Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tsja, of het blok bullitproof is weet ik niet. Volgens mij hetzelfde blok als de eerste GSX r 750. Dus wat weinig vermogen onderin omdat ze het vermogen bovenin lekker wilden houden toen die nieuw was 106 pk. Dus 250 lijkt me wel heel erg overdreven. Misschien op een zeer leugenachtige Suzukiteller met de storm in de rug van een berg af. Maar goed, dat kan me niet zo boeien. Ik rij toch overeenkomstig mijn leeftijd. (als een ouwe l%l dus). Of ie ondergewaardeerd is weet ik niet. Dan zal ik er eerst eens (uitgebreid) op moeten rijden. Ooit wel eens een proefritje op gedaan, maar dat is al lang geleden. Maar voordat er gereden kan worden zal er eerst nog wel het één en ander gesleuteld moeten worden. Ik denk ook dat veel mensen zo'n plasic-fantastic motor niet echt mooi vinden. Dat geldt denk ik ook voor de GSX 1100 F met dat electrische raam. Die zal toch ook niet onderdoen voor een Yamaha FJ 1100/1200??
Ik hoop dat de bandit blokken bullitproof zijn, ik mijn Inazuma GSX1200 zit ook zo'n blok. Al valt me daarbij op dat de oliekoeler van de 750F flink wat groter is. Apart. Maar het zal wel goed zijn.....
Ah, dat is duidelijk. Ook rood plastic. En gelukkig is dit topic geen zooitje en werk is volledig logisch en gestructureerd, maak ik alles af waar ik aan begin enzovoorts............
Het wordt mij nu duidelijk, de meeste berichten zit ik op de iphone ienimieni te kijken. Nu op de laptop vormt zich een openbaring.....
Het gaat om een 750... ik was in de veronderstelling een rf900...
Bij de grote plaatjes denk ik: hee, da's helemaal geen rf900...
dus die 250+ km/u is wel wat enthousiast voor een 750 ja
Goed, ik ben weer helemaal bij
Bedankt Wim. Dan nog de vraag hoeveel heb ik nodig voor één tank?Citroenzuur: het #1 natuurlijk conserveermiddel en antioxidant
Hier heb ik het vandaan. Ophalen behoort tot de mogelijkheden.
eh...tellers......eh nou nog niet echt tellers of zo.Ik vind hem prachtig! Wat voor tellers zitten er nu in? Waar komt die voorvork vandaan? Door die voorvork en voorwiel word de look natuurlijk een stuk beter, de originele zien er wat ielig uit. Ik vond vroeger de X85 daardoor er ook wat beter uitzien.
Dik pakkingpapier scoren en oude als sjabloon gebruiken.. Handelaren voor Engelse motoren hebben dat wel..De panzergraue Kat schakelde niet echt lekker.
Het is duidelijk dat de stand van het bedieningsarmpje niet goed is, dat moet ca 90 graden zijn imho.
Het was zo:
Bekijk bijlage 1982522
Dat wilde ik dus aanpassen. Maar waar vind je zoiets? Er zitten aangepaste voetsteunsets op, ik denk van een GSX 1100.
Gelukkig had ik al eens een crash met m'n RF gehad en daar een bedieningsstokje van over. Daar een stukje draad opgesneden en ingekort.
Toen zag het er zo uit:
Bekijk bijlage 1982523
Dat schakelt veel beter. Proefrit gemaakt.
Bekijk bijlage 1982525
Alleen jammer dat het kleppendeksel lekt bij de pakking die ik, uiteraard ivm kleppenstellen, vervangen heb. Dit is een "papieren" pakking en niet erg dik...........was nog een hele hijsa om eraan te komen. Hoe krijg ik dit dicht? Vloeibare pakking? Welke?
Meestal lekken de oude gs(x)-en aan de voor- of achterkant van de nokas schacht, latere versie's kregen daar een extra boutje.Waar lekt het kleppendeksel dan?
Bekijk bijlage 1984039
Olielekkage maar aan één kant, rechts bij de inlaatnokkenas. Ik denk idd zoals je al aangaf uit het rubber bij de nokkenasboring. Toch te weinig vloeibare meuk gebruikt. Maar ook iets verder naar voren richting bougie lijkt de klepdekselpakking niet helemaal dicht aan het spoor te zien vanaf het pasvlak recht naar beneden. Niet heel duidelijk. Wel zie je dat het spoor verder naar onderen loopt, het is dus nog wel een flink druppie.
Als het nou ergens ff een beetje weer is wil ik nog een stukje rijden om te zien of ik dit nog duidelijker kan krijgen. Dan deksel ter plaatse wat oplossen en vlb meuk ertussen zien te baggeren.
Vervelender is echter dat ook de carburateurs lekker. Niet als een gieter, maar toch echt niet goed.
Maar eens een deksel van een ijsbakkie onder gezet:
Bekijk bijlage 1984040
Na 24 uur zie ik dan dit, een druppel aan de vlotterbak van carb 2 en 3:
Bekijk bijlage 1984041
En dat geeft in het bakje dan het volgende:
Bekijk bijlage 1984042
Ik verdenk de verbindingspijpjes tussen de carbs. Maar dat zal nader onderzoek met een testopstelling moeten uitwijzen. Carburateurs destijd grondig geultrasoond en nieuwe revisiesets erin. Maar voor zover ik weet geen andere verbindingspijpjes. Dit zijn volgens mij plasic t-stukjes met opgevulkaniseerd rubber. Als ik me dat goed herinner. Messing met o-ringen zou natuurlijk veel beter zijn.....
Maar als het dat is moet het na verloop van tijd toch stoppen met lekken, want daar staat alleen maar de benzine uit de leiding en het filtertje. Tenzij ook de benzine kraan is gaan lekken.
Wordt vervolgd.