Originele, nieuwe Suzuki onderdelen kan je bij de lokale motordealer of cmsnl.com bestellen. Ik heb ooit een pakking bij Louis gekocht die minder goed pastte - misschien verkoopt Louis nu beter passende pakkingen.
Je lijmt de pakking (vooral de dopjes bij het uiteinde van de nokkenassen) met siliconenpakking op zijn plek voordat je hem monteert.
Shims kan je rustig tweedehands gebruiken. Meet bij tweedehands shims wel even na of de genoemde dikte nog wel klopt: 265 betekent 2.65 mm dik.
Veel mensen ruilen ze onderling en een enkeling schuurt ze op maat (Teun).
De nokkenassen vinden het prettig als je de kapjes vast laat zitten (gebruik het correcte klepsteltooltje). Mocht je de assen toch losmaken, let er dan op dat je het kapje weer op dezelfde plaats vast zet. Ze zijn gemerkt.
Die olie is geschikt als de kwaliteit voldoende is (API-specs), de viscositeit goed is (10W40) en hij geschikt voor een natte plaat koppeling (Jaso ma). De genoemde olie is dus geschikt en zelfs beter dan wat Suzuki als de minimale kwaliteit voorschrijft.
Er is een heel groot en zeer informatief topic over olie in het techniek deel van het forum en er wordt heel veel gebabbeld over olie. Ik doe zelf af en toe ook mee....
Ik heb thuis shims liggen. Lang niet alles, maar goede kans dat het net is wat je nodig hebt. Bergeijk is niet ver van Helmond. Laat even weten wanneer je shims nodig hebt, dan kan ik bereikbaar zijn en kijken of ik de juiste heb liggen. Shims ruilen vind ik altijd prima.Ik ben niet zo'n fan van beunhaasies, zorgt altijd voor problemen vroeg of laat. Binnenkort de pakking en shims op CMSNL bestellen, wel jammer dat je pas weet welke shims je nodig hebt als je blok open ligt ivm levertijden.
Ik heb thuis shims liggen. Lang niet alles, maar goede kans dat het net is wat je nodig hebt. Bergeijk is niet ver van Helmond. Laat even weten wanneer je shims nodig hebt, dan kan ik bereikbaar zijn en kijken of ik de juiste heb liggen. Shims ruilen vind ik altijd prima.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit nieuwe gezien. Dus ik zou het niet weten. Alles wat bij mij langs komt gaat 2ehands in. Is geen slijtageonderdeel. Als het wel serieus slijt dan heb je hele andere problemen.Ik ga m'n kleppen pas over een paar weken stellen ivm tijd. Zijn gebruikte shims net zo goed? Tis niet dat t verslijt of wel?
@xi0n Een Chinapovic is prima stil met DB-killer en niet super luid zonder DB-killer. Monteer hem echter goed.
Gezien de flow verschillen moet je de motor opnieuw jetten. Dit kan je het beste doen op een testbank. Als je zoekt naar posts van mij of @Electrric94 kun je zien hoe zwaar gemodificeerd onze GS'jes waren. Daar kun je veel info weg halen, gezien veel GS eigenaren liever de motor origineel houden.
Ik had een filmpje gezien van een GS500 met een AliExpress uitlaatje (zelfde als ik die heb besteld, ander kleurtje alleen) en hij zei dat ie er geen nieuwe sproeiers in heeft gedaan en prima liep (na een carbs sync). Ik hoef niet meer PK's of wat dan ook zolang t blok maar stabiel loopt.
En de remklauwen grondig schoon maken. Gooi ze in de frisdrank en drink daarna die frisdrank op, zo schoon moeten ze zijn....
Dat is mooi, dat is een keuze. De testbank kost de kop niet.
Het is wel schrikbarend hoe slecht de uitdraai a/f was voor het afstellen. Mijn GS had een A/F van 8 na alleen de demper te vervangen. Daarmee kun je de smering uit je cilinders wegspoelen.
Bekijk bijlage 1392619
Zo'n goedkope alipovic staat trouwens ook nog eens prima!
Met DB killer is hij een klein beetje luider dan standaard, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben.
Zonder db-killer, met open luchtfilter en een dyno afstelling erop.... Dan krijg je met recht een terror gsje
Veel koppel onderin en genoeg power bovenin. Een duidelijk verschil met standaard!
Daarentegen genoeg herrie om jezelf een halve kilometer van te voren aan te kondigen
Rij jij al lang met die uitlaat? Hoe houdt ie t vol, en klinkt t geluid niet alleen wat harder, maar ook beter?
Rij jij al lang met die uitlaat? Hoe houdt ie t vol, en klinkt t geluid niet alleen wat harder, maar ook beter?
Om te zorgen dat het blok stabiel en betrouwbaar loopt kun je het beste niks aanpassen. Doe je dat wel zul je wel echt naar een testbank moeten om alles opnieuw af te laten stellen. Anders is er geen garantie dat het goed komt.Ik had een filmpje gezien van een GS500 met een AliExpress uitlaatje (zelfde als ik die heb besteld, ander kleurtje alleen) en hij zei dat ie er geen nieuwe sproeiers in heeft gedaan en prima liep (na een carbs sync). Ik hoef niet meer PK's of wat dan ook zolang t blok maar stabiel loopt.
Air–fuel ratio - WikipediaA/F van 8? Wat betekent dat dan? En wat bedoel je met de smering uit je cilinders spoelen?
Ik heb volgens mij een kleine 15k kilometers met die demper gemaakt. En toen zag hij eruit zoals op de foto. Niks mis mee dus!
Qua geluid klonk het harder, maar ik vond hem, persoonlijk in ieder geval, ook een stuk beter klinken! Standaard gs klinkt net als een grasmaaierMet deze demper hoorde je de motor werken en grommen!
Vriend van mij was 240 euro verder bij HomeHmm dus toch nieuwe sproeiers, wat ik niet erg vind maar zo'n testbank is weer tijd en geld. Niks voor niks natuurlijk.
Wat kost zoiets en hoe gaat dat in z'n werk?
1 spoel is voldoende. Anders kan je ook de werking van de vacuümkraan nietig maken. Eenvoudige manier om te merken of het je kraan is; zet hem eerst op prime. In de OP heeft @kapiteinkoek ook aangeven dat de tank ontluchting wel eens dicht wil zitten en er een vacuüm ontstaat in de tank, waardoor er geen benzine meer naar de Carbs stroomt.
Valse lucht test je door iets brandbaars te spuiten op je inlaatrubbers/luchtfilter rubbers. Gaat je motor ineens hoog in toeren; heb je een lek. Neem bijvoorbeeld remmenreiniger.