GS550E toonbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik pak met erg slecht weer de auto, dan is er ook geen sprake van permanent gebruik. ;)
Er is geen maar meer...of toch wel, die 5000km! Daar zit ik zo aan, met zo,n 68km per dag...
Nou ja, ik zie wel. Eerst maar een paar aanvragen doen.

Met een reserve teller komen ze er nooit achter als ze het zouden controleren ;)
 
Je moet een ander voetuig hebben voor normaal gebruik, dat is de eis, ik heb de Triumph en daarvoor de TDM gehad, jij kan gewoon de auto opgeven. :Y

Ik pak met erg slecht weer de auto, dan is er ook geen sprake van permanent gebruik. ;)
Er is geen maar meer...of toch wel, die 5000km! Daar zit ik zo aan, met zo,n 68km per dag...
Nou ja, ik zie wel. Eerst maar een paar aanvragen doen.
 
Kijk anders even op http://www.oriondirect.nl/. Die hebben ook erg concurrerende tarieven.

Ik heb mijn motor daar uiteindelijk niet verzekerd. Omdat ik mijn auto's bij Polis direct heb verzekerd kreeg ik daar korting.
 
Je moet een ander voetuig hebben voor normaal gebruik, dat is de eis, ik heb de Triumph en daarvoor de TDM gehad, jij kan gewoon de auto opgeven. :Y

+1.. en vaak word er niet naar kmstand gevraagd bij van maarseveen dus die 5000km is nooit na te trekken heb daar ook al m'n fietsen verzekerd
 
Wauw!! :} :} :}

Heb elke pagina van dit topic met grote interesse gelezen, geweldige foto's ook!!!

Ik ga momenteel beginnen met een GS500E '91, alleen zo in detail als jij bezig bent gaat mij echt nooit lukken, dat ontbreekt me denk ik toch aan technische kennis en het benodigde gereedschap '(

Wat ik dus zelf kan doe ik allemaal zelf, en als het echt niet lukt of het gereedschap is niet aanwezig laat ik het gewoon doen.

Hopelijk mag ik je af en toe eens wat lastige vragen stellen })

Iig erg leerzaam dit!
 
Martijnkools, je vraagt maar een eind raak!
De cilinderkopbouten zijn op het juiste moment aangetrokken.
Merktekenplaat voor de juiste stand vd nokkenassen gemonteerd en de krukas op de juiste stand gezet:

merktekentcg7.jpg


Daarna de nokkenassen gemonteerd met de merktekens 2 en 3 naar bovengericht:

merkteken2en3nokkenassehj5.jpg


Het aantal pennen vd ketting, die tegenover de merktekens 2 en 3 moeten staan, moet 20 zijn.

Toen de nokkenaslagercups gemonteerd:

montagelagercupsnokkenalw1.jpg


De lagercups vd uilaatkant kon ik eigenlijk zo monteren, moest alleen maar de krukas iets verdraaien, zodat de nokkenas in de lagers kwam te liggen. De nokken liggen hier net iets vrij vd kleppen.
De inlaatkant ging iets moeilijker, omdat hier de nokken niet vrij kwamen te liggen. Dit komt omdat de nokhoeken anders zijn dan bij de uitlaatkant.
Toch de beste positie opgezocht en de bouten op gevoel telkens iets verder aangedraaid.
Met dat iets bedoel ik dan een halve slag. Zo wordt de nokkenas niet verkeerd belast, zodat ie niet breekt...

Daarna de automatische nokkenaskettingspanner gemonteerd, moest wel eerst een nieuwe pakkking maken. Deze zat niet in de pakkingset... |(

Toen mezelf gecontroleerd en daarna de ontstekingsplaat gemonteerd (voordat ik de plaat had gedemonteerd, had ik eerst merktekens gekrast. Die kun je wel zien op de foto):

montageontstekingpf1.jpg


Kleppendeksel is opnieuw gespoten en past nu bij de rest van het blok.

Vandaag op zoek geweest naar o-ringen voor de inlaatrubbers, helaas niet gevonden.
Komende week maar eens naar ERIKS gaan in Zwolle.
Wel een bougiesleutel en rvs schroeven en boutjes en kunstof ringetjes gekocht.

bougiesleutelte9.jpg


Vanavond de klepspeling kontroleren en als dat nog goed is ga ik morgen het kleppendeksel monteren, de ronde kleppendekselplaatjes monteren en de bougies vast draaien.
Dan zit het blok dicht, op de uitlaat en inlaatopeningen na dan.
Morgen gaat de GS een frisse neus halen. *O*

:W
 
Laatst bewerkt:
O-ringen voor de inlaatrubbers moeten wel tegen hoge temperaturen kunnen anders zijn ze zo weer weg weet ik uit ervaring .

:W
 
Heb jij er ook al verstand van, gijsievijsie? })
:+

Ik heb geschikte O-ringen gevonden bij ERIKS:

siliconenoringxx6.jpg

Precisie O-ring silicone 70

Precisie O-ring MVQ (silicone) 70° compound 714177. Voor hoge en lage temperaturen, lucht, zuurstof. I.v.m. mechanische eigenschappen is het aan te raden siliconen O-ringen alleen voor statisch gebruik toe te passen. FDA-kwaliteit op aanvraag mogelijk. Temperatuur -60 tot +220 °C, heet water tot 150 °C.


Link:
http://www.eriks.nl/index.php?id=40&view=catalogus&term=o-ringen

Komende week maar eens ff vier ophalen.
Gisternacht de klepspeling gekontroleerd en was nog prima. Toen de kleppendeksel gemonteerd met een nieuwe pakking. Pakking was eigenlijk voor een ouder type GS, met de toerenteller-aandrijftandwiel in de cilinderkop ipv in het kleppendeksel. Ben even creatief geweest...
Vandaag gaat ''het'' dus gebeuren!

:W
 
Laatst bewerkt:
Nou, de motor staat buiten te glimmen onder hoes. *D
Ik heb de carbs er los opgezet, de ronde klepdekseldeksels erop gezet, spatbord voor gemonteerd en een beetje gepoetst voor de foto.

ahhtoenouny2.jpg


Jammer nou, he? Zal ik hem laten zien of wachten tot ie klaar is? Aan jullie de keus...

:W

Ik heb Genesis op staan, cd Seconds Out, nummer Supper's Ready. Kippevel, nog steeds na de 413de keer...
 
Je had voor de foto die hoes wel eerst ff kunnen strijken. Is geen gezicht zo!! :P

(En ja, daar heb ik ook verstand van. ) _O-

:W
 
Het is ook niet gauw goed, he? Okee, ik zal hem wel stijken, hoor...Ouwe zeur :r
(En waar heb je nog meer verstand van dan? }) )

:+
 
Wauw, de minst interessante foto van het hele topic. B|

Nou, de motor staat buiten te glimmen onder hoes. *D
Ik heb de carbs er los opgezet, de ronde klepdekseldeksels erop gezet, spatbord voor gemonteerd en een beetje gepoetst voor de foto.

[afbeelding]

Jammer nou, he? Zal ik hem laten zien of wachten tot ie klaar is? Aan jullie de keus...

:W

Ik heb Genesis op staan, cd Seconds Out, nummer Supper's Ready. Kippevel, nog steeds na de 413de keer...
 
prachtig!

Alleen heb ik wel steeds het idee dat het zadel er via een tekenprogramma op is gezet :?
 
Bowler, de hele motor is gephotoshopt! Ik heb jullie allemaal te pakken...
Het was ook te mooi om waar te zijn! _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan