Hallo,
Ik heb al lang een account op dit forum maar ben nooit echt actief geweest, tot nu.
Student, 23, Belg.
Een kennis van me heeft laatst een GS500 gekocht.
ik heb door hier enkele keren op te rijden, mijn oude Yamaha TW125 snel de rug toe gekeerd, en zelf ook opzoek gegaan naar een GS.
De motor is voledig, ik ben vergeten een foto te nemen toen ie nog in elkaar zit
Ik heb er eentje op de kop kunnen tikken (of dat dacht ik toch toen
). het is een GS van 1990 geworden voor 650 euro, met 23000km op de teller.
had vroeger veel buiten gestaan, maar stond de laatste 4 jaar in de vitrine van een Suzuki dealer.
De Problemen
- Benzine tank compleet veroest vanbinnen
- Batterij stuk
- Klemmende voorrem
- stevig roestige uitlaat
- Groot onderhoud nodig
- Benzine kraantje heb ik per ongeluk kapot gemaakt
Wat is er al gebeurd
- Vervangende bezine tank gevonden voor een prikje
- Nieuwe Batterij
- Voorrem in de ultrasoon, werkte terug goed, maar de stofringen waren stuk, vervanging is onderweg
- Uitlaat gespoten met Hamerite
- Olie, Oliefilter, Luchtfilter vervangen
- Carburators helemaal uiteen in de ultrasoon
- vervangend benzine kraantje is onderweg
- Wielen zijn bij de poedercoater want ik had ze zelf liever in het satijn zwart
Na het hevig uit kuisen van de carburators met de ultrasone, draaide hij terug.
hij wou wel niet echt in toeren gaan, en er ook niet terug uit komen, bleek dat ik een vacuüm ringetje miste naast één van de diafragmas. hiernaa de idle instellen als hij lekker warm is, en toen draade het blokje perfect. (heb ook direct de #125 main jets besteld, eens testen welk verschil dit zal maken).
Wat zalig dat alles mooi opgesomd staat in het begin van dit topic.
Het grote probleem waar ik dit weekend mee zat was 2 afgebroken uitlaatbouten.
Hier heb ik geprobeerd om er buiten op te lassen, maar te vergeefs, heb dan maar mijn hele dag gespendeerd aan ze uit te boren, en hier komen dan helicoils in.
(btw, f*ck de boren van de Action, grootste vergissing ooit
)
beide gaten zijn nogal afgeweken van het center. maar het linkse gat (op de foto) zit wel zeer dicht bij de uitlaat poort. de gaten zijn nu ong.7mm dus moeten nog een dikke 0.6mm langs elke kant geboord worden
Ik veronderstel dat zelfs als ik hier lichtjes tegen de wand zou zitten, ik nog steeds de uitlaat best strak vast kan zetten met een helicoil.