weerstandje
Die hard MF'er
- 4 mrt 2012
- 323
- 7
Probleem daarbij is dat zo'n drinkbak stil staat. Een motor die rijdt, hou je een keer schuin enzo. Daarom gaat het niveau wisselen. Misschien is een sensor met een pompje beter. Kun je daar tussen nog een microcontroller doen die hysterese checkt.
Dat hoeft geen probleem te zijn. Het buisje moet op ongeveer het laagste niveau waar de pomp nog bij kan. Als je dan een bocht neemt en het peil wordt nog lager dan is dat extra slokje alleen maar goed.
Mooie ideeën allemaal haha, zou je wel een hoop peilen schelen.
Iemand nog een goed adresje voor twee nieuwe banden (incl montern) in omgeving Utrecht/Nieuwegein? Ik heb nu één prijsopgave en dit is 235,- voor 2 keer de BT45 incl monteren en balanceren en oude banden eraf halen. Ik heb afgesproken om dan de losse velgen te brengen (kan ik gelijk lagers controleren, remblokjes vervangen etc.). Is dit een beetje realistische prijs? Voor mijn gevoel wel namelijk maar is de eerste keer dat ik nieuwe bandjes heb.
Het laagste niveau waar de pomp bij kan is te laag voor de GS500. Het bekende bigend lager ligt er voor die tijd al uit. Daarom is een niet-brandend lampje van de olie ook geen zekerheid voor genoeg olie.
Zo'n riskant experiment is het nou ook weer niet dat je er een blok voor nodig hebt. Pijpje in de vuldop knutselen en dan een stukje slang naar een reservoir. Regelmatig even het reservoir ondersteboven hangen en dan olie peilen op de normale manier om te kijken of het goed gaat. Zo ja missie geslaagd zo niet diameter of lente van het pijpje niet goed.
Als scheepsmotor zou het wel kunnen werken. Maar ik denk dat de olie in een motor wat te veel klotst om een betrouwbaar resultaat te krijgen.
Vroegah.. .
Gebruikte men de dry sump methode. Als je dan een motor hebt met wat meer olieverbruik neem je een grotere olietank.
Als scheepsmotor zou het wel kunnen werken. Maar ik denk dat de olie in een motor wat te veel klotst om een betrouwbaar resultaat te krijgen.
Vroegah.. .
Gebruikte men de dry sump methode. Als je dan een motor hebt met wat meer olieverbruik neem je een grotere olietank.
Mijn grootste olieverbruik komt uit te hete (dunne) olie (110-ish graden). Ik vul de GS met motul 15w50 tot de punt van de letter F. Dan blijft het blokje mooi op temparatuur met mijn rijstijl en nog belangrijker; drinkt hij naar genoeg niets!
Simpel en effectief
Ben de laatste tijd bezig geweest om een suzuki te redden van de dood
Total loss gekocht voor de bandjes maar toch maar opgeknapt, misschien straks in de verkoop als er iemand interesse in heeft. 40000km (staat 23000 op nieuwe teller)
Enige puntje is nog dat er binnenkort nieuwe bandjes op moeten haha
Maar ga er eest zelf even op rond rijden zodat ik zeker weet dat hij weer helemaal top is
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er van achter dit scherm toch wel redelijk uit. Wat wad er mee loos?
Huhu, motorzaak zegt dat al snel natuurlijk
Als dat Total-loss is dan ben ik het ook
de een z'n total-loss, de ander z'n goedkope motorHuhu, motorzaak zegt dat al snel natuurlijk
Ik heb iig mooi goedkoop een motortje er bij
WelkomHallo,
Ik ben afgelopen winter eigenaar geworden van een GS500E uit 1991 en nu het zomer wordt vond ik het ook eens tijd om mij maar eens aan te melden bij MF.
Ik heb sinds kort dat de GS olie lekt via haar schakelpendaal, niet veel maar toch genoeg dat ik regelmatig een flesje olie er bij moet gooien. Ook de vele olievlekken op mijn oprit zijn niet heel charmant. Ik heb al geprobeerd uit te zoeken (op internet) hoe dit komt en hoe dit te verhelpen is maar nog steeds niks gevonden. Mocht er iemand een oplossing weten laat het dan graag horen!
Groet,
V.