Vakantiebestemming en Coronavirus


En terecht. Zoals ik al eerder stelde, is het mijn geld. Van een verplicht opgelegd "tegoedbonnetje" kan gewoon geen sprake zijn.
Is misschien wel zo maar als iedereen zijn geld terug wil, gaan er heel wat reisorganisaties op de fles en dan krijg je helemaal niks......
 
Laatst bewerkt:
Net boven Jonkoping ligt Bankeryd.. en daar is/was in de bossen een motorcamping met een mooi klubhuis.
Aan het water met haventje. Destijds redelijk primitief qua voorzieningen maar erg leuk, gezellig en goede uitvalsbasis.
 
Net boven Jonkoping ligt Bankeryd.. en daar is/was in de bossen een motorcamping met een mooi klubhuis.
Aan het water met haventje. Destijds redelijk primitief qua voorzieningen maar erg leuk, gezellig en goede uitvalsbasis.
Jönköping is nog zuid Zweden, ca 1000 km en wel te doen in een dag
 
Beter zou zijn een tegoedbon voor een ticket, dus zelfde vliegreis voor dezelfde prijs.
Inderdaad, ik moet al flink bijlappen om mijn reis om te boeken naar oktober ipv juni.
Na 1,5 jaar krijg je wel je geld terug in ruil voor je voucher.

Hopelijk komt er een serieuze concurrentiestrijd op gang tussen de vliegmaatschappijen.
 
Net boven Jonkoping ligt Bankeryd.. en daar is/was in de bossen een motorcamping met een mooi klubhuis.
Aan het water met haventje. Destijds redelijk primitief qua voorzieningen maar erg leuk, gezellig en goede uitvalsbasis.
Die zochten we destijds, niet gered of niet gevonden, ik weet het niet meer..
 
Nee, een eventuele voucher kan gedekt zijn door SGR. Bij een faillissement keren zij gewoon uit.
En die hebben wel genoeg in kas om "gewoon" uit te keren??
Ook na het pas failliet gaan van Marco Polo?
Als er eentje gaat gaan er meer daar kun je van uit gaan zeker als iedereen zijn geld terug gaat eisen.
Dan is het potje van de SGR echt niet toereikend.

Maar daar hebben we vast wel weet een potje met staatssteun voor die we met alle belastingbetalers weer kunnen terug vullen.
 
Maar daar hebben we vast wel weet een potje met staatssteun voor die we met alle belastingbetalers weer kunnen terug vullen.
Dat schijnt inderdaad dé oplossing te zijn. Voor de gewone stervelingen geldt dit uiteraard niet.
 
En dan betalen wij met zijn alle jou terug gestorte reis som..
lekker geregeld.. :t
Het gaat mij om het principe.

Stel dat je bij reisbureau "x" een reis boekt en na drie maanden gaat opeens de auto stuk. Dure reparaties zijn het gevolg, waardoor de restbetaling (en de vakantie) geen doorgang kan vinden.

"Overmacht."
"Dit was niet voorzien."

Hoe coulant is het reisbureau? Ik durf wel een voorspelling te doen.
 
In dit corona geval mag je blij zijn als je je geld terug krijgt maar reken er maar niet al te veel op.
 
Het stuk gaan van een auto is nou niet echt te vergelijken met deze wereldwijde Corona bende.
Ik neem aan dat als je eerlijk bent ook jij dat niet helemaal zo ziet @Zenuwlijer .

Luister het is je goed recht om je geld terug te eisen, je hebt de wetgever en nu ook een of andere Europees parlementslid achter je staan.
Overigens is het iets genuanceerder, de vouchers mogen wel maar de klant moet de keuze krijgen of hij/zij deze accepteert.

Ik denk echt niet dat het verstandig is om nu op die manier de bedrijven nog verder onder druk te zetten.
Als je bijvoorbeeld werkzaam zou zijn in deze branche denk ik dat je een iets genuanceerdere mening zou hebben dan "het gaat mij om het principe".

Maar dat zijn slechts mijn 2 centen.. :+
Ik werk overigens niet in deze branche.. voordat je denkt dat ik voor eigen parochie spreek.
Ik zorg samen met mijn collega's voor drinkwater voor de inwoners van onze provincie..;)

Nogmaals je hebt recht op je geld terug,
echter als je het geld nu kunt missen zou ik die keuze niet maken om dat ook daadwerkelijk terug te eisen.
Als de vouchers voorzien zijn van een goede set voorwaarden is er denk niet veel
mis mee om op dit moment op die manier wat liquiditeit in de branche te houden.
 
Ik kan voor 100% meegaan in jouw redenatie hoor @bommes , daar zit het probleem niet. Wat mij alleen ontzettend dwars zit, is dat in het geval van de reisbranche de liefde van één kant moet komen.

Er is in vergelijking met vorige jaren precies nul komma niks meer toegestaan op vakantie en de faciliteiten zijn zeer beperkt geopend, áls ze al beschikbaar zijn.

Welke boodschap slingert de reisbranche de wereld in?

"Jammer voor u, het staat u vrij om te annuleren, maar wij kunnen de accommodatie gewoon leveren."

Tja .. daar word ik heel cynisch van.
 
Ik kan voor 100% meegaan in jouw redenatie hoor @bommes , daar zit het probleem niet. Wat mij alleen ontzettend dwars zit, is dat in het geval van de reisbranche de liefde van één kant moet komen.
Daar is helaas de reisbranche helaas niet alleen in, bij de gemiddelde bank hebben ze niet echt een betere reputatie. B|
Er is in vergelijking met vorige jaren precies nul komma niks meer toegestaan op vakantie en de faciliteiten zijn zeer beperkt geopend, áls ze al beschikbaar zijn.

Welke boodschap slingert de reisbranche de wereld in?

"Jammer voor u, het staat u vrij om te annuleren, maar wij kunnen de accommodatie gewoon leveren."

Tja .. daar word ik heel cynisch van.
Dat is ook wel de boodschap vanuit de Europese unie, ze roepen de reisbranche op om de vouchers aantrekkelijk te maken voor de klanten.
Garanties voor de zelfde reis voor het zelfde geld, goede inruil voorwaarden, lange houdbaarheid, enz.

Mijn vriendin heeft een reis voor 2 (met haar moeder) naar Egypte geboekt (Nijl cruise) ze zou nu onder weg zijn.
Een maand geleden kreeg ze ook een voucher aangeboden, ze heeft hem geaccepteerd.
Mijn eerste reactie was ook, terug met dat geld!! en wel nu!!Einz11!
Maar het was en is haar reis en haar geld, ze heeft de voucher vooralsnog geaccepteerd.
De voorwaarden waren best wel okay, 1 jaar geldig, bij goedkopere reis boeken werd het restant bedrag terug over gemaakt.

Nu we wat verder zijn in deze crisis snap ik het standpunt van de reis organisaties wel, ja ze moeten beter hun best doen,
zorgen voor betere voorwaarden van de vouchers.
Maar dat ze niet alles terug kunnen betalen snap ik dan ook weer wel en zal ik ze dan ook niet vragen.
 
Een deel van de betaalde reissom is al uitgegeven, bijvoorbeeld aan aanbetalingen voor hotelboekingen die ook de reisorganisatie moet maken. Lastig om dat uit Egypte weer terug te krijgen. Het door jou gedane deel aanbetaling is al vrijwel uitgegeven, het restant is je echte reissom, stel ik me zo voor. Voor ons motorrijders is het niet zo van belang tenzij je een groepsboeking voor een tocht hebt gedaan bv. naar de USA .
 
Zojuist besloten om weekje Landeck Oostenrijk te annuleren.We gaan het volgend jaar wel weer proberen.Baal er wel van,maar het kan allemaal veel ergeren rotter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan