R1 2004 t/m 2006 (deel 5, the sequel)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren,

Ik heb mijn knipperlichten zoals velen in mijn koplamp gemonteerd, maar kan iemand mijn vertellen waar ik die lampjes in het oranje kan krijgen?

Martijns Motorkleding in Rotterdam, vergeet niet te vragen om de kleine bolletjes. Het dikkere type kan nèt niet in de gaten en dan heb je een boel werk e.e.a. uit te ruimen en pas te maken, het kleine type (ook 18 W) past perfect.
 
Ga ik doen. Ze zijn wel allergisch voor bellers blijkbaar. Zocht me een ongeluk naar een tel. nr
ff mezelf quoten :)

Mischien is het ondertussen zooooo 2006 maar iedereen die geen brief heeft ivm de gasklepsensor terughaal actie kan met Yamaha NL bellen om te vragen of zijn/haar motor hiervoor terug moet. Ze houden het daar bij aan de hand van de framenummers/kentekens. Tel.nr is 020-6546000

Als je R1 in aanmerking komt kun je gewoon een afspraak maken met een yamaha dealer om hem te laten vervangen.
 
ff mezelf quoten :)

Mischien is het ondertussen zooooo 2006 maar iedereen die geen brief heeft ivm de gasklepsensor terughaal actie kan met Yamaha NL bellen om te vragen of zijn/haar motor hiervoor terug moet. Ze houden het daar bij aan de hand van de framenummers/kentekens. Tel.nr is 020-6546000

Als je R1 in aanmerking komt kun je gewoon een afspraak maken met een yamaha dealer om hem te laten vervangen.

Die tpsjes gaan als warme broodjes, mijne staat in backorder...
 
Die tpsjes gaan als warme broodjes, mijne staat in backorder...
Dan gaan we maar netjes achteraan in de rij aansluiten...


Eerste pimppart ook gekocht.. led achterlicht met geïntegreerde knippers :9 Weg met die standaard oranje drijfboeien :W
 
Laatst bewerkt:
wat altijd kan dat is in iedergeval niet schuren maar gebruik STAALWOL :Y :Y



Na een tijdje zatten er bij die van mij wat vieze ingebrande vlekken op (kettingvet denk ik), ff met de roterende staalborstel erop geeft een mooi schoon dof geborsteld effect. Uit nieuwsgierigheid en verveling ben ik toen een beetje aan het polijsten geweest. Geeft op zich wel een aardig effect.

titaniumy-stukgepolijst.jpg


Heb inmiddels ook de honingraat stuctuur verwijderd in de hoop dat de warmte ontwikkeling wat minder zal zijn.
 
Had het al eerder gepost maar zo te lezen is alles van gister gewist helaas.
Dus nogmaals:

heb dr iemand een afterkmarket hugger op zn r1?
Tuurlijk zeggen jullie dan.
Dan zeg ik: dan heb je vast nog wle het originele huggertje liggen die jullie voor een schappelijke prijs weg doen 8-)
Dus.....wie?
 
Had het al eerder gepost maar zo te lezen is alles van gister gewist helaas.
Dus nogmaals:

heb dr iemand een afterkmarket hugger op zn r1?
Tuurlijk zeggen jullie dan.
Dan zeg ik: dan heb je vast nog wle het originele huggertje liggen die jullie voor een schappelijke prijs weg doen 8-)
Dus.....wie?


Kun je naar gaan dat ze zelfs dat al gewist hebben,zou het een teken zijn. :P
 
Las net de 1e echte test van de 2007 R1 door, Motorrad was weer eens de snelste...

De 2004/5/6 eigenaren hoeven niet te balen dat ze het oude model hebben, de nieuwe is nauwelijks beter!

Even wat getalletjes, zowel het 2004/5 als 2006 model (die eigenlijk +3 pk zou moeten hebben) leveren 169 pk aan de koppeling, een vreemde manier van meten maar dat doen ze nou eenmaal bij Motorrad. Het 2007 model komt op een gezonde 179 pk, 10 pk meer dus. Het 2004/5/6 model weegt volgetankt 204 kg, het 2007 model 210 kg. Voor de duidelijkheid, dit zijn dus door Motorrad gemeten waarden!

Een plus voor het nieuwe model, de relatief stompe remmen zijn vanaf nu lekker aggressief. Een negatief punt, ondanks het zwaardere gewicht is de motor nog wendbaarder geworden maar ze vinden de motor nogal nerveus op de kop, zelfs een beetje te nerveus. De verstelbare (?) stuurdemper kon dit niet verhinderen.

Het "probleem" van het middengebied is slechts deels opgelost, de concurrentie is nog steeds krachtiger in het lage- en middentoeren gebied. De vermogen/koppeling kromme toont dit ook, het gat bij 7k tpm zit er nog steeds maar is slechts een stuk afgevlakt.

Zelfs van 0-200 km/u is de 2007 maar 0,1 seconde sneller dan het 2004/5/6 model, onder de 200 km/u is het verschil niet eens meetbaar...
De soeplesse van 0-100 km/u ontloopt elkaar maar 0,3 seconden, geen wereld van verschil dus ondanks alle elektronische trucjes en regelbare inlaat kelken.

Al met al is het nieuwe model dus wel beter maar veel meer dan een update is het niet terwijl Yamaha de modelwissel als een next generation beschouwd.

Maar eens afwachten hoe de diverse real life vergelijkingstesten uitpakken.
 
Las net de 1e echte test van de 2007 R1 door, Motorrad was weer eens de snelste...

De 2004/5/6 eigenaren hoeven niet te balen dat ze het oude model hebben, de nieuwe is nauwelijks beter!

Even wat getalletjes, zowel het 2004/5 als 2006 model (die eigenlijk +3 pk zou moeten hebben) leveren 169 pk aan de koppeling, een vreemde manier van meten maar dat doen ze nou eenmaal bij Motorrad. Het 2007 model komt op een gezonde 179 pk, 10 pk meer dus. Het 2004/5/6 model weegt volgetankt 204 kg, het 2007 model 210 kg. Voor de duidelijkheid, dit zijn dus door Motorrad gemeten waarden!

Een plus voor het nieuwe model, de relatief stompe remmen zijn vanaf nu lekker aggressief. Een negatief punt, ondanks het zwaardere gewicht is de motor nog wendbaarder geworden maar ze vinden de motor nogal nerveus op de kop, zelfs een beetje te nerveus. De verstelbare (?) stuurdemper kon dit niet verhinderen.

Het "probleem" van het middengebied is slechts deels opgelost, de concurrentie is nog steeds krachtiger in het lage- en middentoeren gebied. De vermogen/koppeling kromme toont dit ook, het gat bij 7k tpm zit er nog steeds maar is slechts een stuk afgevlakt.

Zelfs van 0-200 km/u is de 2007 maar 0,1 seconde sneller dan het 2004/5/6 model, onder de 200 km/u is het verschil niet eens meetbaar...
De soeplesse van 0-100 km/u ontloopt elkaar maar 0,3 seconden, geen wereld van verschil dus ondanks alle elektronische trucjes en regelbare inlaat kelken.

Al met al is het nieuwe model dus wel beter maar veel meer dan een update is het niet terwijl Yamaha de modelwissel als een next generation beschouwd.

Maar eens afwachten hoe de diverse real life vergelijkingstesten uitpakken.

_O- Ik ben blij met de 2004 *O* *O* *O*
 
Marc, zo zie je maar dat de ontwikkelingsstap tussen het 2002/3 model en het 2004 model erg groot was!

Zelfs een jaar extra ontwikkeling (de R1 werd eerder elke 2 jaar vernieuwd) levert nog geen véél betere R1 op waaruit blijkt dat de stapjes aan de top steeds kleiner worden :).
 
Marc, zo zie je maar dat de ontwikkelingsstap tussen het 2002/3 model en het 2004 model erg groot was!

Zelfs een jaar extra ontwikkeling (de R1 werd eerder elke 2 jaar vernieuwd) levert nog geen véél betere R1 op waaruit blijkt dat de stapjes aan de top steeds kleiner worden :).

Ja daar heb je gelijk in :Y Ik vind bij de 2007 de voorkant erg mooi, maar de achterkant daar moet ik nog erg aan wennen :? vind het niet mooi dat de uitlaat nu lang de achterbrug loopt inplaats van er tussen,de cat zit nu naast de rechter voetsteun.
 
Las net de 1e echte test van de 2007 R1 door, Motorrad was weer eens de snelste...

De 2004/5/6 eigenaren hoeven niet te balen dat ze het oude model hebben, de nieuwe is nauwelijks beter!

Even wat getalletjes, zowel het 2004/5 als 2006 model (die eigenlijk +3 pk zou moeten hebben) leveren 169 pk aan de koppeling, een vreemde manier van meten maar dat doen ze nou eenmaal bij Motorrad. Het 2007 model komt op een gezonde 179 pk, 10 pk meer dus. Het 2004/5/6 model weegt volgetankt 204 kg, het 2007 model 210 kg. Voor de duidelijkheid, dit zijn dus door Motorrad gemeten waarden!
.


Noem het maar nix 10pk meer *O*

[me="largeproject"]is blij van het oude lijk verlost te zijn :+[/me]
 
Laatst bewerkt:
een nogal negatieve benadering van de nieuwe R1......

Tjs wat moet ik zeggen...ten eerste zijn er al tal van real life testen uitgevoerd.... Zo heb ik hier naast me een blad liggen van Motor Wereld waarin de nieuwe R1 al volledig getest wordt....Ook op Amerikaanse sites zijn er al talloze testen uitgevoerd.....allen zijn erg te spreken over de soeplese en smeuigheid van de motor in lage toeren en noemen het zelfs een wereld van verschil met de "oude" R1. ik weet wel dat daar een stuk marketing aan vast hangt, maar dat wil niet zeggen dat het onzin is.

Het nieuwe model is idd wat zwaarder maar heeft ook meer vermogen, (nog) betere remmen en een slipper clutch.

En cijfers zeggen niet zo gek veel....tuurlijk is het leuk om te lezen dat jouw fiets veel vermogen of koppel heeft.....maar het gaat om de rijbaarheid. Er zijn maar weinig mensen die het echte potentieel van de motor kunnen benuten. Dan denk ik eerder aan mensen als bijvoorbeeld Haga of Pitt. Dat zijn mensen die kunnen mopperen over te weinig topvermogen of slecht remgedrag.......voor de 99,9% van de andere motorrijders hoe goed ze ook zijn is het veel belangrijker dat de motor je een goed en vertrouwd gevoel geeft. En juist op dat vlak schijnt de nieuwe R1 een serieuze stap voorwaarts gemaakt te hebben.

Over het ontwerp kun je twisten.....ik vind persoonlijk ook niet alles even mooi aan de nieuwe R1 (beetje lompe achterbrug, rare "vleugel" punten in de kuip), maar het is en blijft een echte R1.....onmiddelijk herkenbaar en erg netjes afgewerkt.

Als ik het geld er voor over had zou ik vandaag nog mijn 2006 model inruilen voor een nieuwe.

Maar het geld groeit me niet op de rug en ik ben dik tevreden met m'n eigen "oude" R1. ik heb nog nooit een betere fiets gehad, maar dat wil niet uitsluiten dat er nooit een betere fiets gaat komen of al is.
 
Ik moet persoonlijk nix hebben van koppel en souplesse.. mijn 2005 is gemaakt om te knallen in hoge toeren... ik vind het stiekum jammer dat hij niet een overduidelijke powerband heeft ala tweetakt... als ik koppel wil en lekker toerend/schakellui in zesde versnelling van 60 op wil trekken naar 330 koop ik wel een haya boetsa :X

Maar ik vind de 2007 qua uiterlijk echt wel ok hoor, ik moet toch altijd erg wennen aan nieuwe modellen.

Al vind ik het wel jammer dat hij maar 4 kleppen per cilinder heeft, dit zie ik als een versimpeling van de R1.
 
@Patrick

+10 pk is natuurlijk mooi, geen idee hoe dat in de praktijk voelt. Motorrad zegt dat het niet/nauwelijks voelbaar is en dat geven de cijfers ook aan. Wel moet gezegd dat dit natuurlijk één R1 is, het kan net zo zijn dat een volgende 2007 R1 die daar wordt getest opeens een paar pk minder heeft, op papier is hij immers maar 5 pk sterker (175 vs 180 pk - 2006 vs 2007). Verschillende 2004/5/6 R1 leverden rond de 169 pk op de koppeling bij Motorrad en dat is aardig de opgegeven 172 krukas pk's. Wel gek dat het 2006 model de 175 pk niet heeft waargemaakt, volgens de metingen van Motorrad dus ook 169 pk.

@Wannaberossi

Met test bedoel ik ook echt test, waarschijnlijk verwar jij dat met een rijderstestje tijdens of na de persvoorstelling. Motorrad is meestal de eerste of één van de eersten die een echte test uitvoert met een "undercover" gekochte motor, dus niet eentje die via de importeur is geleend. Hun 50.000 km testmotor is ook altijd bij een willekeurige dealer gekocht en wordt verzegeld, zo kan er niets worden gerepareerd tijdens een beurt, wel zo eerlijk. Motorrad doet de metingen altijd in eigen beheer dus dan kun je gewicht en vermogen ook vergelijken met andere testen, wel zo duidelijk.

@Waterman (ben ik ook)

Ik heb net als jij ook nooit begrepen waarom er zo gezeurd werd over het zwakke middengebied. De motor trekt als een raket tot de begrenzer bij 14.400 tpm (werkelijk is dat 13.700 echte tpm, niet slecht voor een 1000cc) en is daarmee de meest hoogtoerige 1000cc die er is. Logisch dus dat hij bij zeg 4.000 tpm niet als een beer trekt, dat is zowat stationair, hèhè.
Persoonlijk vind ik dit motorkarakter juist uitdagender, wil je een beetje toeren dan blijf je onder de 7.5 k tpm, wil je een echte racer dan rijd je tussen 7.5 en 14.5 k tpm, het lijkt dan wel alsof je op een andere motor zit en dat is kicken.
Als een perfect bruikbare powerband breedte van 7 k tpm voor een supersport nog niet genoeg is dan weet ik het niet meer! Wil je dat je motor vanaf stationair de keien eruit trekt dan kies je toch een GoldWing of zo, waar praten we over!?
Let maar op, straks lees je weer dat de powerband van de nieuwe R1 te lineair verloopt en dan vinden ze de motor voor een supersport weer te saai (fireblade? :+).
 
En cijfers zeggen niet zo gek veel....tuurlijk is het leuk om te lezen dat jouw fiets veel vermogen of koppel heeft.....maar het gaat om de rijbaarheid. Er zijn maar weinig mensen die het echte potentieel van de motor kunnen benuten. Dan denk ik eerder aan mensen als bijvoorbeeld Haga of Pitt. Dat zijn mensen die kunnen mopperen over te weinig topvermogen of slecht remgedrag.......voor de 99,9% van de andere motorrijders hoe goed ze ook zijn is het veel belangrijker dat de motor je een goed en vertrouwd gevoel geeft. En juist op dat vlak schijnt de nieuwe R1 een serieuze stap voorwaarts gemaakt te hebben.

Helemaal mee eens....er zijn maar heel weinig mensen (misschien wel niemand) die de potentie van een supersport motor volledig benutten.
Of dat in dit geval nu een R1 is uit 2000 of 2007 dat maakt denk ik niks uit.

Wij rijden op straatmotoren waar de coureurs 10 jaar geleden of misschien wel korter op het circuit mee reden (kwa vermogen e.d.)

Ook al denk ik elke keer op het circuit dat mijn naam Rossi is :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan