Daar hoef je alleen een steeksleutel (maat weet ik zo ff niet), een doorzichtig slangetje wat over de ontluchtingsnippel heen gaat en een glazen potje voor te hebben. Zo'n ventiel is idd wel handig ja, kan je in 1 keer doorpompen met de remhendel en gaat er geen vloeistof of bubbels weer terug de leiding in.2 van de 4 uitlaat bouten heb ik een paar weken terug uit kunnen boren en een nieuwe draad kunnen tappen, niet zo'n leuk werkje. Nu iedere maand los draaien insmeren met keramisch vet en terug vastzetten. Zo'n zelfgetapte draad is nooit net zo goed als t originele en ik wil niet nog eens in m'n blok boren, dus liever iets te vaak terug in smeren.
Voor mijn remleidingen te ontluchten, is daar speciaal gereedschap voor nodig? Heb veel gelezen over een zogenaamde ontluchtingsventiel/nippel. Is dit enkel handig of toch noodzakelijk?
remvet is voor de rubbers die tussen de zuiger en de klauw zitten. Dat is iets compleet anders dan keramisch vet. Keramisch vet is een soort montagevet die je inderdaad tussen de blokken en zuigers doet om te zorgen dat de hele handel niet zomaar gaat piepen.Wanneer moet ik die pinnen eraf halen? Bij het vervangen van m'n remblokken? Ik wilde overigens op termijn niet enkel de remolie vervangen, maar ook meteen de remleidingen vervangen door nieuwe (stalen) remleidingen. Dit raden ze volgens de handleiding aan om eens per 4j te toen. Die paar tientjes zijn het me wel waard, betrouwbare remmen. Overigens "remmenvet", is dat keramisch vet?
Iedere maand losdraaien is een garantie dat je over een jaar nieuwe draad moet tappen.2 van de 4 uitlaat bouten heb ik een paar weken terug uit kunnen boren en een nieuwe draad kunnen tappen, niet zo'n leuk werkje. Nu iedere maand los draaien insmeren met keramisch vet en terug vastzetten. Zo'n zelfgetapte draad is nooit net zo goed als t originele en ik wil niet nog eens in m'n blok boren, dus liever iets te vaak terug in smeren.
Voor mijn remleidingen te ontluchten, is daar speciaal gereedschap voor nodig? Heb veel gelezen over een zogenaamde ontluchtingsventiel/nippel. Is dit enkel handig of toch noodzakelijk?
Die pinnen houden de remblokken op zijn plaats. Ze roesten wel eens vast.Wanneer moet ik die pinnen eraf halen? Bij het vervangen van m'n remblokken? Ik wilde overigens op termijn niet enkel de remolie vervangen, maar ook meteen de remleidingen vervangen door nieuwe (stalen) remleidingen. Dit raden ze volgens de handleiding aan om eens per 4j te toen. Die paar tientjes zijn het me wel waard, betrouwbare remmen. Overigens "remmenvet", is dat keramisch vet?
2 van de 4 uitlaat bouten heb ik een paar weken terug uit kunnen boren en een nieuwe draad kunnen tappen, niet zo'n leuk werkje. Nu iedere maand los draaien insmeren met keramisch vet en terug vastzetten. Zo'n zelfgetapte draad is nooit net zo goed als t originele en ik wil niet nog eens in m'n blok boren, dus liever iets te vaak terug in smeren.
Voor mijn remleidingen te ontluchten, is daar speciaal gereedschap voor nodig? Heb veel gelezen over een zogenaamde ontluchtingsventiel/nippel. Is dit enkel handig of toch noodzakelijk?
Zodra ik rij gaat alles super goed, clutchless upshifts zo vloeiend als het maar zijn kan. Als ik lichtjes gas geef dan rij ik dus weg en kan ik wel schakelen, maar t is puur dat ik in stilstand soms heb dat de hele versnelling muur vast zit. Kan op die pook gaan staan met m'n hele gewicht maar schakelen ho maar. Die rod helemaal netjes terug gestopt ja, alles sluit netjes aan. Ik zal als ik ga frutten met de koppelingsplaten een aantal foto's maken.
Als toevoeging op bovenstaande voor remmen ontluchten. Zo'n vacuümpomp werkt ideaal, voor als je geen nacht wil wachten.
Volgens mij rijdt praktisch elke gs500 rond met andere kleur leidingen.Ik zit echter nog te twijfelen over die rode details. Ik wil geen 'ricer' motor maar denk dat ie kleine dingetjes toch subtiel genoeg zijn?
Heeft idd een hoog ricer gehalte, daarom mag er voor de rest niks ricer-achtigs bijkomenIk zou alleen niet voor de alipovic gaan. Dat is pas ricer.
Geluid van een GS triest? Ik heb bij 1 schroefgat op de cilinder een afgebroken bout zitten dus de uitlaat zit daar maar met 1 bout vast, misschien dat hij daardoor wat geluid lekt op de hoge toeren, maar als ik goed gas geeft dan kom er best wat lawaai uit dat ding. Heel sportief geluidje.Heeft idd een hoog ricer gehalte, daarom mag er voor de rest niks ricer-achtigs bijkomen. Het geluid van de GS is wel ontzettend triest, een solex heeft zelfs een beter geluid.
Dat geluid van de GS leer je op zn tijd wel waarderen. Ik herken ze altijd een straat verderop al.Heeft idd een hoog ricer gehalte, daarom mag er voor de rest niks ricer-achtigs bijkomen. Het geluid van de GS is wel ontzettend triest, een solex heeft zelfs een beter geluid.
Volgens mij heet die timing rotor bolt. Moet tussen de 17 en 23 nM. Maar eigenlijk moet je die gewoon helemaal niet los halen.Bekijk bijlage 1392447
Hoe heet deze en wat is de torque setting? Kan t niet duidelijk terug vinden in de haynes.
Volgens mij heet die timing rotor bolt. Moet tussen de 17 en 23 nM. Maar eigenlijk moet je die gewoon helemaal niet los halen.
Klepspeling stellen kan nooit kwaad - mits je het correct doet.Iedere maand de uitlaatbouten eruit halen is idd misschien iets te veel van het goede. Momenteel staat m'n motor in de garage, heb der nieuwe bandjes op laten leggen. Het profiel was nog meer dan prima, maar de achterband stamde uit 2004 en de voorband uit 2009 haha. Vrijdag kan ik hem ophalen en dan over een paar weken ga ik eens flink klussen.
Dit ga ik dan (eventueel gespreid) doen:
-Kleppen stellen, hij rijdt nog prima maar volgens de werkplaatshandleiding hoort dit bij het onderhoud. Misschien ook meteen de kleppendeksel pakking bijbestellen. Ik weet niet in welke staat hij zich bevindt.
Goed plan. Dat bonkerige draaien op een cilinder voor het verstoplicht klinkt pas echt als Teun de Beun.-Carbs syncroniseren, moet blijkbaar altijd na de kleppen stellen. Ik zat te denken om een carbtune pro aan te schaffen. Maar zelf zo'n dingetje maken is wel stukken goedkoper. Gezien ik vanaf september iedere week minstens 500 km ga rijden naar school is de aankoop van zo'n carbtune niet overbodig denk ik.
Als de originele uitlaat nog goed is: niet doen. Ik heb jarenlang de buren moeten plagen door 's morgens om 06:00 uur de motor te starten. Dankuwel, meneer BSM (en dat was met e-keur, geen aliekabalie).-Nieuwe slip-on uitlaat erop zetten. Puur voor een beter geluid en de esthetische waarde. AlieExpress akrapovic dempertje volledig in het zwart.
Ja, alle leidingen zijn even dik. Zoals eerder geschreven, let er op dat ze benzinebestendig zijn, bij twijfel even een maandje in een jampotje met benzine-Benzine leidingen en klemmetjes vervangen. Laatste keer dat ik die leidingen los maakte zag ik er scheurtjes in, echter lekken ze nog niet. Het leek mij wel leuk om er rode slangetjes op te zetten. Ook al zie je ze bijna niet lijkt het me toch leuk, paar van die rode details. Ook zet ik er een benzine filtertje tussen, als ik er toch mee bezig ben. Zijn alle leidingen van de benzine even dik? Ik dacht van wel...
En de remklauwen grondig schoon maken. Gooi ze in de frisdrank en drink daarna die frisdrank op, zo schoon moeten ze zijn....-Remleidingen vervangen door stalen remleidingen. Ook weer een rode leiding met zwarte bouten. Eventueel ook nieuwe Brembo remblokjes, dit weekend even kijken in welke staat ze zijn. Betere en betrouwbare remmen zijn deze investering wel waard, zeker gezien de toekomstige kilometers die ik ga maken.
We zijn allemaal van de bling bling, leef je uit.-Rode rim stripes, dan ziet ie er lekker sportief uit en past mooi op zo'n zwarte velg.
Ik heb mijn mobiel op navigatie staan in een hoesje. Met warm weer wordt het mobieltje te warm in dat hoesje en stopt hij er mee. Ik moet er nog steeds iets op verzinnen.-USB voeding voor op het stuur, handig voor de tellie als ik FlitsMeister/navigatie op heb staan, trekt ander m'n hele telefoon leeg.
Klepspeling stellen kan nooit kwaad - mits je het correct doet.
Ik zou zeker een nieuwe (originele) pakking bestellen. Vervangen kan nooit kwaad en je kan hem bewaren tot over 6000 km.
Ja, alle leidingen zijn even dik. Zoals eerder geschreven, let er op dat ze benzinebestendig zijn, bij twijfel even een maandje in een jampotje met benzine
bewaren. Voelen ze plakkerig aan (of zijn ze opgelost), niet gebruiken.