100pk supermono

Gsan

MF veteraan
27 feb 2006
3.001
0
full
 
full



en voor een beetje toeren, gewoon 2 krukassen erin :}
 
isse jammer genoeg nie van mij :9~

Is van BMR, vroeger hebben ze met een andere vette BMR suzuki big (90pk) en een blondje :+ erop meerdere malen het duits supermono gewonnen.

Deze met 2 krukassen is ook ontwikkeld door Herman Weichsler, die op het laatst de ideeen van Apfelbeck gemoderniseerd heeft (diametraal/radiale klepopstelling_ O-)
Leukste boek op motoren gebied is "Ventilsteuerungen für Hochleistungsmotoren" :} :} :} :} :} :} :}
full
 
Kan je niet meer technische specificaties opgeven ? Hier ben ik wel geïnteresseerd in (koppelcurve, vermogensafgifte enz.). Site van de bouwer is ook goed, kan ik die eens bestoken met vragen ;) .
 
de dubbele krukas is om het gyroscopisch effect tegen te gaan, zeker? :?

aangezien ze in tegengestelde richting draaien

die is o.a. om het kantelen van de zuiger tegen te gaan. niet kantelen betekent geen vervelende wrijvingskrachten van de zuiger op de cilwand.......en natuurlijk als de zuiger echt kantelt, grote schade.

tijdens de arbeidsslag word de zuiger door de drijfstang tegen de cilinderwand gedrukt, met deze opstelling kan dit nie meer omdat de 2e drijfstang de andere kant op drukt en dit zo opheft....

zodoende kan je de zuiger ook veeeeel korter maken waardoor hij een stuk lichter word> minder trillingen.

deze opstelling is echt :9~ :9~ :9~ :9~ alleen de inbouwmaat is een 'beetje' groter en wat meer werk om het te maken :P
 
Er is verder nix bekend van dit weichsler blok, alleen de :] van die BMR Suz die ook de moeite waar is om contact me op te nemen ; )
http://www.katja-poensgen.de

BMR suzuki met een diametrale kop van weichsler, is ook wel eens door cathcart getest in de kicks ofzo
 
noppes, die 2 krukassen zitten er in vanwege balanceren en om flink toeren te kunnen draaien.
Denk ook maar aan 'n Duc supermono met die contra drijfstang :+

full


de BMR Suz
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog pix van de gebr. willemse die ook hele mooie torretjes hebben gemaakt voor 1 cil. drag racers
 
Laatst bewerkt:
die dragbike is een 500cc met blower, Honee en Willemse hebben met hun huisvlijt meerdere malen 1/4 en 1/8 mile records gezet :P
 
:o kunst met een grote K.
het HTS racing team reed vroeger toch ook met een 900 mono?
 
Terug
Bovenaan Onderaan