Nou moet je er ook bijzeggen dat je het bijzonder spannend vond eens 4000 toeren te zien op je tellertIk ben van een 1000 naar een 750 gegaan en ik kan je vertellen dat dat (voor mij) niks heeft uitgemaakt.
Heb je wat minder peekaas en koppel, nou en. Dat maakt het rijden er niet minder leuk om.
Ow en voordat Berthebike het zegt, zeg ik hetzelf maar. Ik word zelfs door rollatorrijdende Duitsers ingehaald
M.a.w. ik heb een rustige rijstijl
Nou moet je er ook bijzeggen dat je het bijzonder spannend vond eens 4000 toeren te zien op je tellertMet de 1000 hield dat bij 2500 wel op natuurlijk.
Er zijn wel wat meer verschillen hoor. Maar als je inderdaad elke dag van 'Almere naar Amsterdam' rijdt, dan is dat 't enige verschil.
Misschien toch de volgende een 600 voor mij
Zie ik iig 7000 toeren
@TS gewoon doen, enige verschil is een andere manier van rijden kwa toeren maken.
Er zijn wel wat meer verschillen hoor. Maar als je inderdaad elke dag van 'Almere naar Amsterdam' rijdt, dan is dat 't enige verschil.
Misschien zou je eens moeten kijken of een dikke twin iets voor je is, een VTR bijvoorbeeld. Wellicht voor jou een beetje the best of both worlds.
Heeft er iemand hier deze overstap ook gemaakt?
Ik ben van een R1 (2001) naar m'n huidige 600RR gegaan. Natuurlijk mis je bij accelereren power en wordt je op rechte stukken aan stront gereden door de 1000tjes, maar mijn bochtensnelheid ligt over 't algemeen hoger dan de duizendjongens met wie ik rij. Op 't circuit ben ik net zo snel of soms sneller dan menig 1000cc machine. Ligt er natuurlijk aan wie er op zit, maar geeft wel een kick als je een 1000 aan stront rijdt. Geeft toch aan dat een hoop mensen die 1000 rijden niet met 't vermogen kunnen/durven omgaan en er dus puur voor de 'heb/show' op rijden. Ik blijf net zo lang 600 rijden tot ik 't gevoel heb er niet meer uit te kunnen halen en dan wil ik wel eens overwegen over te stappen naar een 1000. Je kan op een 600 wat meer veroorloven, eerder op 't gas etc. zonder dat de boel begint uit te breken. Op een 1000 moet je toch wat meer opletten met wat je doet.
Inderdaad, op CPZ en Zolder heb ik geen moeite met de meeste 1000tjes, echter op Assen en Spa hebben die 't voordeel overduidelijk aan hun zijde. Ik heb 't dan wel over mensen met mijn capaciteiten. Gasten die wel met een 1000 overweg kunnen rijden mij op CPZ ook zonder problemen aan stront. Kijk maar eens voor de lol naar de tijden die de Supersport neerzet op Assen t.o.v. de Superbikes. Scheelt slechts 3 seconden. Arie Vos reed op z'n 600cc SS 2 seconden sneller rond dan op z'n Dutch Superbike toen ik op 9 juli aanwezig was met de ONKIdd, rij zelf met een 750, had een 600, en daarmee kan je op cpz net mooi je vermogen kwijt, toch zou ik het koppel van de 750 missen, ook al is het een minder kleine stap. Merk wel dat het nu al moeilijker doseren is, maar lang niet echt moeilijk.
Ik dacht dus aan het begin van het jaar precies zoals jou.Ik wil dus een r6 proberen. Dit inderdaad omdat ik veel op het circuit rij en gewoon harder en sneller op het gas wil kunnen. Ook lijkt het me een leuke uitdaaging om hard te gaan op een 600. Hard gas geven op het rechte stuk met een 1000cc is niet moeilijk maar als het op bochten aankomt word het al snel een stukje anders.
Ik ga maar eens test rijden en dan zie ik wel of ik het heel erg mis. Of misschien valt het me wel mee. De nieuwe r6en hebben ook al bijna 130 pk dus dat zal best meevallen.
Da's wel erg voorbarig. Er zijn ook mensen die een 1000cc kopen omdat ze vermogen willen hebben op ieder toerental of omdat ze niet tevaak willen schakelen.Geeft toch aan dat een hoop mensen die 1000 rijden niet met 't vermogen kunnen/durven omgaan en er dus puur voor de 'heb/show' op rijden.
Da's wel erg voorbarig. Er zijn ook mensen die een 1000cc kopen omdat ze vermogen willen hebben op ieder toerental of omdat ze niet tevaak willen schakelen.
Stel dat er een rijder op (bijvoorbeeld) een ZXR400 sneller op het circuit is dan jij op je 600cc, maakt dat dan ineens dat jij je 600cc voor de heb/show hebt en dat je niet met het vermogen kan of durft om te gaan?