KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Vandaag bij Belgische KTM dealer geweest voor offerte van een 2024SDGT. Uitgelegd aan de man dat aangezien er 'n nieuw model aankomende is
de verkoopwaarde van 'n 2024 model flink zal zakken als de 2025 SDGT er is. Dat ik best nog wel 'n 2024 model wou kopen maar toch wel om wille van voorgaande graag wat korting wou. De man was mijn inziens welwillend, berekende voor de 2024, met Tech-Pack, koffers en alarm de som van
afgerond 24000€, btw en afleverkost inbegrepen .
Leek me niet onaardig ?
 
De dealer wist te vertellen dat omstreeks oktober - november dit jaar KTM nog een prijs dropping doet op de laatste SDGT's , alsook
dat de nieuwe toch wel wat duurder gaat worden.......|(
 
Vandaag bij Belgische KTM dealer geweest voor offerte van een 2024SDGT. Uitgelegd aan de man dat aangezien er 'n nieuw model aankomende is
de verkoopwaarde van 'n 2024 model flink zal zakken als de 2025 SDGT er is. Dat ik best nog wel 'n 2024 model wou kopen maar toch wel om wille van voorgaande graag wat korting wou. De man was mijn inziens welwillend, berekende voor de 2024, met Tech-Pack, koffers en alarm de som van
afgerond 24000€, btw en afleverkost inbegrepen .
Leek me niet onaardig ?
Voor een Belgische zonder BPM vind ik de prijs op zich wel ok, maar volgens mij moet er nog wel wat vanaf kunnen, toch?

Ik was vanmiddag bij Van Gerven en zag deze 2023 demo staan. Volgens mij moet je die omdat het een demo-model is nog zakelijk kunnen kopen en BPM terug kunnen vorderen. Dan lijkt de prijs mij een stuk interessanter dan een 2024 model nieuw? :)

KTM 1290 SUPERDUKE GT - Van Gerven Motoren

Luc verwacht overigens dat de 1390 SD GT op z'n vroegst eind dit jaar gepresenteerd zal worden. Maar dat kan dus ook begin 2025 worden.
 
Luc verwacht overigens dat de 1390 SD GT op z'n vroegst eind dit jaar gepresenteerd zal worden. Maar dat kan dus ook begin 2025 worden.
Niemand (aan de verkoop kant) gaat zeggen dat hij binnenkort wordt aangekondigd. Dat is niet goed voor de verkoop van het huidige model! ;-)
 
Voor een Belgische zonder BPM vind ik de prijs op zich wel ok, maar volgens mij moet er nog wel wat vanaf kunnen, toch?

Ik was vanmiddag bij Van Gerven en zag deze 2023 demo staan. Volgens mij moet je die omdat het een demo-model is nog zakelijk kunnen kopen en BPM terug kunnen vorderen. Dan lijkt de prijs mij een stuk interessanter dan een 2024 model nieuw? :)

KTM 1290 SUPERDUKE GT - Van Gerven Motoren

Luc verwacht overigens dat de 1390 SD GT op z'n vroegst eind dit jaar gepresenteerd zal worden. Maar dat kan dus ook begin 2025 worden.
Ik had graag bij Luc 'n nieuwe motor gekocht, niet alleen is dat amper 10min van mijn woonplaats, maar Luc is ook 'n toffe dealer.
Maar..., Luc kan helaas geen motoren verkopen met verlaagd vermogen voor de inschrijving. Het verschil : ongeveer 100€ voor inschrijving
(BIV) met verlaagd vermogen, 2500€ voor inschrijving full power. En dan wordt die nieuwe plots wel interessanter eh.
 
Ik had graag bij Luc 'n nieuwe motor gekocht, niet alleen is dat amper 10min van mijn woonplaats, maar Luc is ook 'n toffe dealer.
Maar..., Luc kan helaas geen motoren verkopen met verlaagd vermogen voor de inschrijving. Het verschil : ongeveer 100€ voor inschrijving
(BIV) met verlaagd vermogen, 2500€ voor inschrijving full power. En dan wordt die nieuwe plots wel interessanter eh.
Oh, ja van Belgische belastingontduiking heb ik geen verstand 😂😉

Import vanuit Duitsland naar Nederland dan weer wel (vrouw, auto's en motoren) :P

Maarrr, staat er niet ergens in België een mooi 2023 demo-/showroommodel te koop dan voor een leuk prijsje?

