Laverda liefhebbers?

En kan die coating goed tegen de E10 benzine? Of is het zo dat als de boel los begint te laten dan de hechting onvoldoende was. En dat dat weer komt door onvoldoende ontvetten.
Ik heb wel eens een tank electrochemisch ontroest. Maar daarna zul je er sowieso wat aan moeten doen. Of is gelijk volgooien met benzine ook afdoende?
 
Ik heb de mijne ook gecoat, zit er nu een jaar in en gaat tot nu toe prima. Ook met tank-cure trouwens. Voordat ik de uiteindelijke coating in de tank heb gegoten heb ik de tank handwarm gemaakt. Hechting is prima gegaan.
 
Oke, dan ga ik ook eens kijken waar ik tank cure kan krijgen.
Tank is van binnen nog best aardig netjes.

Tank binnen op kamer temperatuur brengen is dus beter..

Tijd om te gaan googlen.
 
Ik heb ooit een tank van mijn Kreidler met zowel tank cure ontroester als coating behandeld,heeft er 10jaar ingezeten toen
heb ik hem verkocht.In de tank van mijn SF750 zat het ook,maar die begon bij de tankdop wat los te laten,zat er ook al heel
lang in.
 
Gisteren bij me afgeleverd
 

Bijlagen

  • 8A1B9896-2673-4DAC-9EA3-C3C7A187D690.jpeg
    8A1B9896-2673-4DAC-9EA3-C3C7A187D690.jpeg
    240,6 KB · Weergaven: 37
Die van mij was nog standaard,en dat gaat gauw onaangenaam worden na een x aantal km,s.
Zorgde er wel voor dat Laverda een mannenmotor bleef :Y

Ik heb ook een poosje standaard gereden, maar vond dat eigenlijk niet te doen... dus zelf ook een mietjeshevel gemonteerd inmiddels. O-)
 
Ik heb diverse vrienden en kennissen die het een mooie motor vonden,ik zei tegen ze een ritje maken ?,
maar de meeste waren gauw genezen toen ze de koppeling voelde ;)
1 heeft het er op gewaagd ,maar die kwam heel snel terug.
Moto Guzzi Le Mans is ook zo,n mooie met schokbreker veren als gasschuif bediening 😨:)
 
Laatst bewerkt:
Het hoort natuurlijk niet zo... het uitgefreesde deksel is zonde, maar het bevordert rijplezier weldegelijk.
 
Rijplezier is belangrijker dan origineel houden,het was ook het enige negatieve wat ik van deze motor vond,verder
is het een superfiets, sturen en remmen veel beter dan Japanse motoren uit die tijd en ver daarna .
 
Mooie fiets. Heb de zelfde 1972 SF. Bij mij is de koppeling nog orgineel. Net zo bijna alles. Behalve de uutlaatdempers, die zijn van RVS gemaakt.

Marco.

PS: welke accu hebben jullie er in staan. De mijne is helaas kapot. Zou een gel accu een optie kunnen zijn?
 
Moto Guzzi Le Mans is ook zo,n mooie met schokbreker veren als gasschuif bediening 😨:)


Yep! Al had ik de oem gasschuifbediening (kort kabelje naar "cilindertje" dat 2 lange, stugge kabels moest trekken) laten vervangen door 1 lange kabel die boven/tussen de cilinder een V vormde. De Dellorto schokbrekerveren geen probleem meer... :]

IMG-20191204-WA0045.jpeg
 
Mooie fiets. Heb de zelfde 1972 SF. Bij mij is de koppeling nog orgineel. Net zo bijna alles. Behalve de uutlaatdempers, die zijn van RVS gemaakt.

Marco.

PS: welke accu hebben jullie er in staan. De mijne is helaas kapot. Zou een gel accu een optie kunnen zijn?
Heb je die rvs uitlaat laten maken ? Ik wil iig de uitlaat veranderen; iets in de richting van een SFC 2-2. BTW ik heb er een doodnormale accu in zitten, geen gel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan