KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Zaterdag komen er bij mij Michelin Anakee Road’s onder.

Nu Pirelli Scorpion Trail 2 waar ik opzich ook tevreden over ben maar wil eens wat ander proberen.

IMG_2129.jpeg
 
THX! En waarom voor de Meridian gekozen?

Ben heel benieuwd hoe die vergelijken met de Terraforce R…..

Had na wat inlezen op internet (uiteraard ook hier) een paar banden op het oog, waaronder de Meridian.
Vervolgens was het de eerste band die mijn vaste garagehouder adviseerde (en die zweert normaal bij Michelin).

Ik ben ook benieuwd, de Mitas deden hun werk wel, maar vond ze weinig feedback geven. (Hoewel dat ook aan mijn gebrek aan ervaring op een adventure-bike kan liggen). We zullen zien.
 
Ik rijd sinds 2017 KTM superadventure. Heb net een my24 sas gekocht. Mijn bevindingen de Pirelli's ST2 prima grip maar achterband plat snel af. Heb 4 sets conti roadattack 3 versleten fijne banden met veel grip. Na 6000 km begint de voorband te verslijten wat er voor zorgt dat de moot niet meer zo neutraal op lijn blijft. Heb ook road 6 gereden. Hele fijne band stuurt ook heel neutraal. Gaat lang mee en blijft goed sturen gedurende de levensduur. Ik heb de MY24 sas op dunlop roadsmart 4 laten afleveren. Heb er nu 1200 km mee gereden. RS4 geeft veel vertrouwen en grip gevoel. Motor stuurt er erg vlot mee. Een aanrader
 
Ik ben ook benieuwd, de Mitas deden hun werk wel, maar vond ze weinig feedback geven. (Hoewel dat ook aan mijn gebrek aan ervaring op een adventure-bike kan liggen). We zullen zien.
Ik ben 1x op echt mn plaat gegaan, dat was op nat wegdek met die terra force r. Vond die dingen doodeng op in de regen, op enig moment tijdens het rijden besloten om ze maar te gaan vervangen, een kwartier later lag ik op t asfalt...
 
Had na wat inlezen op internet (uiteraard ook hier) een paar banden op het oog, waaronder de Meridian.
Vervolgens was het de eerste band die mijn vaste garagehouder adviseerde (en die zweert normaal bij Michelin).

Ik ben ook benieuwd, de Mitas deden hun werk wel, maar vond ze weinig feedback geven. (Hoewel dat ook aan mijn gebrek aan ervaring op een adventure-bike kan liggen). We zullen zien.
Ik heb er een beetje spijt van gekregen. Ik had exact dezelfde ervaring als jij. Wat inlezen op internet en de Meridian kwamen er steevast goed uit. Maar ik kan niet wachten tot ze er weer af gaan. Een paar keer in de zomer is mijn voorwiel goed gaan glijden ergens op een glooiende bergpas. Veel meer dan ik gewend was in ieder geval. Ik schrok me dood. Daarnaast is er absoluut geen grip de eerste km bij echt lage temperaturen. Ik ga naar wat anders op zoek. Overigens naast deze twee dingen geen gekke dingen hoor dus het is nou ook weer niet heel erg. Afgelopen reed ik zonder traction control achter een kennis van me op zijn Multistrada en bij hem greep hij in bij bocht uit en ik had nergens last van. Ik zag ineens een zwarte streep achter hem ontstaan. Dus vertrouwen gaf hij uiteindelijk toch wel weer.
 
road 6 is inderdaad erg goed bij koude en natte omstandigheden. Persoonlijk vind ik de road attacks wel beter sturen

Net even een verse accu erin gestopt, de tweedehands was uiteindelijk niet betrouwbaar genoeg
 
Vandaag bij Jos Smit nieuwe bandjes en verse kettingset erop laten leggen.

Als Rotterdammer voel je je daar toch een beetje een vreemde eend in de bijt 😂
Maar meer dan prima geholpen en tegen een echt scherpe prijs.

De Michelin Anakee Road zien er tof uit en sturen echt lekker. Hier ga ik veel plezier aan beleven.
 
Vandaag de eerste 150 km op de nieuwe Meridians gezet.
Wat een verschil vergeleken met de Mitas zeg! Veel directer, veel meer feedback en dus ook meteen al veel meer vertrouwen. Voorlopig grote blij dus!
 
Kan iemand vertellen waar de plug voor de handvatverwarming zitos een 21-24 SAS?

EDIT: en zijn er goede motor tuners in het noorden die de standaard ecu kunnen aanpassen? Op de UK fora lees ik veel goede berichten over het remappen zoals minder vibraties en meer middengebied. Mijn Superduke R knapte ook behoorlijk op van een akra remap en het voelde daarna als een andere motor.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de SAS gestart voor een avond rondje krijg ik de warning: Preload adjuster malfunction, turn of the bike 10 seconds and if the failure is not recovered contact your dealer"
Motor die avond weggezet en vanochtend weer gestart, zelfde error melding.. dealer even een mail gestuurd met de vraag of ik hier mee kan doorrijden tot aan de 1k km beurt (staat 500km op nu) of dat hier direct iets aan gedaan moet worden.

Meer mensen die hier last van hebben gehad?
 
Gisteren de SAS gestart voor een avond rondje krijg ik de warning: Preload adjuster malfunction, turn of the bike 10 seconds and if the failure is not recovered contact your dealer"
Motor die avond weggezet en vanochtend weer gestart, zelfde error melding.. dealer even een mail gestuurd met de vraag of ik hier mee kan doorrijden tot aan de 1k km beurt (staat 500km op nu) of dat hier direct iets aan gedaan moet worden.

Meer mensen die hier last van hebben gehad?
Heb je toevallig de load settings aangepast terwijl je op de motor zat? Daar kunnen ze slecht tegen. Doe dit altijd op de middenbok.
 
Gisteren de SAS gestart voor een avond rondje krijg ik de warning: Preload adjuster malfunction, turn of the bike 10 seconds and if the failure is not recovered contact your dealer"
Motor die avond weggezet en vanochtend weer gestart, zelfde error melding.. dealer even een mail gestuurd met de vraag of ik hier mee kan doorrijden tot aan de 1k km beurt (staat 500km op nu) of dat hier direct iets aan gedaan moet worden.

Meer mensen die hier last van hebben gehad?
Kreeg deze melding ook, tegelijk met de empty key battery melding.
Motor uitgezet en opnieuw gestart en de preload adjuster melding was weg.
Daarna op plek van bestemming de batterij in de fob verwisseld (heb altijd reserve bij me) en daarna geen meldingen meer gehad.

Geen idee of beide meldingen gerelateerd kunnen zijn of puur toeval
 
Heb je toevallig de load settings aangepast terwijl je op de motor zat? Daar kunnen ze slecht tegen. Doe dit altijd op de middenbok.

De handleiding zegt juist expliciet dat het achterwiel belast moet zijn en dat hij NIET op de middenbok moet staan.
 
Heb je toevallig de load settings aangepast terwijl je op de motor zat? Daar kunnen ze slecht tegen. Doe dit altijd op de middenbok.
Nee, settings staan sinds de aankoop op "low"
Motor te vroeg starten voordat de opstart animatie voorbij is kan ook een trigger hiervoor zijn.
Ik zet hem weg, maak hem wakker en sluit dan mijn poort, en start daarna de motor; dus na het aanzetten en starten zit een seconde of 30.

Heb ook een mail terug van de dealer, die vermoed dat het komt omdat de accuspanning wellicht te laag was (lijkt mij sterk; motor hangt aan de druppellader) maar ik kon er gewoon mee blijven rijden, zodra de motor voor zijn 1k km beurt weg mag gaan ze er nog naar kijken als de melding er dan nog is.
 
Mijn originele accu was na 1 jaar ook al versleten, lijkt wel alsof Yuasa via ktm zijn matige accu’s slijt.
 
Kan iemand vertellen waar de plug voor de handvatverwarming zitos een 21-24 SAS?

EDIT: en zijn er goede motor tuners in het noorden die de standaard ecu kunnen aanpassen? Op de UK fora lees ik veel goede berichten over het remappen zoals minder vibraties en meer middengebied. Mijn Superduke R knapte ook behoorlijk op van een akra remap en het voelde daarna als een andere motor.
Rapidbike evo . Die heb ik op mijn Ktm 1090 r
 
Motorzaak waar ik mijn SAS kocht waarschuwde mij dringend om hem bij kortere periodes van stilstand ook gewoon aan de lader te leggen.
Heb aan de rechterkant in het zijpaneel een SAE aansluiting gemaakt zodat ik hem thuis zo in kan pluggen.
 
Je kan ook je druppellader direct in het 12v connector steken, tenminste het model 2020 heeft deze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan