Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

€500 CHALLENGE 2019: 80's be like - Honda VF 500 Magna 1984

Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik dacht eerst Wernerficeren en daarna onderhouden en ervoor zorgen dat het veilig de weg over kan zonder panne te krijgen.

Kak, ik heb net m'n nagel gebroken.

Zonder gekheid. Het is gewoon leuk om daar ideeën over op te doen en over te fantaseren. Moet kunnen toch?

 
Ik had een motorzaak, heb opleiding motorfietstechnicus gedaan, monteurtje dus. Maar het sleutelniveau bij diverse Euro 500 gangers ligt behoorlijk hoor.
En binnen MF zijn er nog veel meer echte kenners en techneuten, dus dat moet goed komen.

Een US model is te herkennen aan:
mph teller
reflectoren op vork/radiateur en achter op bijv fenderstruts
vaak runninglights, extra draadje bij raw's

Ik zou ook eerst het technische deel veilig stellen. En dan pas beginnen aan vermaken naar wens. Hoewel dat laatste eigenlijk wel leuker is.

Ik ben ook al van alles aan het bedenken en kijken wat ik nog in china (budget! ) kan bestellen om mijn 500 motor te zetten. Het ding staat nog niet eens bij mij, heeft geen kenteken, en het frame is niet gebouwd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja wie weet. Komt die puntenaftrek er nog voor hoog blonde stoere motor-chicks?

Nee.

Succes met sleutelen. Gezien je motor hebben wij elkaars nummer en kan je bij technisch advies bij mij terecht via hotline.
Ben benieuwd wat je er pvan gaat maken. Wel alles netjes zelf doen, daar leer je het meest van.
 
Super leuk dat iedereen wil helpen. Die hotlines ga ik wel vinden in de toekomst.

Ik heb niet veel verstand van motoren, maar gelukkig wel een beetje van techniek. Wie weet schop ik het nog wel ergens met m'n MTS Werktuigbouwkunde, TB en m'n sleutelervaring op helikopters. Toch heel anders dat wel en het is ook alweer een aantal jaar geleden. Maar ik voel me gelukkig niet geheel a-technisch (het had erger gekund). Alleen op electronica vlak. Daar ben ik hopeloos in. Maar goed, ik geloof dat ik Elles laatst zag, op een foto, turend naar een aansluitschema .

Inmiddels de werkplaatshandboeken en andere documentatie kunnen vinden in een andere topic. Dat is natuurlijk al een goed begin. In the pocket "so to speak".

Goed, we moeten eerst de boys maar even verhuizen want die worden de werkplaats uitgezet op korte termijn. Zodra er een nieuwe werkplaats is dan kan ik ook starten. Ik heb er zin in.
 
Ik heb volgens mij nog een WPHB van een GPZ500 liggen zit ik net te bedenken.
jij en sjoerd interesse?
 
Altijd handig. Ik weet dat Sjoerd ook een handboek heeft liggen. Voor alle types Elles? Anders heb ik wel interesse.

Ik heb volgens mij nog een WPHB van een GPZ500 liggen zit ik net te bedenken.
jij en sjoerd interesse?
 
Laatst bewerkt:
Altijd handig. Ik weet dat Sjoerd ook een handboek heeft liggen. Voor alle types Elles? Anders heb ik wel interesse.

Het handboek is niet van mij, maar van Kawastefan. Een eigen handboek is nooit weg als je van de RTFM-methode bent.
 
Afgelopen zaterdag heeft Mirna de eerste kilometers op haar Magna gereden. Er al nog wel een uitgebreid verslag volgen. Ze was best onder de indruk.
 
Ik kan natuurlijk wel interressante vragen gaan stellen maar ik zie de Magna dagelijks in de werkplaats staan. Zal iker eerdaags maar weer eens een rondje op gaan rijden dan?
 
Dat moet makkelijk binnen het budget blijven. Wel weinig ruimte voor bagage...