€ 30 voor tip om gpz te starten

3 dec 2005
20
0
Gedaan:
- voor het wegzetten liep de motor goed, lang stilgestaan.
- startknop\dodemansknop aan
- contact aan
- koppeling in jiffy in, geen kapotte metertjes
- motor staat in verwarmde ruimte
- nieuwe bougies vonken, ook afzonderlijk, kabels\kapjes gechekt
- nieuwe accu
- olie + filter vervangen
- benzinetoevoer is goed
- benzinekraan gereinigd, filters gecleand, alles is open en brandstof loopt er door..
- nieuwe benzine, oude weggebracht naar de milieustraat
- carbs gereinigd incl sproeiers en vlotterkamer
- startmotor draait
- hardgelopen met fiets en helaas ook niet...
- accu met kabels naar de auto, doorgestart
motor draait, maar slaat niet aan, zelfs niet een klein beetje..
geluid: plop plop plop, als het iemand al zou kunnen helpen om mij te helpen.... ;-)

suggesties??


[bericht gewijzigd door benzinekraanislek op maandag 05 december 2005 23:25]
 
Laatst bewerkt:
snelstart gekocht, morgenavond proberen, accukabels aan de auto gehangen en starten, geen effect.. morgen ether\snelstart proberen.

Compressie meten en ontsteking moet nog wel lukken, maar kleppen stellen.. iemand een snelhulpje voor het stellen van kleppen??
 
ik weet niet of kawa,s ook een schakelaar op de jiffy hebben zitten.
deze schakelaar kan namelijk kaduk zijn (voorkomt starten met jiffy uit.
probeer deze draadjes eens met elkaar door te verbinden.
wat je niet verteld hoe je de motor heb wegegzet liep die toen wel goed?


xeneos
 
ik weet niet of kawa,s ook een schakelaar op de jiffy hebben zitten.
deze schakelaar kan namelijk kaduk zijn (voorkomt starten met jiffy uit.
probeer deze draadjes eens met elkaar door te verbinden.
wat je niet verteld hoe je de motor heb wegegzet liep die toen wel goed?


xeneos

nutteloos, een gpz kun je starten met de jiffy uit, zogauw je wil wegrijden slaat tie uit.
misschien een andere, goedkope tip (flik ik ook wel eens), bel de anwb!! vaak komen die gasten er wel uit _O-
mij hebben ze op die manier ook al eens uit de brand geholpen!!! :}
(moet je natuurlijk wel lid zijn)
 
Mijn idee, zelf voorgehad en uren op gezocht vandaar dat ik het toch ff wil vermelden.
Krijd zelf met een GS450 Suzuki, ook een twee cilinder.
Heb je toevallig aan de onsteking bezig geweest? En zoja, is het een elektronische? Ik ken de motor niet dus ja. Normaal zit er daar een een vervroeger op met 2 contergewichtjes en twee veertjes. Heb je die uit elkaar gevezen en opnieuw gemonteerd ofzo? Want als je de die twee contergewichtjes wisselt gaat hij op het verkeerde moment ontsteking geven. Die passeren namelijk voorbij een magneetsensor, en ze lijken identiek maar zijn het niet. Bij mij toch. Dus als je dat gedaan hebt, wissel ze dan es om. En probeer dan es te starten. Misschien dat je hetzelfde voorhad als ik. Want bij was ook alles in orde en toch niet willen starten en na het wisselen wel.
 
Heb je al geprobeerd om een klein beetje benzine rechtstreeks in de caburateurs te gooien, zonder luchtfilter natuurlijk?? Ik bedoel dan een paar druppels natuurlijk. Als de ontsteking goed staat, moet ie in ieder geval wel een paar slagen lopen.
 
Lijkt me ook dat het probleem heel ver gezocht wordt. Je hebt toch niks met je ontsteking gedaan? Denk dat er met je dodemansknop of je jiffy schakelaar iets mis is (ja ik weet dat ie zou moeten kunnen starten terwijl hij op de jiffy staat, maar als er iets mee mis is zou dat ook de problemen kunnen veroorzaken).
Maar ik zou toch met die dodemansknop beginnen, lekker makkelijk en je hoeft je halve motor te slopen voordat je erbij kunt :z
 
Lijkt me ook dat het probleem heel ver gezocht wordt. Je hebt toch niks met je ontsteking gedaan? Denk dat er met je dodemansknop of je jiffy schakelaar iets mis is (ja ik weet dat ie zou moeten kunnen starten terwijl hij op de jiffy staat, maar als er iets mee mis is zou dat ook de problemen kunnen veroorzaken).
Maar ik zou toch met die dodemansknop beginnen, lekker makkelijk en je hoeft je halve motor te slopen voordat je erbij kunt :z
Dan zouden je bougies ook niet vonken en je starter meestal ook niet werken :X
 
Had ik laatst ook niet te starten mijn Katana alles leek goed.

Luchtfilter eraf, injectiespuit gepakt en benzine in de injectiespuit gedaan en de gasschuiven omhoog en benzine zo naar binnen gespoten!

Starten en lopen!! Af en toe nog een knal maar na ff laten lopen als een nieuwe.

suc6 Ramon.
 
Oplossing is dichterbij !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De politie kwam poolshoogte nemen.. een buurvrouw\man had gebeld dat ze vuurwerk aan het afsteken waren...(wilde nog vragen om een zwaailichten en sirene als beloning, maar toch maar achterwege gelaten..)Ongelofelijke knallen uit de uitlaat en een halve minuut een draaiende motor gehad met rookpluimen als beloning...

Daarna niet meer gelukt.. maar dit is hoop ik een kwestie van alles schoonbranden.. nu helaas te laat om weer te starten, maar carburateurs weer een keer schoongemaakt na draaiende motor en bougies weer gecleand.. hopelijk morgen een drukje op de knop en lopen.. waarschijnlijk toch iets lastiger dan gepland..

moet ik de oplossing echt vertellen??? namelijk best dom om de benzinetoevoer op het overloopventieltje van de carbs aan te sluiten en het overloopslangetje op de benzinetoevoer....(valt best mee na 2 weken en 67 reacties...)

Hopelijk is hij schoon te branden door hem door te starten en dan zou ik misschien in het weekend kunnen rijden??
 
Hey droppie, stinkt zeker lekker daar WAHAHAHAHA _O- _O- _O- _O-

Morgen ff 1x ff kort starten

Daarna nog een keer zonder benzine doorvoer

hierna ff doek op luchtinlaat houden en vasthouden en starten..niet te lang


Gooi ff een beetje olie bovenin op de zuigers (ff in een rietje olie opzuigen) max 1 theelepel per cylinder en in de bougiegaten laten vallen..


gaat roken als een tierelier..niks van aan trekken tijdje laten lopen wordt vanzelf schoon..
 
Laatst bewerkt:
Maar.... ben in mijn leven bijna nooit zo blij geweest als met de eerste motorgeluidjes uit mijn fietsje...

Morgen nog 1x uit elkaar halen en 1x kort starten en dan mijn zakdoekje ervoor en dan moet hij het doen...

MrHawkeye.. thanx.. ga morgen even je raad opvolgen met de prop olie en heel veel duimen... stonk inderdaad best in de berging....(gelukkig zit ik in het bestuur van de VVE dus mag ik mezelf toespreken... goed gedaan jochie..lekker geluidje!!!
 
Laatst bewerkt:
Maar.... ben in mijn leven bijna nooit zo blij geweest als met de eerste motorgeluidjes uit mijn fietsje...

Morgen nog 1x uit elkaar halen en 1x kort starten en dan mijn zakdoekje ervoor en dan moet hij het doen...


zakdoekie goed vasthouden anders trekt die hem je luchtfilter in ..


dikke stevige prop gebruiken trouwens..anders helpt het nog niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan