KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Zou dit werken/passen op een 1e generatie GT (2017) ?
 

Bijlagen

  • IMG-20240302-WA0006.jpeg
    IMG-20240302-WA0006.jpeg
    350,3 KB · Weergaven: 0
Eerst ritje van dit jaar gereden. Starten was geen probleem, maar had wel de eerste 20 mijn dat het stationair toerental hoog in de toeren bleef tot wel 3000 toeren. In neutraal ging het uiteindelijk wel zakken, maar dat duurde ook een aantal seconden. Na 20 min was het probleem verdwenen.
Nog even gekeken naar de nieuwe 1390 sdr, maar wat een geld zeg! Net geen 28K.
Bizarre prijzen.
 
Hoe erg is dat........ _O- ....na 40K en +5jaar kom ik er toevallig achter dat de Duke nog een extra 12v aansluiting heeft. Man man .
Trouwens de SDGT gisteren verkocht aan een goede vriend. De brave man (50j) reed al decennia met Honda cbr600rr en wou eens iets anders.
Heeft de SDGT enkele uren mee genomen, kwam terug bij mij aan en heeft geen seconde getwijfeld.
 

Bijlagen

  • 20240309_173503 (Klein).jpg
    20240309_173503 (Klein).jpg
    67,8 KB · Weergaven: 0
  • 20240309_173511 (Klein).jpg
    20240309_173511 (Klein).jpg
    48,9 KB · Weergaven: 0
Hoe erg is dat........ _O- ....na 40K en +5jaar kom ik er toevallig achter dat de Duke nog een extra 12v aansluiting heeft. Man man .
Trouwens de SDGT gisteren verkocht aan een goede vriend. De brave man (50j) reed al decennia met Honda cbr600rr en wou eens iets anders.
Heeft de SDGT enkele uren mee genomen, kwam terug bij mij aan en heeft geen seconde getwijfeld.
Je bedoelt gewoon linksvoor onder het display toch? :D

Maarehhh verkocht en nu wachten op de 1390 SDGT? :)
 
Goedemiddag. Iemand nog een goede suggestie voor een engine quard?
Ik hoef niet zo’n hele “toeter” maar een mooie afdekplaatje strak tegen het motorblok. Zoals in het voorbeeld maar die is niet voor een GT zo te zien. Bedankt alvast.
 

Bijlagen

  • IMG_2126.png
    IMG_2126.png
    98,9 KB · Weergaven: 0
Zo….net ff de 2023 KTM prijzen bekeken in NL;
Onze geweldige Superduke GT gaat maar liefst € 25.600,- kosten….🙉
En dan komt straks het nieuwe model met nog een schepje er bovenop natuurlijk….
En een jaar later € 26.740,00 kaal zonder quickshifter+ enz.....🤔
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240310_141850_Chrome.jpg
    Screenshot_20240310_141850_Chrome.jpg
    129,7 KB · Weergaven: 0
Nou net even de motor uit het stof gehaald en wilde een rondje rijden. Koppeling voelde slap aan dus had een naar voorgevoel. Toen ik hem startte en schakelen wilde de motor vooruit.
Hij ontkoppelt heel moeilijk.

Na wat zoeken in dit topic ben ik blijkbaar niet de enige. De HCI master koppelingscilinder zou lekken. Het vloeistofpotje zit vol
Nou zit mijn motor niet meer in de garantie. Wordt dit alsnog onder coulance gerepareerd?
En moet ik meteen ook voor de oberon slave cilinder gaan?

Tevens kwam ik erachter dat er minerale olie in moet ipv dot 4. Ik ging even kijken in mn facturen en zie dat de motorzaak waar ik voor een groot beurtje heen ging dot 4 in heeft gedonderd 8)7

Dit is wel alweer twee jaar terug. Ik weet ook niet zeker of er dot 4 daadwerkelijk in zit of dat dit op de factuur alleen zo staat. Het zit er wel 12k kilometers in inmiddels.
Welk modeljaar heb jij? Volgens mij moet in alle GT's dot4 of 5.1. De mijne uit 2018 in ieder geval wel.
Nadat ik de vloeistof onlangs heb ververst en de secundaire cilinder schoongemaakt had, ontkoppelde hij ook niet goed meer na montage. Even de ontluchtingsschroef op de hendel lossen met de hendel licht ingedrukt, en hij was goed ontlucht. Hendel voelde direct weer goed.
 
Wat er in moet staat op je dekseltje en idd. ontluchting op de hendel even lossen tegelijk met lichtjes knijpen helpt meestal goed.

2017 model.
 

Bijlagen

  • 20240310_212443.jpg
    20240310_212443.jpg
    213 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Je bedoelt gewoon linksvoor onder het display toch? :D
Ja inderdaad, nooit opgevallen.
Maarehhh verkocht en nu wachten op de 1390 SDGT? :)
Ik ga eens zien bij 'n Belgische dealer of ik 'n 2024 uit de showroom kan kopen aan mooi prijsje. Immers als de 2025 GT eraan komt zullen de
'ouwe' sneller in waarde zakken. Wachten op de '2025' is geen optie want dan zit ik nog een jaar zonder.
( en anders wordt het misch toch 'n GS1300....... :? )
( of 'n Suzuki GSX-S1000GX ..... )

 
Laatst bewerkt:
Ja inderdaad, nooit opgevallen.

Ik ga eens zien bij 'n Belgische dealer of ik 'n 2024 uit de showroom kan kopen aan mooi prijsje. Immers als de 2025 GT eraan komt zullen de
'ouwe' sneller in waarde zakken. Wachten op de '2025' is geen optie want dan zit ik nog een jaar zonder.
( en anders wordt het misch toch 'n GS1300.......:? )
( of 'n Suzuki GSX-S1000GX ..... )

Ik vermoed dat de 1390 SDGT wel nog dit jaar gaat komen.
In 2018 hadden ze ook net weer het eerste model SDGT opnieuw met nieuwe kleuren uit en datzelfde jaar volgde niet veel later nog de facelift.
 
Ik vermoed dat de 1390 SDGT wel nog dit jaar gaat komen.
In 2018 hadden ze ook net weer het eerste model SDGT opnieuw met nieuwe kleuren uit en datzelfde jaar volgde niet veel later nog de facelift.
Facelift of een gans andere motor is wel een groot verschil, of zie ik dat verkeerd?
 
Facelift of een gans andere motor is wel een groot verschil, of zie ik dat verkeerd?
Ik bedoel meer te zeggen dat KTM er een handje van heeft dat ze vaak het bestaande model nog ff lanceren voor het nieuwe jaar met nieuwe kleurtjes en dan vervolgens een paar maanden later het echt nieuwe model lanceren.

Hebben ze eind vorig jaar ook met de 1290 SDR gedaan en vlak daarna kwam alweer ineens de 1390 SDR.
 
Ik vermoed dat de 1390 SDGT wel nog dit jaar gaat komen.
In 2018 hadden ze ook net weer het eerste model SDGT opnieuw met nieuwe kleuren uit en datzelfde jaar volgde niet veel later nog de facelift.
Klopt, ik destijds in 2028 zo ook de mijne gekocht. Met frisse kleuren en mooie korting.
 
Ik betwijfel of er dit jaar nog een nieuw model komt:
De bestaande GT,s waren eind vorig jaar nog € 22.600,-
Nu staan ze weer “gewoon” op € 25.700,- geprijsd.
( of ze hebben de bekende bmw truc toegepast; eind van het jaar nog zoveel mogelijk ktm,s op kenteken…)
 
Ik betwijfel of er dit jaar nog een nieuw model komt:
De bestaande GT,s waren eind vorig jaar nog € 22.600,-
Nu staan ze weer “gewoon” op € 25.700,- geprijsd.
( of ze hebben de bekende bmw truc toegepast; eind van het jaar nog zoveel mogelijk ktm,s op kenteken…)
Iets met even de jaarcijfers opkrikken waarschijnlijk indd ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan