@Daan: ik vind het een beetje jammer om een kraan te hebben die eigenlijk geen functie heeft. Moet bij mij gewoon goed werken.
@Clank: Geen lekkage, zoals het hoort. Dit kun je gelijk na het schoonmaken testen door op de diverse poorten te blazen. Immers als er geen lucht ontsnapt... Blijft de benzine er ook in.
Als je toch er vanuit gaat dat je een nieuw kraantje koopt. Heb je helemaal niks te verliezen!
We hebben beide gewoon de normale remcilinder gebruikt. Dat is ook meer dan genoeg hoor! Als je er een grotere in gaat zetten dan denk ik dat je een stoppie machine gemaakt hebt. Als je hem met de standaard remcilinder volledig in kwijt gaat je dat al gebeuren namelijk....
Voor de plaatjes heb ik wel een template. Als je een pb stuurt zal ik je hem even sturen. Eventueel kan ik ook kijken of het bedrijf waar ik ze heb laten maken nog eentje wil laten maken
Hoi, heeft iemand wel eens zon olietemperatuur meter geinstaleerd op een suzuki gs 500. Waar hebben jullie dit gekocht en er staat vaak aangegeven om het bij de aftap van de olie in te installeren. Ben ook opzoek naar een klein metertje dat ik aan aan me stuur kan bevestigen. Iemand ideeen of ervaring hiermee?
De reparatie is uitermate simpel! Achter het membraan zit een veertje die weerstand biedt aan het membraan en ervoor zorgt dat de vacuümkraan geen benzine levert zonder vacuüm. Dit veertje is echter te sterk. Door 1 spoel van het veertje te verwijderen (niet meer) haal je een stuk van deze weerstand af. Dit is voldoende voor jouw GS’je om het membraan weer naar achteren te kunnen zuigen. Hierdoor kun je zowel van ON als van RES weer gebruik maken, terwijl de kraan bij uitstaande motor wel afsluit. De ON-stand zal dan ongeveer bestaan uit 220 kilometer.
Hoe kleiner de master cilinder hoe meer druk -> hoe meer klem/remkracht
Mijn logica zegt mij dat er met een grotere vloeistof verplaatsing meer druk ontstaat
T&T olietemperatuurmeter voor diverse voertuigen kopen | Louis motor & vrije tijd
Hij is ook nog in de aanbieding.
ik zou er nog eens over nadenken
Op de kop af 10 jaar geleden (!) kocht ik het GSje.
Dus alweer10 jaar deel ik lief en leed hier. Vandaar dat het niet meer dan logisch is dat ik het hier als eerste meld.
Inmiddels hebben we een kleine 160.000km op de teller en nog steeds loopt het motortje en ik moet zeggen dat het een heel betrouwbare motor is gebleken.
Maar na 10 jaar wordt het toch eens tijd om verder te kijken. Ook de km stand is niet niks. Ik wordt ouder en heb ook niet altijd meer tijd en zin om te sleutelen.
Dit en het feit dat er een heel goed aanbod kwam van mijn dealer maakt dat er volgende week een andere motor opgehaald wordt.
Kijk en huiver
[afbeelding]
Eens kijken op welke km stand ik over 10 jaar mee eindig.
Zal hier nog wel regelmatig rond lezen
Marc
@Kapitein en Ronk: Heb een lesje remmerij gevolgd en ik zat inderdaad fout.
Voor de geïnteresseerden in een lesje zie onderstaande link.
Matching a Front Master Cylinder to your Caliper(s) - Custom Fighters - Custom Streetfighter Motorcycle Forum
Als ik het gas los laat ratelt het in mn kleppendeksel rond de 2000 touren. Er boven en onder niet
Iemand enig idee? Naks ???
Er zit niks los aan de buitenkant, lijkt echt onder het deksel vandaan te komen
2500 km geleden gesteldHoe is je klepspeling?