€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

ohoh mensen.. als ik ooit nog een keer een beetje leer sleutelen, staat deze challenge echt bovenaan mijn lijstje... lijkt me fantastisch!
Dat is geen excuus, ik pruts ook maar wat aan;). Gaandeweg heb ik al geleerd hoe ik een oliewissel en voorvorkrevisie doe, een kettingset vervang, kleppen controleer, etc. Nog steeds geen ervaring met het controleren van remmen, het uit elkaar halen van carburateurs en het doormeten van elektra...maar dat komt nog wel een keer. Je hoeft ook niet een frame plus wat kratten onderdelen te kopen. Voor het budget kun je prima rijdbare motoren vinden, zoals een GSX600F, Diversion, etc. En in dit topic zitten lui met kennis en ervaring en ook op Youtube en MF kun je genoeg handleidingen vinden.
 
ohoh mensen.. als ik ooit nog een keer een beetje leer sleutelen, staat deze challenge echt bovenaan mijn lijstje... lijkt me fantastisch!
Hoe minder goed je kunt sleutelen, hoe leuker het voor ons wordt ;) :t

Wat let je?

Ik zie echt pareltjes langskomen die ruim binnen budget in orde gemaakt worden. Die zullen amper vette handjes veroorzaken.

En wat er ook bij wie gebeurt, want alles kan stuk of lek, we zijn er allemaal bij voor hulp.

En Total :Y (zie total assistance. 8 liter tanken op geregistreerde kaart = 3 weken gratis pechhulp in heel EU)
 
Dat is geen excuus, ik pruts ook maar wat aan;). Gaandeweg heb ik al geleerd hoe ik een oliewissel en voorvorkrevisie doe, een kettingset vervang, kleppen controleer, etc. Nog steeds geen ervaring met het controleren van remmen, het uit elkaar halen van carburateurs en het doormeten van elektra...maar dat komt nog wel een keer. Je hoeft ook niet een frame plus wat kratten onderdelen te kopen. Voor het budget kun je prima rijdbare motoren vinden, zoals een GSX600F, Diversion, etc. En in dit topic zitten lui met kennis en ervaring en ook op Youtube en MF kun je genoeg handleidingen vinden.
:Y

Kijk naar bijv Ferde. Niet lelijk bedoeld, maar leuke vent en niet echt sleutelervaring met motoren. Hij gaat er wel voor. En hij gaat er komen ook.

Ook in het voortraject wordt er best wat hulp her en der geboden.
 
ohoh mensen.. als ik ooit nog een keer een beetje leer sleutelen, staat deze challenge echt bovenaan mijn lijstje... lijkt me fantastisch!

Dat is juist nu zo leuk aan de challenge :Y.
Want je brik kost niet veel dus gaat er iets mis is het geen ramp. En als je een beetje zoekt en je past een basisselectie toe in de vorm van "blok moet lopen, elektra moet werken" is het sleutelen bij de meeste brikken te overzien. Je moet alleen wel plek en lef hebben om te beginnen ;)

Want de challenge daagt je uit om aan sleutelklussen te beginnen waar je anders zou zeggen, durf ik wel (dit geldt zeker ondergetekende 8-))
 
Nou weer een minpunt! Uitlaat is afgebroken vandaar de herrie!

Kijken of ik het nog kan lassen.! En anders lassen we er gewoon een buis overheen 😅 want ik heb namelijk ook een gpz met 1 uitlaat rechts i.p.v. links en rechts . Zo word mijn budget wel heel klein!

Steeds meer kom ik achter kleine dingen maar hey het moet een uitdaging blijven!

14-10 krijg ik mijn garage naast de appartement dus dan kan ik ook beter gaan sleutelen
 
Nou weer een minpunt! Uitlaat is afgebroken vandaar de herrie!

Kijken of ik het nog kan lassen.! En anders lassen we er gewoon een buis overheen 😅 want ik heb namelijk ook een gpz met 1 uitlaat rechts i.p.v. links en rechts . Zo word mijn budget wel heel klein
Kijk, nu wordt het interessant!
 
Dat is juist nu zo leuk aan de challenge :Y.
Want je brik kost niet veel dus gaat er iets mis is het geen ramp. En als je een beetje zoekt en je past een basisselectie toe in de vorm van "blok moet lopen, elektra moet werken" is het sleutelen bij de meeste brikken te overzien. Je moet alleen wel plek en lef hebben om te beginnen ;)

Want de challenge daagt je uit om aan sleutelklussen te beginnen waar je anders zou zeggen, durf ik wel (dit geldt zeker ondergetekende 8-))

Gewoon beginnen Ralf, dat is de enige manier om te leren sleutelen.

Ga ik zeker doen :) Dus wie weet een van volgende jaren :)
En gok dat ik dan zeker beroep ga doen op jullie kennis ;).
 
Dat is geen excuus, ik pruts ook maar wat aan;). Gaandeweg heb ik al geleerd hoe ik een oliewissel en voorvorkrevisie doe, een kettingset vervang, kleppen controleer, etc. Nog steeds geen ervaring met het controleren van remmen, het uit elkaar halen van carburateurs en het doormeten van elektra...maar dat komt nog wel een keer. Je hoeft ook niet een frame plus wat kratten onderdelen te kopen. Voor het budget kun je prima rijdbare motoren vinden, zoals een GSX600F, Diversion, etc. En in dit topic zitten lui met kennis en ervaring en ook op Youtube en MF kun je genoeg handleidingen vinden.

Daar ga ik ook maar eens mee beginnen.. onderhoud aan mijn speedie :)
 
:Y

Kijk naar bijv Ferde. Niet lelijk bedoeld, maar leuke vent en niet echt sleutelervaring met motoren. Hij gaat er wel voor. En hij gaat er komen ook.

Ook in het voortraject wordt er best wat hulp her en der geboden.


Haha ik begrijp heel goed wat je bedoel hoor....Maar je hebt helemaal gelijk. Maar voor mij is de challenge al gewonnen als ik al bij de start kan staan met de Sabre.
Ondertussen heb ik mij het volgende al aangeleerd zoals hydraulische leidingen ontluchten, remmerij reviseren, velgen demonteren. Volgend leerproces wordt hoogstwaarschijnlijk de koppeling vervangen.
Klepspeling moet ook nog naar gekeken worden, maar daar heb ik de hulp van WimVlis toegezegd gekregen _O-
 
Laatst bewerkt:
Nou weer een minpunt! Uitlaat is afgebroken vandaar de herrie!

Kijken of ik het nog kan lassen.! En anders lassen we er gewoon een buis overheen 😅 want ik heb namelijk ook een gpz met 1 uitlaat rechts i.p.v. links en rechts . Zo word mijn budget wel heel klein!

Steeds meer kom ik achter kleine dingen maar hey het moet een uitdaging blijven!
Die kans was groot bij veel herrie. Heb ooit een GSX750F gekocht met 'herrie'. Bleek zowel de collector gatenkaas te zijn als twee van de vier flensen compleet weg te zijn. Sindsdien kijk ik iets meer naar de krokantheid van de bochten en collector. Delen als spiegels, zijkuipen en uitlaatsystemen blijven volgens mij de dure zaken, ook bij brikken. Ik neem aan dat wij voldoende foto's krijgen van dit avontuur? :9
 
Ferde, voordat je de hele koppeling vervangt is het raadzaam om de koppelingscylinder aan de onderzijde uit elkaar te halen/reviseren. Want als de vloeistof koffiekleurig was kan je bedenken dat het daar ook niet fris is. En er is dan best kans dat de koppeling beter werkt (en als het werkt veeeel goedkoper) :P
Is niet heel veel werk en geen aanslag op je budget. En als het dan nog niet werk kan je altijd nog de koppelingsplaten vervangen ;)
 
Die kans was groot bij veel herrie. Heb ooit een GSX750F gekocht met 'herrie'. Bleek zowel de collector gatenkaas te zijn als twee van de vier flensen compleet weg te zijn. Sindsdien kijk ik iets meer naar de krokantheid van de bochten en collector. Delen als spiegels, zijkuipen en uitlaatsystemen blijven volgens mij de dure zaken, ook bij brikken. Ik neem aan dat wij voldoende foto's krijgen van dit avontuur? :9
Wil ik dit wel 😂

Komt vast goed ... word ook een uitdaging om alles los te krijgen bij de cilinder. Want roest zit er dik op!

Paar dagen goed inspuiten moet de klus wel klaren
 
Ferde, voordat je de hele koppeling vervangt is het raadzaam om de koppelingscylinder aan de onderzijde uit elkaar te halen/reviseren. Want als de vloeistof koffiekleurig was kan je bedenken dat het daar ook niet fris is. En er is dan best kans dat de koppeling beter werkt (en als het werkt veeeel goedkoper) :P
Is niet heel veel werk en geen aanslag op je budget. En als het dan nog niet werk kan je altijd nog de koppelingsplaten vervangen ;)

Bedankt voor de tip.
Helaas heb ik de komende maand niet veel tijd om te sleutelen.
 
Een maat had zo'n GTS1000, zelfde kleur. Volgens mij was hij jaren bezig om contacten op te bouwen om de benodigde onderdelen te verkrijgen...:o
 
Terug
Bovenaan Onderaan