Kenteken op een crosser krijgen, ervaringen?

JdM

MF veteraan
14 okt 2002
1.715
8
net onder Eindhoven
Zijn er mensen die een crosser hebben laten keuren om er een kenteken op te kunnen krijgen?
Ik denk er aan om zelf een crosser om te bouwen, of zeggen de ervaringsdeskundigen: niet doen?
 
Wat ik zelf zou doen is een frame met kenteken kopen, of alleen het kenteken en zelf de nummers in je frame slaan.
Dan heb je ook niet het gedoe met keuren enzo.
 
Wat ik zelf zou doen is een frame met kenteken kopen, of alleen het kenteken en zelf de nummers in je frame slaan.
Dan heb je ook niet het gedoe met keuren enzo.


Nah, ik wil het wel graag legaal doen. En een frame kopen is uiteindelijk ook niet optimaal heb ik het idee, of heb jij daar wel ervaring mee?
 
Nah, ik wil het wel graag legaal doen. En een frame kopen is uiteindelijk ook niet optimaal heb ik het idee, of heb jij daar wel ervaring mee?


Nee heb daar zelf geen ervaring mee, mijn crosser stond al op kenteken.
Maar nielsCR500 heeft het onlangs wel gedaan, hij zal zich vast wel ff melden als ie dit topic ziet.
 
Frame met kenteken kopen en dan weer opbouwen is volkomen legaal!

Uit elkaar halen en weer in elkaar zetten ( overbouwen) is een leuke middag werk en kun je gelijk alles even mooi onderhanden nemen.

Dus combineren met de winterbeurt is een goed moment!
 
FF Jos van Vught bellen uit Oirschot, die krijgt zelfs op je keukentafel een kenteken! Is legaal, en volgens mij hoef je niet perse om te bouwen als je dat niet wil. Al is dat voor de boetes misschien wel verstandiger...
 
Nee heb daar zelf geen ervaring mee, mijn crosser stond al op kenteken.
Maar nielsCR500 heeft het onlangs wel gedaan, hij zal zich vast wel ff melden als ie dit topic ziet.


Yups, recent gedaan..

Orgineel CR500 kaal frame met orgineel kenteken gekocht..
Dus enduro op het kenteken.

Als je het laat keuren, moet je aan alle eisen voldoen, dus pinkers, claxon, groot-dim licht, remlicht enz.
Ook moet je dan nog BPM betalen als je een jonge motor hebt.

Zo was het voor mij het makkelijkste.
Gewoon avondje overbouwen, en inderdaad kan je alles mooi weer ff invetten, en controleren.Zo heb ik het ook gedaan..
Lichtspoel van de buurman gemonteerd, en spanningsregelaar en gelijkrichter komt uit eigen keuken..
Klein accu'tje in de luchtfilterbak, en verlichting op bouwen.
Goed zelf te doen, mits je handig bent.


kent1.JPG


kent2.JPG


Nielsje
 
Yups, recent gedaan..

Orgineel CR500 kaal frame met orgineel kenteken gekocht..
Dus enduro op het kenteken.

Als je het laat keuren, moet je aan alle eisen voldoen, dus pinkers, claxon, groot-dim licht, remlicht enz.
Ook moet je dan nog BPM betalen als je een jonge motor hebt.

Zo was het voor mij het makkelijkste.
Gewoon avondje overbouwen, en inderdaad kan je alles mooi weer ff invetten, en controleren.Zo heb ik het ook gedaan..
Lichtspoel van de buurman gemonteerd, en spanningsregelaar en gelijkrichter komt uit eigen keuken..
Klein accu'tje in de luchtfilterbak, en verlichting op bouwen.
Goed zelf te doen, mits je handig bent.


(Afbeelding)

(Afbeelding)

Nielsje


Mooi, goede info! Als ik dus een crosser voorzie van alle nodige zaken voor dat bouwjaar, waar stampen ze er dan een nummer in? Of staat er al een nummer in een crossframe?

Ben je dat frame op internet tegengekomen of heb je nog een adresje waar ik eens kan informeren?
 
Mooi, goede info! Als ik dus een crosser voorzie van alle nodige zaken voor dat bouwjaar, waar stampen ze er dan een nummer in? Of staat er al een nummer in een crossframe?

Ben je dat frame op internet tegengekomen of heb je nog een adresje waar ik eens kan informeren?


Je hebt als het goed is al een frame nummer in je crossframe staan.
Dat word na de RDW keuring en diverse betalingen( :P ) ook je framenummer op het kenteken.
Dus je moet alles aanpassen voor straatgebruik, zoals ik hierboven al beschreef.

Frame heb ik inderdaad van internet(marktplaats) af.
Dus ik hoef niet te keuren nu, en geen BPM te betalen enz enz.
Frame nummer en kenteken moeten kloppen, en dat doet het nu. En het is ook nog eens orgineel, en niet illegaal!

Welk merk/type is je crossmotor?
Das wat makkelijker voor de info.. ;)

Nielsje
 
Je hebt als het goed is al een frame nummer in je crossframe staan.
Dat word na de RDW keuring en diverse betalingen( :P ) ook je framenummer op het kenteken.
Dus je moet alles aanpassen voor straatgebruik, zoals ik hierboven al beschreef.

Frame heb ik inderdaad van internet(marktplaats) af.
Dus ik hoef niet te keuren nu, en geen BPM te betalen enz enz.
Frame nummer en kenteken moeten kloppen, en dat doet het nu. En het is ook nog eens orgineel, en niet illegaal!

Welk merk/type is je crossmotor?
Das wat makkelijker voor de info.. ;)

Nielsje


Nou, die crosser moet nog gekocht worden.
Mijn voorkeur gaat uit naar een CR500, ik heb er nu al zin in ;)

mijn voordeel is dat de RDW hier in het dorp zit, dus ik hoef niet ver weg om hem te laten keuren. Ik zal daar ook eens wat navraag gaan doen, dank alvast.
Als het een ombouwproject wordt, dan laat ik het hier weten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan