn.
 
Laatst bewerkt:
Heb je een foto van je Laverda Jaap? Er is ook een Laverda topic hier op MF trouwens. Wordt niet veel gepost, maar het is er wel.
 
Ja, ik heb wel een paar foto's.. momenteel bezig met de voorbereiding van het spuiten van het frame..
Heb deze motor ongeveer een maand geleden gekocht met een kanarie-geel frame zoals je ziet..
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1602000783807.jpg
    FB_IMG_1602000783807.jpg
    124,8 KB · Weergaven: 29
  • 20201104_190510.jpg
    20201104_190510.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 23
  • 20201106_141414.jpg
    20201106_141414.jpg
    477,3 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Hey, die komt bij Oebele vandaan!! Blij dat je het frame een andere kleur geeft... 😉

Maar leuke basis om een mooie Laverda van te bouwen weer!
 
Ja, ik heb wel een paar foto's.. momenteel bezig met de voorbereiding van het spuiten van het frame..
Heb deze motor ongeveer een maand geleden gekocht met een kanarie-geel frame zoals je ziet..
Lijkt wel wat op die van mij,die was ook geel,alleen het frame niet,
divmo001.jpg
 
maar dit is volgens mij geen grimeca trommel rem voor laverda.
deze hebben de afstelling links zitten en een gladde plaat aan de rechterkant.laverda rem 001 (3).jpglaverda rem 2 001 (2).jpg
 
Laatst bewerkt:
er zijn in het begin meerdere varianten trommels gebruik voordat ze over gingen op eigen trommels.
ik heb jaren op een 750s uit 1969 gereden met een grimeca die niet de gladde plaat had aan de rechterzijde maar 1 met alleen een soort luchthapper.
daarnaast had ik ook een 750 gt uit 1970 die dan wel weer de gladde plaat aan de rechterzijde had.
 
Deze grimeca is in ieder geval niet origineel voor mijn Laverda, ik heb de originele trommel ook nog liggen.. (foto's)
 

Bijlagen

  • trommel1.jpeg
    trommel1.jpeg
    145,3 KB · Weergaven: 7
  • Trommel2.jpeg
    Trommel2.jpeg
    199,8 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan