Hoe heet mag olie worden

Mr Dominator

Die hard MF'er
4 feb 2004
354
0
Middelburg
Ik heb een Honda Nx650 Dominator een luchtgekoelde motor daar heb ik een olietemperatuurmeter op zitten en de olie wordt makkelijk 100 graden is dit goed? Hoe heet mag olie maximaal worden.
 
150 graden schiet mij bij dit soort topics altijd te binnen, maar erg goed is het niet. Ik las dit in P.Klavers motortechniek boek.



ps. steven, morgen jij gaat ook? :P
 
maar goed 115 120 graden moet geen probleem zijn?
dan pleuren de croquetten uitelkaar. Tussen de 170 - 190 graden moet je gaan zitten. Kan je er alles inpleuren, gepaneerd, ongepaneerd, vlees en patat, altijd goed
 
dan pleuren de croquetten uitelkaar. Tussen de 170 - 190 graden moet je gaan zitten. Kan je er alles inpleuren, gepaneerd, ongepaneerd, vlees en patat, altijd goed
maar kijk uit met vis[sticks]
daar blijft de boel van stinken :r


:P
 
180°.

Indien heter gaan de frietjes bruin zien en zijn ze te hard zodat je je tanden erop breekt.
 
Niet teveel frietjes in ene keer willen bakken, dus kleine porties, want anders krijg je slappe friet O-)
 
Ik heb een Honda Nx650 Dominator een luchtgekoelde motor daar heb ik een olietemperatuurmeter op zitten en de olie wordt makkelijk 100 graden is dit goed? Hoe heet mag olie maximaal worden.
Rond de 100 graden moet geen probleem zijn. Issie lekker op bedrijfstemperatuur. Maar ik zou het toch niet boven de 120 laten uit komen, want dat is toch een kritische grens. Dan nemen namelijk de smeereigenschappen af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan