Klopt, het hoort niet. Maar als je niks anders hebtRemzuigers haal je niet los met een schroevendraaier
Gebruik alsjeblieft een compressor. Dan krijg je geen schade op de zuigers en hoef je zo goed als geen moeite te doen.
Over het niet op druk krijgen. Waarschijnlijk heb je nog lucht in je master cilinder zitten. Dat geeft exact de klachten zoals je beschrijft.
Compressor heb ik helaas niet, misschien werkt een tang aan de binnenkant van de cup en open duwen? Beschadigingen aan de binnenkant maken niks uit toch? Zit sowieso toch nog een 'insulator' in het cupje
Klopt, het hoort niet. Maar als je niks anders hebt
Ik zuig het erdoorheen mbv een wat grotere injectiespuit, slangetje aan de nippel en de spuit uittrekken.... binnen een minuut ontlucht...
Ik had dit probleem afgelopen weekend ook, bleek dat we de zuigers TE ver terug hadden gedrukt waardoor er niets gebeurde. Opnieuw los en de zuigers iets hoger gedrukt en hij begon spontaan weer druk op te bouwen
Heb je trouwens speciaal gereedschap nodig om je olie filter te verwijderen?
Heb je ook de oxide uit de randjes gehaald waar de afdichtrubbers in zitten?Toen ik er mee klaar was had ik hem zelfs als soeplepel willen gebruiken, zag er uit als nieuw.
Zijn de carburateurs los geweest? Zo ja, spuit eens wat remmenreiniger op de rand tussen aanzuigrubber en carburateur (dat rubber bij cilinderkop). Die rubbers worden knetterhard en als je dan na 20 jaar de carburateurs lostrekt sluiten ze niet meer af.Ik heb een GS500E, uit 1991, heb hem voor weinig overgenomen en toen leek de benzinekraan defect, hij deed het alleen nog maar op Pri.
Nieuwe kraan gekocht bij Japparts, meteen nieuwe bougies besteld en een luchtfilter. Dit gemonteerd en het probleem leek weg, tot ik op de snelweg zat en hij ineens super veel bokte (Achteraf reed die maar op 1 cilinder), dus thuis weer gaan schroeven. Nu lopen beiden cilinders, maar hij slaat niet aan, als ik remreiniger meteen de carb in spuit gaat die wel aan.
Weet iemand wat dit kan zijn?
De voorrem zat flink wat troep (remstof enzo) in door de verpeste stofringen, maar weinig oxide. Maar ook daar achter vrijwel alles er af kunnen krabben met hout/plastic spateltjes. Achterrem was een stuk erger, maar beetje staalwol een heel goed omspoelen met schone vloeistof deed daar wonderen.Heb je ook de oxide uit de randjes gehaald waar de afdichtrubbers in zitten?
Nu het blok open is ben ik gaan kijken wat er fout gaat in de tweede versnelling (die werkt niet, is een soort extra neutraal). Er gaat niks mis. De tweede versnelling werkt gewoon. Dus de blokhelften weer op elkaar, schakelmechanisme erop zetten (zonder veren zodat ik alles met de hand kan bedienen). Het werkt gewoon. Er gaat niks fout. Ik ben bang dat als ik alles weer in elkaar zet dat het dan weer niet werkt. Heeft iemand enig idee waar ik naar kan kijken?
De uitlaat demper is ondertussen binnen. Tegengehouden door de douane, gecontroleerd maar moest niks betalen.Bekijk bijlage 1403397
Ja ik ga em sws laten afstellen, weet alleen nog niet wanneer ik t ga doenOp die demper moet je je motor wel laten afstellen.
Anders gaat ie behoorlijk minder goed lopen. Ik had namelijk de aluminium versie van je alipovic.