Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik kan het verhaal van @martin117 beamen. Zelf reed ik van de zaak ook wel es een auto met al dat soort onzin erop. Adaptive cruise control, lane assist, remassistent... Hou erover op! Wat een drama!!! |(|(|(8)78)78)7

Zit je achter een vrachtwagen, wil je die inhalen, beetje gas erop...gebeurd er helemaal niks, nada, noppes!!! Omdat jouw distance control vind dat je er te dicht opzit en dus gas eraf en netjes de ingestelde afstand rijden en zelf geen gas meer bijgeven kan! Lane assist...wat een ramp!!! Tering systeem! Meest achterlijke systeem op een auto die je maar kan hebben om een ongeluk te krijgen! Smalle weggetje met alleen aan de zijkanten een doorgetrokken streep. Komt een tegenligger aan, ik een beetje naar rechts richting de berm sturen om links wat ruimte te geven, zie de tegenligger hetzelfde doen, tot ik ineens rukken naar links in het stuur voel. Wil die tyfus systeem mij de weg weer opsturen omdat dat lane assistent systeem die doorgetrokken streep detecteert! Bijna de tegenligger geraakt met linkerbuitenspiegel omdat ik door dat kutsysteem niet naar rechts sturen! En nog meer van die ellende. Start-stop systeem op de auto: mijn eerste ontmoeting met dat systeem eindigde bijna in een gesloopte startmotor voor het stoplicht... Motor gaat ineens uit en ik denk WTF?!?!?!? Dus motor starten, met auto uit versnelling en met niet ingetrapte koppeling. Op het moment dat ik wil starten slaat de motor uit zijn eigen aan en hoor ik die startmotor gieren als een speenvarken! Schrok me pestpleuris!

Nee hoor, doe mij maar gewoon het ouderwetse manier van autorijden: ZELF VERANTWOORDELIJK ZIJN EN ZELF DOEN!!!
Weet niet hoor, maar dit moet ik met 6 korreltjes zout nemen.
Ik heb lane assist en adaptief cruise control.
Als ik gas geef, geeft adaptief cruise control mij de vrijheid om te bumper kleven, laat ik mijn gas los gaat hij vanzelf weer de 2 seconden aan houden.
Als ik mijn knipper licht aan doe en mijn ingestelde snelheid is hoger accelereert mijn auto voordat ik van baan ben gewisseld

Zelfde geldt voor lange assist als ik rustig stuur gaat mijn auto gewoon over de streep heen.

Misschien eerst inlezen in de technieken die je auto heeft?
 
Weet niet hoor, maar dit moet ik met 6 korreltjes zout nemen.
Ik heb lane assist en adaptief cruise control.
Als ik gas geef, geeft adaptief cruise control mij de vrijheid om te bumper kleven, laat ik mijn gas los gaat hij vanzelf weer de 2 seconden aan houden.
Als ik mijn knipper licht aan doe en mijn ingestelde snelheid is hoger accelereert mijn auto voordat ik van baan ben gewisseld

Zelfde geldt voor lange assist als ik rustig stuur gaat mijn auto gewoon over de streep heen.

Misschien eerst inlezen in de technieken die je auto heeft?

De implementatie is per auto/merk en jaar/model anders.
Ik heb in een auto gereden die het wel doet (nieuwer) en in een auto gereden die het niet doet.
Net zo'n gevalletje van daglicht rij verlichting... je hebt auto's daar gaat alleen voor aan... en je hebt ze die doen voor en achter. (tegenwoordig moet het voor én achter)
 
Wat ik nou toch meemaak ..,gewoon zon
 

Bijlagen

  • 1162E009-41C0-4D05-926D-5F6BD8D7296A.jpeg
    1162E009-41C0-4D05-926D-5F6BD8D7296A.jpeg
    262 KB · Weergaven: 78
Sta je bij het stoplicht, 3 banen voor rechtsaf, rechtdoor en linksaf. Komt er een ambulance aan met alle zwaailichten en sirenes aan. Die moet rechtdoor maar op de baan voor linksaf staat maar 1 auto. Dus kiest hij de linkerbaan.
Hij heeft 3 minuten achter een Mercedes gestaan die hem niet hoorde of zag. Ben maar verkeersregelaar gaan spelen en hem attent gemaakt op de ambulance die zo ongeveer op zijn bumper zat.
Ik heb geen idee hoe je zo’n geel gevaarte met toeters en bellen niet kan zien en horen. 😳
 
Sta je bij het stoplicht, 3 banen voor rechtsaf, rechtdoor en linksaf. Komt er een ambulance aan met alle zwaailichten en sirenes aan. Die moet rechtdoor maar op de baan voor linksaf staat maar 1 auto. Dus kiest hij de linkerbaan.
Hij heeft 3 minuten achter een Mercedes gestaan die hem niet hoorde of zag. Ben maar verkeersregelaar gaan spelen en hem attent gemaakt op de ambulance die zo ongeveer op zijn bumper zat.
Ik heb geen idee hoe je zo’n geel gevaarte met toeters en bellen niet kan zien en horen. 😳
Omdat veel mensen niet kijken naar wat er achter gebeurt... die zal de ambulance wellicht wel gehoord hebben maar als ze niet naar achter kijken/in de (achteruitkijk) spiegel(s) zien ze nog niks...

Overigens, als de ambulance van voren komt zien ze 'm vaak ook niet...
Stond een paar weken terug bij verkeerslicht vooraan, licht ging op groen maar ik had ambulance (en politie) al aan zien komen met lichten etc en richting aangevend waarbij ze mij zouden kruisen... dus ik bleef stil staan, auto achter mij vol op de toeter...

Genegeerd... gewacht tot ambulance weer voorbij was en toen pas gas er op... liet die figuur achter mij z'n auto nog afslaan ook _O-


-Edit:
Woensdag nog een lekker rustig ritje gemaakt... Kwam een wandelaarster tegen in tegemoetkomende richting en zodra ze mij zag kneep ze d'r neus dicht...
Had eventjes zin om te stoppen en langs haar te gaan rijden en vragen wat nou 't probleem was....
Zoals ze gekleed was zou ik gokken dat mijn NC750X schoner en zuiniger is dan haar dure SUV, zo'n type leek het mij wel.
 
Sta je bij het stoplicht, 3 banen voor rechtsaf, rechtdoor en linksaf. Komt er een ambulance aan met alle zwaailichten en sirenes aan. Die moet rechtdoor maar op de baan voor linksaf staat maar 1 auto. Dus kiest hij de linkerbaan.
Hij heeft 3 minuten achter een Mercedes gestaan die hem niet hoorde of zag. Ben maar verkeersregelaar gaan spelen en hem attent gemaakt op de ambulance die zo ongeveer op zijn bumper zat.
Ik heb geen idee hoe je zo’n geel gevaarte met toeters en bellen niet kan zien en horen. 😳
Mijn vrouw heeft ooit een interview gehad met een paar ambulancemedewerkers, voor haar opleiding. De chauffeur zat te vertellen dat hij bij een dergelijke situatie nog wel eens gewoon de ambu (zachtjes) tegen de achterbumper heeft gezet en een duwtje gegeven. Tegenwoordig hoef je dat ook niet meer te doen, dan heb je meteen een klacht aan je broek... (dit was 30 jaar geleden ;))
 
Ik kan het verhaal van @martin117 beamen. Zelf reed ik van de zaak ook wel es een auto met al dat soort onzin erop. Adaptive cruise control, lane assist, remassistent... Hou erover op! Wat een drama!!! |(|(|(8)78)78)7

Zit je achter een vrachtwagen, wil je die inhalen, beetje gas erop...gebeurd er helemaal niks, nada, noppes!!! Omdat jouw distance control vind dat je er te dicht opzit en dus gas eraf en netjes de ingestelde afstand rijden en zelf geen gas meer bijgeven kan! Lane assist...wat een ramp!!! Tering systeem! Meest achterlijke systeem op een auto die je maar kan hebben om een ongeluk te krijgen! Smalle weggetje met alleen aan de zijkanten een doorgetrokken streep. Komt een tegenligger aan, ik een beetje naar rechts richting de berm sturen om links wat ruimte te geven, zie de tegenligger hetzelfde doen, tot ik ineens rukken naar links in het stuur voel. Wil die tyfus systeem mij de weg weer opsturen omdat dat lane assistent systeem die doorgetrokken streep detecteert! Bijna de tegenligger geraakt met linkerbuitenspiegel omdat ik door dat kutsysteem niet naar rechts sturen! En nog meer van die ellende. Start-stop systeem op de auto: mijn eerste ontmoeting met dat systeem eindigde bijna in een gesloopte startmotor voor het stoplicht... Motor gaat ineens uit en ik denk WTF?!?!?!? Dus motor starten, met auto uit versnelling en met niet ingetrapte koppeling. Op het moment dat ik wil starten slaat de motor uit zijn eigen aan en hoor ik die startmotor gieren als een speenvarken! Schrok me pestpleuris!

Nee hoor, doe mij maar gewoon het ouderwetse manier van autorijden: ZELF VERANTWOORDELIJK ZIJN EN ZELF DOEN!!!
Misschien moet je een keer naar de sportschool gaan, iets dieper het gaspedaal intrappen en de adaptive cruise control werkt niet meer.
Ik heb inmiddels mijn derde auto met lane-assist en alle die ik gehad heb kan je makkelijk tegen het systeem indraaien.....
Een start stopsysteem start alleen op het moment dat je de koppeling intrapt, welkom in de eenentwintigste eeuw...
 
iets dieper het gaspedaal intrappen en de adaptive cruise control werkt niet meer
Idd, door de kick down duwen. Vroeger hadden alleen automaten dat. Tegenwoordig heeft elke auto met cruise control/snelheidsbegrenzer dat.

Lane assist hoeft voor mij ook niet. Maar zo een adaptieve cruise controle zou ik wel willen.
 
Misschien moet je een keer naar de sportschool gaan, iets dieper het gaspedaal intrappen en de adaptive cruise control werkt niet meer.
Ik heb inmiddels mijn derde auto met lane-assist en alle die ik gehad heb kan je makkelijk tegen het systeem indraaien.....
Een start stopsysteem start alleen op het moment dat je de koppeling intrapt, welkom in de eenentwintigste eeuw...
We ouwehoeren weer veel te veel over auto's -O-en neem vaker de trapfiets, hoef je ook niet naar de sportschool :Y
 
Sta je bij het stoplicht, 3 banen voor rechtsaf, rechtdoor en linksaf. Komt er een ambulance aan met alle zwaailichten en sirenes aan. Die moet rechtdoor maar op de baan voor linksaf staat maar 1 auto. Dus kiest hij de linkerbaan.
Hij heeft 3 minuten achter een Mercedes gestaan die hem niet hoorde of zag. Ben maar verkeersregelaar gaan spelen en hem attent gemaakt op de ambulance die zo ongeveer op zijn bumper zat.
Ik heb geen idee hoe je zo’n geel gevaarte met toeters en bellen niet kan zien en horen. 😳
Nou, het probleem is 2-ledig

Aan de ene kant moet je hulpverleningsvoertuigen met alle zwaailichten en sirenes aan voorrang geven dan wel ruim baan geven, maar aan de andere mag jij niet door rood licht rijden als er een hulpverleningsvoertuig achterop komt bij je! Hier zijn in het verleden rechterlijke uitspraken over geweest wat mijn verhaal bevestigd. Zal es wat opzoeken.

Dus ja, die bestuurder in de linkerbaan deed absoluut niets verkeerd!
 
Nou, het probleem is 2-ledig

Aan de ene kant moet je hulpverleningsvoertuigen met alle zwaailichten en sirenes aan voorrang geven dan wel ruim baan geven, maar aan de andere mag jij niet door rood licht rijden als er een hulpverleningsvoertuig achterop komt bij je! Hier zijn in het verleden rechterlijke uitspraken over geweest wat mijn verhaal bevestigd. Zal es wat opzoeken.

Dus ja, die bestuurder in de linkerbaan deed absoluut niets verkeerd!
Ik ben niet geïnteresseerd in die gerechtelijke uitspraken. Als er iemand voor zn leven vecht in de ambu, dan kan je misschien wel niks verkeerd doen door te blijven staan voor het rode licht, maar je zal het jezelf nooit vergeven als het verkeerd is afgelopen voor die persoon doordat jij bent blijven staan. Boete voor rood licht of niet!
 
Ik ben niet geïnteresseerd in die gerechtelijke uitspraken. Als er iemand voor zn leven vecht in de ambu, dan kan je misschien wel niks verkeerd doen door te blijven staan voor het rode licht, maar je zal het jezelf nooit vergeven als het verkeerd is afgelopen voor die persoon doordat jij bent blijven staan. Boete voor rood licht of niet!
Ik zie je verontwaardigd bericht hier alweer verschijnen als je een boete voor door rood rijden krijgt daardoor. En of die ambulance uiteindelijk een leven gered heeft, daar kom je nooit achter. Slechts de domper van je bekeuring van….. wat is het tegenwoordig? 240,- of 280,-? Dus zo heel raar is die opmerking niet.
je kunt natuurlijk wel vaak, afhankelijk van de situatie wel ruimte voor doorgang maken, zonder helemaal de kruising op te rijden. Vooral als de auto in de naastgelegen rijbaan dat ook doet.
 
Ik zie je verontwaardigd bericht hier alweer verschijnen als je een boete voor door rood rijden krijgt daardoor. En of die ambulance uiteindelijk een leven gered heeft, daar kom je nooit achter. Slechts de domper van je bekeuring van….. wat is het tegenwoordig? 240,- of 280,-? Dus zo heel raar is die opmerking niet.
je kunt natuurlijk wel vaak, afhankelijk van de situatie wel ruimte voor doorgang maken, zonder helemaal de kruising op te rijden. Vooral als de auto in de naastgelegen rijbaan dat ook doet.
En daarbij blijft gewoon het feit bestaan dat jij als automobilist niet door rood mag rijden, ongeacht de situatie!
 
Ik ga ervan uit dat je niet blind een drukke kruising op denderd, camera's buiten beschouwing latend, lijkt het mij niet dat een achter de ambulance rijdende politie auto stopt, jouw bekeurd voor rood rijden (om de ambulance doof te laten) en zijn weg weer vervolgd
 
Misschien moet je een keer naar de sportschool gaan, iets dieper het gaspedaal intrappen en de adaptive cruise control werkt niet meer.
Ik heb inmiddels mijn derde auto met lane-assist en alle die ik gehad heb kan je makkelijk tegen het systeem indraaien.....
Een start stopsysteem start alleen op het moment dat je de koppeling intrapt, welkom in de eenentwintigste eeuw...
Hoe gaat dat dan bij een automaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan