Netjes. Dat is een bekend roestpuntje.
Maar waarom niet even de brug er uit? Kan je gelijk de lagers nieuw vet geven.
Achteraf wel kunnen doen ja, misschien 10 min extra werk.
Tot nu toe voelde ik de achterkant niet meer zoeken met nieuwe wiellagers in de velg, dus dat is ++.
Gezien met de pekel gaat de boel nog wel een tweede keer een beurt krijgen, maar dan incl achterbrug als ik plek heb.
Ketting is tevens ook schoongemaakt zo goed mogelijk. Vanochtend wasbenzine gehaald en dat op een doek gedaan en zo langs de ketting, werd er redelijk schoon van maar de handdoek niet.
De brug heeft aan de binnenkant nog een laagje blanke lag gekregen en ook de spanners ( dealer heeft de roest zo ver mogelijk eraf gehaald.
Blubber heb ik niet overal weg kunnen halen bij het frame, omdat ik geen kwast had jammer genoeg.
Maar goed wat moet je anders als je even zonder werk zit en tijd over hebt ? Juist jah. Morgen of van het weekend even een kwast halen en dan alles afmaken, dus betekend ook de velg er weer uit ( 2 min werk ).
Wat heb ik gedaan:
- Binnenkant achterbrug geschuurd, in primer gezet en velgspray erop + blanke lak.
- Ketting schoongemaakt
- Velg zo ver mogelijk schoon gemaakt, was alweer vies na 1 "proef"rit van 20km ivm de kettingzaag olie op de ketting ( plakt erg goed ).
- Nieuwe wiellagers achter
- Die lange wielbout + voer en de twee plaatjes geschuurd en in primer en velgenlak gezet
- Kettingspanners laten schoonmaken en in blanke lak gezet ( aanbeveling van de dealer ivm de roest wat ik had ).
Nog naar de prijs gevraagd voor de ronde koplamp ( €75 uit mijn hoofd )