scorp
MF veteraan
Maak voor die discussie een ander topic aan graag!
Daar komen we toch niet uit.
Daar komen we toch niet uit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit bedoel je ?Een maatje is van een 2017 GT overgestapt naar een 2024 GT Euro 5, iemand ervaring met de motorrem of eigenlijk het gebrek daarvan, is dat met één of ander pakket in te stellen (dus meer motorrem) ?
Dat is dus precies zo'n onzin verhaal dat de olie-industrie graag de wereld inslingert. Ik heb bij m'n vorige werkgever aan dit soort onderzoeken gewerkt en de conclusie was dat het break-even point al bereikt wordt bij zo'n 30.000 km rijden bij een volledige well to wheel berekening, gemeten met de gemiddelde CO2 uitstoot per kWh in Europa (dus de gemiddelde uitstoot van de stroom die uit het stopcontact komt).Misschien moet de EV rijder zich ook een verdiepen in de milieu stempel die de productie van zo’n auto en dan met name de batterij met zich meebrengt…. Ik heb wel een gehoord (heerlijk!) dat de CO2 voetafdruk van zo’n auto en accu, inclusief productie en bijbehorende supply chain, is bij het uitkomen al groter dan 30 jaar lang een moderne schone diesel rijden. Dus ach.
Heb de 1300 GS nog niet in het echt gezien, maar op basis van foto's vond ik het juist mooier dan dat asymmetrische.Wat is de 1300GS toch lelijk man. Dat stoere ruige uiterlijk is vervangen met een taartschep aan de voorkant met een kleine zaklamp als koplamp.
De 1200/1250 was volgens mij de enige BMW waar dat asymmetrische koplamp er goed bij stond.
Alhoewel ik ook moet wennen aan de 1390 met twee visoogjes als koplamp
Dan is het misschien voor je maat aan te raden de 172 pagina,s tellende handleiding wat verder te onderzoeken ?Nou nee dat bedoel ik niet maar meer of je het level van motorrem kan instellen met een Tech Pack
Dit is de link naar de Nederlandstalige handleiding :Dan is het misschien voor je maat aan te raden de 172 pagina,s tellende handleiding wat verder te onderzoeken ?
Vrij te downloaden maar voorlopig enkel in het engels.
Moet lukken
Dit is de link naar de Nederlandstalige handleiding :
24_3214942_nl_OM.pdf (azureedge.net)
Das een hele goeie dealDank zij de tip van FlowDesign wat tijd gespendeerd naar het zoeken van 'n nieuwe 2023 SDGT en ja.... op goei half uurtje van de deur
een nieuwe gevonden, 0km, wordt 1ste maal ingeschreven in 2024, met koffers, met Tech-Pack, met alarm, en met verlengde garantie 4j.
Ikke blij. En met laag vermogen inschrijving . En dat voor amper 20k btw incl. Toch mooi niet?
Nu nog enkel zo'n Moto Mate gps houder bestellen.
Je kan MTC in 9 stappen instellen. MSR kan je niks aan instellen. Kan, enkel samen met MTC, aan of uit.Nou nee dat bedoel ik niet maar meer of je het level van motorrem kan instellen met een Tech Pack
Ik had eerst een gen 1.Werking MSR is mj bekend, het gaat mij om het gebrek aam motorrem van de 2024 die de Gen.1 (mijne) duidelijk wel heeft.
Nice, gefeliciteerd! Benieuwd naar de foto'sDank zij de tip van FlowDesign wat tijd gespendeerd naar het zoeken van 'n nieuwe 2023 SDGT en ja.... op goei half uurtje van de deur
een nieuwe gevonden, 0km, wordt 1ste maal ingeschreven in 2024, met koffers, met Tech-Pack, met alarm, en met verlengde garantie 4j.
Ikke blij. En met laag vermogen inschrijving . En dat voor amper 20k btw incl. Toch mooi niet?
Nu nog enkel zo'n Moto Mate gps houder bestellen.
Ik heb beide gereden en herken het wel. Het voelt aan alsof de nieuwe meer inertia heeft, dus bij gas dicht blijft het blok met minder weerstand doorlopen en daardoor heb je minder motorrem.Ik heb nooit met een Gen.1 gereden dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Maar als hij duidelijk zoveel minder remt op de motor hadden ze die slipperclutch er wel uit kunnen laten....
Misschien heeft het te maken met de andere mapping. Ik heb begrepen dat de Gen.2 wat soepeler, minder "bokkerig" aanvoelt. Misschien dat het hierdoor lijkt alsof hij in 1e instantie minder afremt?
Dat zou duiden op het effect van de zwaardere krukas.Ik heb beide gereden en herken het wel. Het voelt aan alsof de nieuwe meer inertia heeft, dus bij gas dicht blijft het blok met minder weerstand doorlopen en daardoor heb je minder motorrem.
Heb er net tijdens een uurtje rijden eens extra op gelet:Werking MSR is mj bekend, het gaat mij om het gebrek aam motorrem van de 2024 die de Gen.1 (mijne) duidelijk wel heeft.
ff geduld....rond 30/03 komt mijn verse Duke....dan kan ik hierover meespreken...toch 41k op 'n 2018 gezet.Heb er net tijdens een uurtje rijden eens extra op gelet:
Lijkt inderdaad wat minder motorrem te hebben.
Een gebrek er aan beslist niet.
Het is en blijft toch een echte dikke V twin
Morgen rond 17u ben ik bij van Gerven, dan gaat m'n vrouw even proefrijden op een Norden 901ff geduld....rond 30/03 komt mijn verse Duke....dan kan ik hierover meespreken...toch 41k op 'n 2018 gezet.
Het zal inderdaad te maken kunnen hebben met die zwaardere krukas en lichtere kleppen vanaf modeljaar '19 lijkt me. Als het echt hard gaat (De kyffhauser in Duitsland is bijvoorbeeld zo'n weg met volle bak optrekken/en terugschakelen) dan merk je dat de PASC z'n werk ook vrij vlot doet. Vandaar die fijne brembo's eronder voor echte remwerkHeb er net tijdens een uurtje rijden eens extra op gelet:
Lijkt inderdaad wat minder motorrem te hebben.
Een gebrek er aan beslist niet.
Het is en blijft toch een echte dikke V twin
Met mijn 2017 model kan ik het achterwiel ook wel een beetje laten blokkeren op motorremHet zal inderdaad te maken kunnen hebben met die zwaardere krukas en lichtere kleppen vanaf modeljaar '19 lijkt me. Als het echt hard gaat (De kyffhauser in Duitsland is bijvoorbeeld zo'n weg met volle bak optrekken/en terugschakelen) dan merk je dat de PASC z'n werk ook vrij vlot doet. Vandaar die fijne brembo's eronder voor echte remwerk
Echte motorrem heeft mn kameraad bijvoorbeeld, met z'n ktm smt 990. Met zo'n ding kun je je achterwiel nog ouderwets 'iets' laten blokkeren bij het opkomen van de koppeling. Hij remt ook veel minder bij dan ik
Vrachtwagens hebben altijd een zware motorremMet mijn 2017 model kan ik het achterwiel ook wel een beetje laten blokkeren op motorrem
Een maat van mij had overigens ooit een 1200 GS, dat kreng remt zó hard af bij gas los dat ik regelmatig nadat we een auto hadden ingehaald, op moest passen dat ik niet bij hem achterop klapte