Auto olie zitten frictie verminderaars in. Jouw koppeling is echter afhankelijk van frictie. In het ergste geval krijg je een slippende koppeling van auto olie en brand je je koppeling op.
Vandaag eens even een nieuw uitlaatsysteem gemonteerd
Vet handig, ben zo'n rubberen doppie kwijt dat tussen de tank en frame zit. Rechterkant trilt nu als n malle. Heeft iemand er toevallig eentje liggen of weet waar ik die vandaan kan toveren?
Toevallig n linkie naar die pijp?
Een schokbreker van eem gsx600f doet idd wonderen, eigenlijk zou dat een verplichte upgrade moeten zijn. Dsn stuurt ie echt een stuk fijner.Vandaag eens even een nieuw uitlaatsysteem gemonteerd bij de GS van @josefski. Tevens ook een GSX-F achterveer gemonteerd. Staat de motor net even wat hoger op haar kont.
Man man wat een systeem om over te kwijlen. Enjoy:
Bekijk bijlage 1393210Bekijk bijlage 1393211
Oké, ik heb iets doms gedaan. Ik wou wat olie bijvullen en heb per ongeluk 10w40 auto olie erin gegooid. Ik lees hier en daar dat dat zeer schadelijk is maar ook dat het geen kwaad kan?
Er zat al 10w40 hoge kwaliteit motorolie in (ik denk nog iets meer 2/3 dus als ik me dan niet vergis zat er nog ongeveer 2 liter in) en ik heb bijna 1 liter erbij gedaan. Met de verhouding 1 op 2 autoolie/motorolie zou ik dan alsnog alle olie moeten uitspoelen en opnieuw vullen of kan dit wel?
Letterlijk het laatste boutje voordat ik helemaal klaar was, breekt het boutje dat de ontstekings-rotor en de krukas verbind...
Morgen maar een tapeinduithaler kopen en hopen dat het werkt...
Ik denk een gebrek aan roestoplosser...Hoe krijg je het voor elkaar....
Toen ik de motor afzette tikte het blok door. Komt dit dan doordat het blok warmer wordt en uitzet?
Gisteren na een lang ritje even terug het stationair toerental terug goed gezet, deze was ondertussen terug rond de 1800. Dit heb ik gedaan in m'n garage nadat de motor meer dan een uur heeft gelopen. In de motor hoorde ik een onregelmatige tik. Hij tikte een tiental keren per minuut. Toen ik de motor afzette tikte het blok door. Komt dit dan doordat het blok warmer wordt en uitzet?
Heb hem afgelopen vrijdag ook laten nakijken samen met de banden wisselen en ze hadden niks gehoord. Deze tik hoor je niet wanneer je de motor start en laat opwarmen. Het is overigens een GS uit 2000.
Je hebt geluk gehad....Hoe? Geen idee... Gebruikte zelfs een moment sleutel op 12 NM.
Maar ik krijg er ook net geen grip op met een tangetje en zie ook geen manier hoe ik er een gleufje in kan slijpen. Weet jij nog een andere manier om hem er toch uit te krijgen dan?
edit: gelukkig ging het makkelijk met linkse tap, draaide er zo uit. Kostte wel 3 boortjes voordat ik een net gat er in had zitten. Hopelijk kan hij dit weekend weer rijden.
Was bij het vastdraaien ja, en het was het originele boutje. Een zeskant met flens m6x60 is blijkbaar ook lastig te vinden, dus zal weer een originele worden. Jammer dat alle winkels met OEM onderdelen allemaal zulke hoge verzendkosten (7-8 euro) rekenen voor een bout van 1.50.Je hebt geluk gehad....
Het gebeurde bij het vastdraaien... dus?
Ik zie een "nette" breuk waardoor ik dacht aan losdraaien met wat roest op de schroefdraad.
Was het wel het originele boutje? Was het boutje niet een stukje te lang?
Iemand trouwens ervaring/mening over GPS trackers?