En hoe zit het met laag vermogen op papier vanuit Duitsland? Daar kun je nu nml nieuwe 1290 SDGT bj. 2023 incl 19% BTW ophalen voor €16.490 8)7
 
Laatst bewerkt:
En hoe zit het met laag vermogen op papier vanuit Duitsland? Daar kun je nu nml nieuwe 1290 SDGT bj. 2023 incl 19% BTW ophalen voor €16.490 8)7
ja heb ik ook gezien. Zelfs incl Teck Pack.
Maar veronderstel dat deze niet met laag vermogen kunnen ingevoerd worden.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240317_143638_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240317_143638_Samsung Internet.jpg
    146 KB · Weergaven: 0
ja heb ik ook gezien. Zelfs incl Teck Pack.
Maar veronderstel dat deze niet met laag vermogen kunnen ingevoerd worden.
so what 🤔 betaal je toch gewoon 2500€ inschrijving, heb je een 2023 voor 19000€ ik wil ze het hier in Belgie nog wel is zien doen voor die prijs :P
 
so what 🤔 betaal je toch gewoon 2500€ inschrijving, heb je een 2023 voor 19000€ ik wil ze het hier in Belgie nog wel is zien doen voor die prijs :P
Om hem later te verkopen is het nadelig als je geen papieren voor verlaagd vermogen hebt. De volgende koper betaald ook weer BIV aan de hand van het hoge vermogen. Wordt wel jaarlijks minder maar de eerste jaren blijft het een flink bedrag.
 
130kw zoals de gt = 2547€
125Kw is 2547€
120Kw is nog 1308€
70of72Kw zoals ze dan meestal worden ingeschreven = 130 a 160€
Maar dat inschrijven, wordt dat ooit gecontroleerd? Moet de motor werkelijk begrensd worden voor het inschrijven of is dat alleen op papier?

Dit is echt nog een regeling uit de tijd van de Citroën 2CV (eend) :')
Gaan ze dat ooit nog aanpassen naar bijvoorbeeld CO2 uitstoot en/of gewicht?
 
Maar dat inschrijven, wordt dat ooit gecontroleerd? Moet de motor werkelijk begrensd worden voor het inschrijven of is dat alleen op papier?

Dit is echt nog een regeling uit de tijd van de Citroën 2CV (eend) :')
Gaan ze dat ooit nog aanpassen naar bijvoorbeeld CO2 uitstoot en/of gewicht?
Bij aflevering staat de KTM sowieso op lager vermogen, en wordt hij pas vrij gezet na 1000km.
Niet alleen KTM hanteert dit, BMW doet dit ook heel gemakkelijk .
Het is meestal niet dat men het verschil van +2000€ niet kan / betalen, maar net zoals ik kopen de meeste mensen
dit liever op aan motorkleding, gps... i.p.v. doelloos te storten in de staatskas.
En zoals @Lex al zei : ook de volgende koper wordt weeral extra zwaar belast op zijn tweedehands motor.
 
België hangt aan elkaar van die "haken & ogen" in de wetgeving, bv: waarom betalen EV's geen wegentaks terwijl ze eigenlijk meer slijtage maken door hun gewicht?
 
België hangt aan elkaar van die "haken & ogen" in de wetgeving, bv: waarom betalen EV's geen wegentaks terwijl ze eigenlijk meer slijtage maken door hun gewicht?
Omdat de wegenbelasting niet alleen aan gewicht maar ook aan uitstoot gekoppeld is. Althans, zo werkt het in Nederland en dat vind ik ook terecht, de vervuiler betaald.
 
België hangt aan elkaar van die "haken & ogen" in de wetgeving, bv: waarom betalen EV's geen wegentaks terwijl ze eigenlijk meer slijtage maken door hun gewicht?
Ik snap je stelling en je hebt wat dat betreft ook gelijk, echter;
Toen er nog geen EV,s waren deed de Belgische overheid ook niet zoveel aan het wegennet…
 
Dat van vervuiler zal de toekomst uitwijzen,
Feit is dat als je niet zelf je groene stroom maakt je de vervuiling gewoon verplaatst, of dacht je dat er voor opwekking van die E niet vervuild word?
(Niet dat ik de evolutie van auto's wil afbreken, maar één en ander spreekt toch al niet erg in 't voordeel van de EV wat milieu betreft.)
En wat uitstoot met slijtage aan wegen te maken heeft snap ik al helemaal niet,...
(Maar goed, 100 pk of meer...😊)
 
Dat van vervuiler zal de toekomst uitwijzen,
Feit is dat als je niet zelf je groene stroom maakt je de vervuiling gewoon verplaatst, of dacht je dat er voor opwekking van die E niet vervuild word?
(Niet dat ik de evolutie van auto's wil afbreken, maar één en ander spreekt toch al niet erg in 't voordeel van de EV wat milieu betreft.)
En wat uitstoot met slijtage aan wegen te maken heeft snap ik al helemaal niet,...
(Maar goed, 100 pk of meer...😊)
Opwekken in een centrale is een stuk efficienter dan brandstof om te zetten in een knal.

Ik ben ook een petrolhead maar dit is gewoon wetenschap.
 
Opwekken in een centrale is een stuk efficienter dan brandstof om te zetten in een knal.
klopt, maar je zet geen centrale in je auto, de materialen-delving voor die zogenaamde groene batterijen is ook niet zo proper.
En wat als straks al dat zogenaamde groene materiaal versleten en vernieuwd moet worden, ik denk bijvoorbeeld maar aan de wieken
van de windmolens, er is m.i. nog steeds geen recycleer methode voor deze gevonden.
Ik ben voorstander van groene energie hoor, echt wel. Maar we moeten ons hoofd niet in de grond steken voor de problemen die
hiermee gepaard gaan en nog zullen komen.
En vindt die knal van de SDGT toch ook wel leuk :]
 
ach nu hangen jullie als Nederlander de onschuld uit niettegenstande er een € kan bespaart worden jullie net zoals wij op de eerste rij staan.
En zoals gezegd ik ben TEGEN het sponsoren van de staatskas, allemaan geld dat nutteloos gespendeert wordt aan bijv (GROENE) energie, laat me niet lachen, oprotten met die handel, kutzooi.
Evolutie van de aarde bestaat al miljoenen zoniet miljarden jaren uit warme en koude periodes.
Wie denkt dat je met windmolens, zonnepanelen, electrisch rijden en alle rotzooi daarrond de aarde gaat redden of de stijging van de temepratuur gaat tegenhouden/reduceren heeft een dringende WAKE UP CALL nodig..
 
Ik vind het altijd zo'n onnoemelijk vermoeiende discussie. Iedereen weet dat het onder de streep de juiste richting is want opgewekte stroom uit het stopcontact wordt steeds groener, en toch wordt er altijd heel kritisch over gedaan zonder kritisch te zijn richting olie.
Denk even well to wheel van olie uit de grond halen en transport in tankers, wat dat alleen al aan milieuschade en uitstoot op heeft geleverd!
Dan nog raffinage (wederom milieuschade en uitstoot), vervolgens weer transport naar tankstations en dan nog de verbranding die alle uitstoot in superkleine partikels lekker door ons worden ingeademd plus de CO2 uitstoot niet te vergeten.
Zullen we gewoon meer kritisch zijn op iets wat we misschien al meer dan 100 jaar niet zo handig doen? ;)
 
ach nu hangen jullie als Nederlander de onschuld uit niettegenstande er een € kan bespaart worden jullie net zoals wij op de eerste rij staan.
En zoals gezegd ik ben TEGEN het sponsoren van de staatskas, allemaan geld dat nutteloos gespendeert wordt aan bijv (GROENE) energie, laat me niet lachen, oprotten met die handel, kutzooi.
Evolutie van de aarde bestaat al miljoenen zoniet miljarden jaren uit warme en koude periodes.
Wie denkt dat je met windmolens, zonnepanelen, electrisch rijden en alle rotzooi daarrond de aarde gaat redden of de stijging van de temepratuur gaat tegenhouden/reduceren heeft een dringende WAKE UP CALL nodig..
Oké wappie, jij doet niet meer mee :W
 
Ik vind het altijd zo'n onnoemelijk vermoeiende discussie. Iedereen weet dat het onder de streep de juiste richting is want opgewekte stroom uit het stopcontact wordt steeds groener, en toch wordt er altijd heel kritisch over gedaan zonder kritisch te zijn richting olie.
Denk even well to wheel van olie uit de grond halen en transport in tankers, wat dat alleen al aan milieuschade en uitstoot op heeft geleverd!
Dan nog raffinage (wederom milieuschade en uitstoot), vervolgens weer transport naar tankstations en dan nog de verbranding die alle uitstoot in superkleine partikels lekker door ons worden ingeademd plus de CO2 uitstoot niet te vergeten.
Zullen we gewoon meer kritisch zijn op iets wat we misschien al meer dan 100 jaar niet zo handig doen? ;)
Ach man lul toch niet zo..
Waar gaan ze een klimaattop houden, ja precies in Dubai waar de sky niet eens de limit is.
hoe gaan we die 70000 man daar naartoe brengen juist per vliegtuig en liefst per prive jet..
wie is er nota bene niet bij op de klimaattop de 2 grootste vervuilers ter wereld namelijk China en Amerika.
En wie gaat dan wel de wereld redden, yup we vallen weer in de prijzen west en ik zeg wel degelijk WEST Europa..
Opzouten ermee...
 
Terug
Bovenaan Onderaan