kapiteinkoek
MF veteraan
- 27 okt 2008
- 6.402
- 183
- Onderwerp starter
-
- #1.126
Eindelijk toegekomen aan remmen afmaken, blijkt de reden dat hij schuin afgesleten was dat 1vd 2 zuigers gewoon vast zat. Na een paarkeer hardhandig op en neer bewegen is hij weer redelijk soepel, is dit genoeg of moet ik gewoon de klauw reviseren?
Ook is 1 van de (vuil?) ringetjes rond de zuiger half los, lijkt wel een maat te groot ofzo. Kan dit nog kwaad? Of is dat ook een reden om de klauw te reviseren?
Zou het mogelijk zijn om een dubbele schijf te bouwen op een GS500e, want met alle respect; de remmen zijn redelijk ruk voor natuurlijk. Ik kwam deze foto tegen op internet:
[afbeelding]
Zou je niet gewoon een rechter veerpoot links kunnen doen, en daar nog een klauw op kunnen monteren :p Andere rempomp erop, etc.
Wel een aardige vraag. Ik weet dat exact dezelfde klauw ook op dubbelschijf motoren is te vinden (een of ander Honda toerschip meen ik mij te herinneren). Ik weet uit mijn hoofd niet precies waar de bevestiging ogen zit maar ik vermoed dat het niet al teveel werk is om daar zo'n gespiegelde klauw op te zetten. Een extra remschijf op je velg monteren is een ander verhaal
Ik heb trouwens nog wel een buitenpootje voor je liggen mocht je er werk van gaan maken. Misschien ook niet, klinkt eigenlijk als een leuk projectje. Ik heb nog genoeg wielen liggen
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een Yamaha R6 schokbreker?
Moet je daar inderdaad ook je tank en luchtfilterhuis voor uitbouwen?
En rijd het beter?
Ik heb zelf een gsx-f600 achterschokbreker ingebouwd! Rijd enorm veel beter, zeker icm een setje progressieve voorvorkveren of 15w olie bij de normale veren.
Woensdag morgen goed hard op mijn bek gegaan op de N9 (als je vast stond op de ring Alkmaar, ja dat was ik dus)
Hoe dan ook, ik ben er best vanaf gekomen en de motor ook wel zo lijkt het.
Accuutje is leeg maar hij wilde wel draaien.
Ik zou jullie graag willen vragen hoe dit eruit ziet als het zit zoals het hoort:
(http://imgur.com/hCequaA)
Ik had niet het idee dat het zo open hoort, misschien iets van een plaatje eraf? Of is dat dan toch normaal?
Oops
Zelf niets aan overgehouden ?
Succes met genezen.
Dat dekseltje is een plakdekseltje wat een paar tientjes (of zo) kost. Maar wat belangrijker is: is dat alle schade?
Frame nog recht, voorvork nog recht, motor nog goed?
Cool, kan niet wachten.. zie net dat m'n tweedehands schokbreker onderweg is....
Hoe is het gebeurd ?
Lekke band, is dat de oorzaak ?
En ik zou de tuinslang er op zetten om al het accu zuur wat er uitgelopen is weg te spoelen.
van de week ook nieuwe accu erin gedaan en merk nu al dat hij sneller rond gaat als ie koud is.
[afbeelding]