kapiteinkoek
MF veteraan
- 27 okt 2008
- 6.402
- 183
- Onderwerp starter
-
- #2.501
Circuit foto's vandaag binnen gekregenBlijft geweldig om met zo'n oude fiets lekker te sturen.
Bekijk bijlage 1399858Bekijk bijlage 1399859Bekijk bijlage 1399860Bekijk bijlage 1399862
Zorg dat je op zn minst 3 punten hebt. Je kunt ook die van de passagierstepjes gebruiken (als dat er nog op zit). Anders zou ik toch echt omhoog gaan stapelen. Ik heb met de GS500 ook nooit zijtassen gebruikt. Het kan dus wel.@CravingCookie : Dank je! Heb het ding nu een jaar of anderhalf en ben er heel tevreden over moet ik zeggen, zowel van look als rijplezier
Ik heb twee bevestigingspunten in de kader aan iedere kant (allicht waar de kappen vast gezeten hebben). Rechts eventueel 3 als ik het bevestigingspunt van de uitlaat mee tel.
Denk dat ik ga proberen om iets op maat van die bevestigingspunten te laten maken. Of dat ze desnoods iets van bevestigingspunten op de kader en achterste voetsteunen bij lassen waar ik vervolgens een rekje op kan monteren. Er zal ongetwijfeld wel een mouw aan te passen zijn.
Stapelen is inderdaad een optie maar als het zou kunnen dan toch liever de zijtassen. Die rekjes zijn op zich ook maar buisconstructies. Iemand met het juiste gereedschap en een beetje las skills heeft dat zo in elkaar gestoken. Ik geef het nog niet op
Had je geen last van de middenbok?
Mooie fotos. Kan de GS een beetje meekomen? Is de GS nog aangepast in de vorm van andere veren, banden ed?
Welke bandjes heb je eromheen liggen als ik vragen magCircuit foto's vandaag binnen gekregenBlijft geweldig om met zo'n oude fiets lekker te sturen.
Bekijk bijlage 1399858Bekijk bijlage 1399859Bekijk bijlage 1399860Bekijk bijlage 1399862
Welke bandjes heb je eromheen liggen als ik vragen mag
Banden zijn BT45.
20 en een maand in het bezit van mijn rijbewijsHoe oud zijn de GS rijders hier eigenlijk? Ik zie hier een daar een aantal "ouderen". Ik dacht altijd dat de GS een beginners fiets is maar toch rijdt niet enkel jeugd erop rond
Hoe oud zijn de GS rijders hier eigenlijk? Ik zie hier een daar een aantal "ouderen". Ik dacht altijd dat de GS een beginners fiets is maar toch rijdt niet enkel jeugd erop rond
20 en een maand in het bezit van mijn rijbewijs
Hoe oud zijn de GS rijders hier eigenlijk? Ik zie hier een daar een aantal "ouderen". Ik dacht altijd dat de GS een beginners fiets is maar toch rijdt niet enkel jeugd erop rond
27, maar ik rij geen GS500 meer. Ben alleen meeprater/meelezer.Hoe oud zijn de GS rijders hier eigenlijk? Ik zie hier een daar een aantal "ouderen". Ik dacht altijd dat de GS een beginners fiets is maar toch rijdt niet enkel jeugd erop rond
Hey jongens (en meisjes?), ik ben bezig met het blok openmaken. Een versnelling doet het niet dus ik denk dat ik hem moet splitsen om bij de versnellingsbak moet komen. Ik heb nu het oliedeksel eraf, zometeen de generator cover (weet niet hoe dit in het Nederlands heet). Het werkplaatshandboek beschrijft alleen hoe je echt alles uit elkaar haalt van het blok, maar dit ben ik natuurlijk niet van plan. De cilinders hoeven er niet af toch? Het blok splitst horizontaal dus het lijkt me dat ze er gewoon op kunnen blijven zitten. Maar hoe zit het met het koppelingshuis? Moet die eraf of niet? Het lijkt me dat hij niet in de weg zit, of wel? Of maakt dit alles wel makkelijker? Ik weet echt even niet wat handig is, dit is de eerste keer dat ik helemaal zelf een blok uit elkaar haal.
Groetjes, Thijmen
...
Remvloeistof, olie en knipperlicht relais zijn onderweg. Dan moet ik nog remblokken bestellen.
Heeft iemand hier aanraders voor? Websites, merk etc? Ook zoek ik nog het koppelstukje tussen de 2 achterkappen en een nieuw frame om de tellerunit heen.
...
Ongerelateerd vraagje, is de gstwins website bij jullie ook down?
Ik hoor graag van jullie!
-srikengames
Ik heb alleen een boek van Suzuki zelf. Heb nu oliedeksels eraf, moet nu het blok gaan splitsen. Weet alleen niet of het handig is om de koppeling en het vliegwiel te laten zitten als ik het blok ga splitsen. De tweede versnelling werkt als een neutraal, het doet niks. Vanuit deze 'extra neutraal' schakelt hij gewoon naar 1 en 3.Heb je een Haynes manual? Anders zou ik die even aanschaffen. Waar ben je precies naar op weg? De koppelingsplaten (en veren) zitten achter de rechter crankcase cover. Daarvoor moet de rotor bout eruit (check even een paar berichten hier terug over 't aanhaalmoment hiervan - breekt nogal eens af) en de timing los. Als je de shifter zoekt, zit die (natuurlijk) links.
Ik heb alleen een boek van Suzuki zelf. Heb nu oliedeksels eraf, moet nu het blok gaan splitsen. Weet alleen niet of het handig is om de koppeling en het vliegwiel te laten zitten als ik het blok ga splitsen. De tweede versnelling werkt als een neutraal, het doet niks. Vanuit deze 'extra neutraal' schakelt hij gewoon naar 1 en 3.
Tsja als ik eens wist wat er stuk zou zijn, dat zou wel makkelijk zijn haha. Het is alleen nooit makkelijk. Er is gewoon 1 versnelling die het niet doet, maar hij schakelt er wel goed in en uit. Heb nu het hele koppelingshuis en dergelijke eraf, schakelmechanisme ook los. Heb nu alleen nog één probleem: er zitten wat boutjes muurvast.Maar waar wil je "heen" dan? Ik zou eerst eens de koppelingsplaten en veren bekijken, maar ik heb nog nooit wat aan m'n koppeling gedaan (behalve de platen gecheckt), dus misschien zeg ik nu iets heel doms.Ik snap alleen niet zo goed welk onderdeel je wilt bekijken/repareren/vervangen waarvoor je 't blok moet splitsen?