Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Inmiddels het stripje er weer doorgetrokken. Zo even proberen.
De boel was echt vet. Iedereen die mij kent weet dat mijn grens iets vet te noemen vrij hoog ligt, dus als ik het zeg is het wel echt heel erg ;)
De hele vorkpoot, rem etc roest voorlopig niet. Geen verschillen gemerkt met remmen gisteren, dus de blokken en schijf zijn waarschijnlijk niet vetter dan ze al waren ..
IMG_3718.JPG
IMG_3719.JPG
IMG_3720.JPG
IMG_3721.JPG
 
Na het 'reinigen' een ruime 80 km gereden. Ook flink pompend geremd, tot slippies en stoppies aan toe zelfs, dus flink wat lopen veren met de vork. Het ziet er een beetje vettig uit, maar de boel was natuurlijk niet vetvrij (olie in de rand, olie aan de stofkap etc). Het zou best dicht kunnen zijn. Even in de gaten houden, maar noodzaak dit weekend nog een andere poot te monteren zie ik niet. Misschien is het door het stug worden van de keerring bij -6 of wat het ook was snel gaan lekken langs een vuiltje tussen poot en keerring.
 
Inmiddels het stripje er weer doorgetrokken. Zo even proberen.
De boel was echt vet. Iedereen die mij kent weet dat mijn grens iets vet te noemen vrij hoog ligt, dus als ik het zeg is het wel echt heel erg ;)
De hele vorkpoot, rem etc roest voorlopig niet. Geen verschillen gemerkt met remmen gisteren, dus de blokken en schijf zijn waarschijnlijk niet vetter dan ze al waren ..
Zo zie je maar, ook onder de voorhuid goed wassen.

Na het 'reinigen' een ruime 80 km gereden. Ook flink pompend geremd, tot slippies en stoppies aan toe zelfs, dus flink wat lopen veren met de vork. Het ziet er een beetje vettig uit, maar de boel was natuurlijk niet vetvrij (olie in de rand, olie aan de stofkap etc). Het zou best dicht kunnen zijn. Even in de gaten houden, maar noodzaak dit weekend nog een andere poot te monteren zie ik niet. Misschien is het door het stug worden van de keerring bij -6 of wat het ook was snel gaan lekken langs een vuiltje tussen poot en keerring.
Nou hopelijk is het voor nu gefixt. Maar je hebt nog losse reserve poten liggen dan?
 
Ik had 'm al gezien, maar heb er al een (die de verkoop ook wee een keer ingaat).
Die ga ik er niet goed aankrijgen aangezien de constructie veel te veel moet oversteken om achter het rek te komen.
Er zit niets fatsoenlijk stevigs aan de achterkant van de SV.
Ik ga als het warmer wordt toch zelf een bouwen.
Fijn dat je aan mij dacht, dus dank voor de tip.
 
Gisteren heb ik een Zumo 390LM aangeschaft. Ik heb voor Garmin gekozen omdat ik daar al wat ervaring mee heb in de vorm van een Dakota 20 (hand held, ideaal voor wandelen, fietsen en evt brommen, wat minder optimaal voor motor) en de PC-software. De kaart die in de Zumo was geïnstalleerd was een 2023 versie CNEU (City Navigator Europe). Dit type Zumo heeft LifeTime* Updates. De nieuwste softwareversie en updates waren zo geïnstalleerd, maar bijwerken naar de laatste versie City Navigator bleek niet zomaar te werken. Het standaard werkgeheugen bleek te klein, maar na plaatsen van een SD kaart vroeg de software keurig of het daarop moest. Vervolgens de kaartupdate gedraaid. Het is wel nachtwerk geworden, maar het staat erop. City Navigator is ideaal voor de kortste route zoals Google Maps dat ook zou doen, en zet je de Zumo op 'Kronkel' dan komt ie met een alternatief dat probeert de snelweg te vermijden en meestal iets korter is. Wat ik zag aan voorgestelde routes naar bekende bestemmingen zag het er hoopvol en bruikbaar uit. Snelweg vermijden forceren kan natuurlijk ook, maar dan kans op heel veel omrijden om 100m snelweg te vermijden. De Zumo werkt erg intuïtief. Eenvoudiger dan de Dakota waar je veel meer zelf moet instellen en kiezen.
Ik heb ook OnRoute Motorkaart Benelux geïnstalleerd. Dat is een erg leuke kaart. Niet geschikt voor 'snel ergens naartoe' , maar hij maakt echt leuke binnendoorroutes. Meestal 10-20 km langer dan de kortste/snelste en echt binnendoor over de kleinste weggetjes. Die kaart had ik ook in mijn Dakota, dus ik heb hoge verwachtingen nu het scherm groter is en de aanwijzingen wat duidelijker zichtbaar zullen zijn.
Maar goed, ik plaats dit in het SV topic omdat ik het ding op de SV wil gebruiken. De RAM mount is echt een degelijk ding waar je de Garmin echt niet uit kunt verliezen, maar plaatsing op een SV met tanktas is niet echt optimaal. Ik heb het uiteindelijk maar even met een stripje met 2 gaten opgelost. Beetje tijdelijk om eerst te gaan rijden met de Zumo en te kijken hoe het bevalt. Als het werkt een iets mooiere bevestiging maken. De stelknop van de mount kan nog naar de andere kant waardoor knipperlampcontrolelampje en benzinelampje zichtbaar zullen zijn zonder de Garmin in de steun. Met de Garmin geplaatst zie je die lampjes niet, dus als ik 'm op die plaats ga monteren zal ik die lampjes moeten verlengen tot buiten de klokken. Daar is op zich plek genoeg voor. Ledjes parallel aansolderen of zo.

IMG_3753.jpeg
IMG_3752.jpeg
IMG_3751.jpeg
IMG_3750.jpeg

* LifeTime is zolang het apparaat bruikbaar is.
 
Laatst bewerkt:
Het is rustig hier.
Dan maar weer even een MP linkje.
Ik vind dit met kop en schouders de mooiste SV1000 die uit de fabriek is gekomen .
≥ SUZUKI SV1000S SV 1000 S Volle kuip ! (bj 2005) — Motoren | Suzuki — Marktplaats.

Mijn achterketting (nu 80 dkm) voelt nog steeds als nieuw zonder lange en korte stukken, maakt geen geluid en vertoont geen noemenswaardige slijtage aan achtertandwiel en ketting zelf.
't Voortandwieltje begint wel zichtbare uitholling van de tandbogen te vertonen. Ik denk dat ik er een andere op ga zetten..
Gewoon om te kijken hoe lang zo'n ding nou maximaal mee kan gaan ....
Met een beetje pech overleeft ie het blok _O-
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen woensdag voor werk vanuit omgeving Den Haag naar Enschede gereden en terug over de snelweg. Nu is de snelweg sowieso al niet het grootste feest op mijn windbeschermingsloze SV, maar die woensdag daalde de temperatuur ook nog even ten opzichte van de rest van de week. Volgens mij vertrok ik 's ochtend met pakweg 4 graden ofzo. Ik heb nooit eerder handvatverwarming of handkappen o.i.d. overwogen, omdat ik meestal toch maar afstanden van ongeveer 30 minuten moet afleggen tijdens de koudere dagen (en mijn winterhandschoenen daar prima in voorzien), maar daardoor werd dit even bovengemiddeld afzien...

Misschien toch maar eens kijken naar handvatverwarming o.i.d. ... :+
 
Van het weekend gingen m'n ouders hun schuur opruimen en kwamen nog een remlichtschakelaar tegen. Mocht iemand het nog willen, geef een gil anders gaat het naar de stort.

P.S. ik heb ergens ook nog afdekkuipjes voor bij de spiegel liggen (gen 1)
 
Hoi :W

Sinds deze zaterdag mag ik ook meedoen aan de SV club. Ik heb de 1000 van @Squishy overgenomen. Wat een fantastisch apparaat, zeker vergeleken met mijn oude bandit die ik eerder had. De 2 uur durende terugreis heb ik - afgezien van de stevige wind - als bijzonder prettig ervaren. Pas er prima op met mijn lengte.
1000034340.jpg


Helaas ook al een ongelukje gehad: schijfslot vergeten eraf te halen toen ik vandaag naar huis reed -O- Resultaat: kromme schijf. Die ga ik vervangen en heb een identieke tweedehands gevonden voor niet veel geld, dus valt mee. Echter vroeg ik me ook af of schijven van een ander model motor zouden passen. Van een TL1000 bijvoorbeeld? Heb daar een volgens mij nette set van gezien en vervang het liefst beide schijven tegelijk ivm ongelijke slijtage (en ze zijn gewoon mooier). Als ik op nr1motor even zoek vind ik voor SV brembo schijven de maten 310/69/5 (uitwendig/inwendig/dikte) en voor de TL is dat 320/69/5. Ik heb er maar weinig verstand van, dus hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
 
Laatst bewerkt:
Meten is weten. Kijk hoeveel spelling je nog over hebt tussen de bovenkant van je schijf en je remklauw en je weet of het eventueel past. Er vanuit gaande dat de boutgaten overeen komen natuurlijk.
 
Ik zal vandeweek eens de OP uit kamme.. of de week erna.. of daarna…
Dus zoek alvast ff je (nieuwe) OP foto op… :Y :t
 
Heb het even terug gezocht, heb de SV al sinds 2011! 13 jaar zo ongeveer. Heb wel regelmatig overwogen om hem te verkopen. Elk jaar met de motor naar de Eiffel geweest maar meer dan dat eigenlijk niet gereden. Dit jaar ga ik niet meer op de SV maar huur ik een motor met een iets comfortabelere zithouding. Eens kijken hoe dat bevalt.
 
Zit een SV1000 niet comfortabel dan?
Zonde om ‘m dan helemaal te gebruiken.
Mooie machine zo op de foto.
 
Bijzonder. Ik heb er nooit op gereden of zelfs gezeten denk ik, maar op het ook redelijk vergelijkbaar met een 650 die als je ‘m niet knetterhard afveert erg comfortabel zit. Je zou zeggen dat een iets grotere meer comfort biedt, maar blijkbaar dus niet. @Danton heeft rechtstreeks vergelijkingsmateriaal.
 
Je hebt gewoon meer ruimte op de SV1000 tov de 650 omdat het een grotere motor is, buddy en hoek van de knie is volgens mij zelfs iets ruimer bij de 1000, dus dat die minder comfortabel zit zal wel een kwestie van smaak zijn.
 
Ja het kan ook een de lichaamslengte van de berijder liggen natuurlijk. Een te grote fiets zit ook niet lekker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan