Top bedankt voor de informatie! Zal dan destijds wel kijken welke van de 2 opties mij het beste lijkt.Kan op zich prima, gewoon stuurklemmen gebruiken die je monteert met 1 boutje en dan een langer boutje nemen. De kroonplaat zit op de bovenste vorkklemmen met boutjes met die sierdopjes erop. Als het alleen gaat om de GPS houder zou je ook gewoon een van die kroonplaat boutjes kunnen vervangen voor een langere en op het uitstekende deel je GPS houder monteren.
Daar kijk ik ook specefiek naar, maar die zijn een stuk lastiger te vinden, vandaar ook.
Met die dopjes bedoel ik deze(gemarkeerd op de foto)
[afbeelding]
Starten gaat een beetje moeilijk de laatste tijd. Als ie koud is, zet ik de choke aan en als de motor al draait, blijft ie een paar tellen hangen op stationair niveau voordat ie naar de choke stand gaat (4000 - 5000 toeren).
Vooral dat hangen op stationair niveau is vervelend want daar wilt ie nog wel eens uitvallen ipv stijgen naar hogere toeren.
Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? Nu geef ik iedere keer gas en dan gaat ie wel onmiddelijk hoger. Het echt oplossen zou mooier zijn natuurlijk.
Als ie al wat heeft gereden, zeg 1 km en nog niet eens warm is, start ie wel altijd perfect, zonder choke dan.
Ah zo. Nou, mocht je toch een clip-on versie kopen en er handlebars van willen maken, pm me dan even, dan kan ik wel vragen hoe m'n vriend dat gefixt heeft.
Kan ik een buizen stuur(+klemmen natuurlijk) monteren op de plek waar die dopjes zitten op het model dat standaard met clip on's komt? Sinds dit voor mij zelf makkelijker is i.v.m. mijn huidige navigatie systeem, e.d.
Klinkt precies als die van mij, doet ie dit ook met half/kwart choke? Als ik met dit weer (warm) volledig choke dan verzuipt ie. Ik start deze dagen sochtends met 1/10e choke en smiddags zonder choke.
Ik was laatst een halve dag in shock omdat ik 1:18 had gedaan. Stomme snelweg.ik vind 1:16 voor een GS500 nou niet bepaald netjes
1 op 16 is netjes voor mijn aprilia RSV mille. Das ook een tweecilinder maar dan heb je ook de meeste overeenkomsten gehad.
GS500 hoort wel iets zuiniger te kunnen lopen lijkt me.
Ohja, voor ik van de week het blok eruit gehaald heb, had ik eerst nog vastgesteld dat het probleem in de linker cilinder zit. Compressie is nihil. Zo te zien aan hoe de uitlaatpoort en pijp van binnen schoongespoeld zijn heeft ie er nog wel ff mee gereden. Ik hoop maar dat de cilinderwand nog netjes is.
Ik zal half / kwart choke eens proberen.
Vandaag ook weer bij het starten, valt zelfs uit, dus moest de startknop inhouden zodat ie weer aan ging.
Als ie warm is verzuipt ie inderdaad, altijd een lastig iets want dan weet ik niet goed wat ik moet doen.
Wat bedoel je met 's ochtends 1/10e choke en 's middags geen? Gewoon koud starten 1/10e of zonder choke?
misschien vanavond nog een ritje doen.
ik vind 1:16 voor een GS500 nou niet bepaald netjes
(...)vastgesteld dat het probleem in de linker cilinder zit. Compressie is nihil. (...) Ik hoop maar dat de cilinderwand nog netjes is.
ik heb er ondertussen alweer 500km opzitten na de revisie.
sinds gister is de gs ineens gaan zwabberen, ik heb het gevoel dat dit bij het achterwiel weg komt maar het zwabbert door tot in het stuur.
balhoofd lager is nieuw, deze heb ik gister gecontroleerd maar deze is en zit goed.
Mijn schokdemper is wel lek. Hij laat 'scheetjes' als ik de kont naar beneden druk.
als ik naar links hang wordt naar links zwabberen erger en naar rechts idem dito.
is dit een kwestie schokdemper vervangen?
ik heb er ondertussen alweer 500km opzitten na de revisie.
sinds gister is de gs ineens gaan zwabberen, ik heb het gevoel dat dit bij het achterwiel weg komt maar het zwabbert door tot in het stuur.
balhoofd lager is nieuw, deze heb ik gister gecontroleerd maar deze is en zit goed.
Mijn schokdemper is wel lek. Hij laat 'scheetjes' als ik de kont naar beneden druk.
als ik naar links hang wordt naar links zwabberen erger en naar rechts idem dito.
is dit een kwestie schokdemper vervangen?