Vorige maand mijn eerste motor gekocht, een GS uit 1990.
Hij ziet er nog goed uit en heeft slechts 35.000 km gelopen.
Heeft een aantal jaren stil gestaan, dus loopt op het moment nog niet goed. Gelukkig heb ik de hele winter nog om daar wat aan te doen!
@grrtjuhh: Dat is ook een optie, vind het alleen niet mooi dat de bevestiging voor de clipons dan nog zichtbaar is.
Qua mods ga ik het rustig houden denk ik, ander stuurtje, spiegels en misschien een andere achterdemper/voorveren.
@Clank: In februari word ik 20, ik moet dus nog even wachten tot het het feest kan beginnen. De motor zakt niet goed terug in de toeren. Vermoeden was valse lucht, maar de inlaatrubbers sluiten goed aan en zijn niet gescheurd. Carburateurs zijn wel wat smerig en de choke blijft haken bij een van de carburateurs. Nieuwe o-ringetjes heb ik besteld. Als hij daarna nog niet goed loopt laat ik het weten.
@weerstandje: Niet onbelangrijk, is het geluid spontaan begonnen of altijd al zo geweest. Oude type blokjes (motornummer voor 1165XX) kunnen sowieso rammelen en ratelen bij het kleppendeksel wegens een gebrek aan speling. Dit zou echter met warme motor minder moeten zijn.
@Threewoods: Welkom in de GS500 wereld! Laat het modden dus maar beginnen. Ik heb zelf mijn oude clipons vervangen door een setje risers en een ABM superbike stuur. Geeft de motor een hele andere feel! Onderstaande risers heb ik erop:
Titanium Universal CNC Aluminum 35mm Higher Motorcycle Handlebar Risers For 7/8" 22mm KHR M23522 TI-in Grips from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
Grrtjuhh, hoe heb je dat gedaan met die risers? Kan je misschien een fototje posten?
En heb je langere kabels/remleiding moeten gebruiken met dat nieuwe stuur?
Grrtjuhh, hoe heb je dat gedaan met die risers? Kan je misschien een fototje posten?
En heb je langere kabels/remleiding moeten gebruiken met dat nieuwe stuur?
In principe wat Clank ook aangeeft. Je hoeft enkel de kabels even anders te leggen. Ik heb mijn risers gemonteerd met een beste lange imbus bout en een lockmoer op 40Nm. Zo blijven de anti-trilrubbers tussen de kroonplaat en de 'handlebar bracket' ook functioneel.
Met deze stuuropstelling, in combinatie met de uitlaat voel ik me een enorme hooligan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog een paar foto's (ook hoe ik mijn remleiding had)
(http://imgur.com/8HmSGO0) (http://imgur.com/LpX9gO5) (http://imgur.com/nRb4CQQ) (http://imgur.com/BZ0j9qH)
Inlaatrubbers kun je ook checken met wat remmenreiniger te spuiten op de rubbers als de motor loopt. Gaat het toerental omhoog -> zijn ze lek.
Ik heb op het begin ook wat ellende gehad met de carburateurs. Bassie heeft ze voor een prikkie schoongemaakt en gereviseerd. Sinds dien doen ze het perfect.
Spul weer inelkaar gezet, blijft goed lopen en zakt snel terug naar stationair. Ik vermoed dat hij nog wel valse lucht pakt ergens. Hij stijgt in iets in toeren als ik bij de rubbers Remmenreiniger spuit. Ik kan alleen geen zichtbare scheuren vinden. Wel iets aan doen, of zo laten? Motor loopt voor de rest goed.
Gisteren ook een kroonplaat opgehaald met stuurklemmen
Spul weer inelkaar gezet, blijft goed lopen en zakt snel terug naar stationair. Ik vermoed dat hij nog wel valse lucht pakt ergens. Hij stijgt in iets in toeren als ik bij de rubbers Remmenreiniger spuit. Ik kan alleen geen zichtbare scheuren vinden. Wel iets aan doen, of zo laten? Motor loopt voor de rest goed.
Gisteren ook een kroonplaat opgehaald met stuurklemmen
Naar aanleiding van vragen:
Kosten:
-olietemperatuur meter (ipv peilstok) € 20,--
-bagagedrager compleet met beugels (homemade, lekker stevig!) € 30,-- Kijk effe op het openingstopic, daar zie je een foto ervan gemonteerd op mijn motor.
-compleet gereviseerd motorblok (werkend!)
zie ook http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/323602/GS500-motor-revisie-1.html
Daar kun je exact zien wat er aan gebeurt is. Motorblok is ook voorzien van nieuw gewikkelde dynamo en aanzuigrubbers. € 300,--
-Carbset, schoon (zie ook de bovenstaande link) € 50,--
-wave disk voor (nauwelijks gebruikt, in doos) € 50,--
-luchtfilter € 10,--
-set wielen voor / achter € 40,--
-gewei voor oude kuip (compleet met ronde lampen) Gratis afhalen
-spiegels voor kuip € 15,-- p/st
-kuipruitje Gratis
-Viper demper in zeer nette staat (uitlaat) € 50,--
Foto's op verzoek.
Prijzen zijn realistisch (en ex verzendkosten) en spullen liggen niet in de weg.
Als je wat wilt stuur effe een pb.
Locatie is Oudenbosch in West-Brabant.
Marc
Ohja? ik heb nog niets gezien?
PS ik heb ook nog een gloednieuwe kettingset van DID gevonden....
Daan, dan moet je effe die linkpijp op meten qua diameter, doe ik hetzelfde hier.
Weet je meteen waar je staat :-)
Marc