\'k Heb um terug, EINDELIJK

Dragonfire

Die hard MF'er
29 aug 2002
258
0
Gent
In navolging van mijn topic dat door de harde schijf crash verdwenen is. Daarin stond hoe ik na 1 week en 4 dagen gecrasht was, omdat mijn RS 125 vastgelopen was.
Nu heb ik hem dus terug, volledig gemaakt, EN free of charge. Vind ik magistraal, dankuwel QMS.

Het probleem was dus dat ik mijn krukasroulementen kapot gereden had. Het schijnt een fabricagefout te zijn. Misschien heeft iemand hier ook ervaring mee? Laat dit dan even weten, want ik ben er 1 keer zeer goed vanaf gekomen, zou liefst geen 2 keer meemaken.

Dus nu een paar voor en na foto\'s.

Voor:

full
 
en nog na:

full


Mijn garagist heeft dus alles onder garantie gemaakt, dit is kuip, blok en remmen. Vind ik zeer goed van hem, temeer daar hij ook had kunnen zeggen dat ik maar mijn koppeling had moeten intrekken.

\'k Ben de dag dat ik hem gaan ophalen ben, bijna van de baan gereden. \'k Moet het dus nu rustig aan doen, zodat de roulementen zich kunnen zetten. Rij ik de voorgeschreven snelheid, zie ik ineens vlak achter mij 2 enorme koplampen. Zo\'n een grote bestelwagen die erlangs wou. Dus ik braaf naar rechts, hij gaat mij over, ben ik alweer naar links aan\'t gaan, merk plots een grote Bullbarr naast mijn knie. Er hing 2 cm achter die bestelwagen nog een jeep ook, en die was vastbesloten om mij van de baan te rijden.
Ik dan maar geremd, hem rustig laten voort racen, kom ik 3 straten verder hem weer tegen. Deze keer schoot hij zonder kijken achteruit een parkeerplaats uit. Leuk hoor, een noodstop op natte kasseien. \'k Had nie vent wel de nek willen omwringen.

Maar toch ben ik dolgelukkig dat ik weer kan :]
 
Laatst bewerkt:
Hij ziet er weer mooi uit... Fabricagefoutje... ahum... duur foutje... maar ik herinner me het topic wel... De dealer was blijkbaar bekend met de mogelijkheid, anders had ie niet direct aangeboden om de fiets geheel te herstellen...

Veel plezier :]
 
Hij ziet er weer mooi uit... Fabricagefoutje... ahum... duur foutje... maar ik herinner me het topic wel... De dealer was blijkbaar bekend met de mogelijkheid, anders had ie niet direct aangeboden om de fiets geheel te herstellen...

Veel plezier :]

hmm, denk niet dat hij ermee bekend was hoor. Toen ik belde dat hij was vastgelopen, is hij hem direct komen halen en heeft hij mij verzekerd dat het garantie was.
Achteraf heeft hij dan gemerkt dat het mijn krukasroulementen waren, hoewel hij nog maar nieuwe gestoken had. Hij heeft dan naar Aprilia gebeld, en daar hebben ze dan iets gezegd van fabricagefout. Hoe het juist zit weet ik niet, maar hij heeft alles betaald, zonder dat ik er maar zelfs naar moest vragen.
 
Ik rij een RS250 geen last van , wel een keer is een van de valves regelaars kapot gegaan en heeft ook meteen m,n zuiger gemolt.
Gelukkig hoorde ik al rare geluiden uit de motor vandaan komen dus maar langs de weg gestopt.
M,n aprilia heeft nog iets ergere schade dan die van jouw.
Typisch als je een schuiver maakt breekt de schakel poke af , koppeling, stuur raakt verbogen. :(



Het probleem was dus dat ik mijn krukasroulementen kapot gereden had. Het schijnt een fabricagefout te zijn. Misschien heeft iemand hier ook ervaring mee? Laat dit dan even weten, want ik ben er 1 keer zeer goed vanaf gekomen, zou liefst geen 2 keer meemaken.

Dus nu een paar voor en na foto\'s.

Voor:

(Afbeelding)
 
Inderdaad als je met 100 of meer een vastloper krijgt is niet echt grappig.
jammer dat je niet wist dat je je koppeling dan meteen moet inknijpen.
Op tweetakt brommers heb ik dit op de harde manier geleerd, kreeg weekelijks vastlopers :P
Maar ja als ik sleutelde bleven er ook altijd wat schroefjes over |(


Nou dit kan dus absoluut niet door de beugel hé, heel slecht van Aprilia, het kan ons als motorrijder fataal worden.
 
Ziet er goed uit hoor. En hulde voor die motorzaak dat ze alles zo netjes opgelost hebben. Ga je nu je onderschrift weer aanpassen? :)
 
netjes gedaan van ze ja

en van dat aan de kant, ik word er zo moe van.
ik rij de voorgeschreven snelheid, de moto aan het warm rijden en dan wil iedereen er maar voorbij alsof je op een brommer rijdt |(
sjonge, je wordt als 125 nog steeds niet serieus genomen :P
 
Sorry, het viel me op:

wat voor banden liggen daaronder? Lijkt me BT012 of iets in die richting? Of dunlop, maar in ieder geval: zijn die dingen niet een beetje veel van het goede? Zijn berekend op een veel zwaardere fiets. Lijkt me dus sterk dat je alles eruit haalt wat er in zit.

No offence hoor trouwens... nette job geworden!
 
Wel ja, dat wou ik eigenlijk nog vragen. Er ligt vanvoor en vanachter Dunlop Sportmax op. \'t Probleem is, toen ik hem net 20 min had, was ik al gevallen: voorwiel weggeschoven. En het lag niet aan mijn rijkunsten, want ik reed al 3 jaar met een brommer, waaronder een rs 50.
Het was daarbij een bocht waar ik vaak ging gaan racen, en ik kende hem door en door. Normaal nam ik die aan 100, toen aan 50, en voorwiel was weg.
Ik moet er wel bij zeggen dat het ijzig koud was, dus mijn banden waren niet echt warm. En ik ben zelf aan de lichte kant, 53 kg.
Ik dacht eerst dat het ijzel was, maar ik ben het niet zeker.

Sindsdien ben ik redelijk veel voorzichtiger geworden, wat natuurlijk véél minder fun is. Heeft iemand een goed idee wat voor banden ik er best onder zou leggen, indien deze banden niet goed zouden zijn?
 
Ik had op m\'n RS125 ook Dunlop Sportmax banden, moeten wel eerst goed warm zijn voordat ze een beetje willen sturen ... anders zit er niet veel gevoel in.

Mijn RS is een keer of 4 vastgelopen maar ben nooit gevallen, een vastlopen hoor je ook aankomen als je goed naar je fiets luisterd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan