Xenon lampen op je motor?

ik denk het niet, bij xenon verlichting moet een verplicht systeem zitten die ervoor zorgt dat de lamp altijd horizontaal blijft. Dit om verblinding te voorkomen. Je hebt wel speciale h4 lampen met een xenon effect. dwz er zit een soort van blauwe gloed in, of het is heel helder wit licht.

Het idee is trouwens wel aardig
 
Jawel het is te maken: Ookal mag het idd niet ivm de automatische hoogteverstelling die je moet hebben. Ik heb er een jaar geleden flink wat zoekwerk naar verricht omdat ik het wilde hebben...maar t kostte zoveel dat ik het niet gedaan heb. Er zijn complete aftermarket Xenon-sets te koop, ook die in een H4 fitting passen :) In Amerika zijn er best veel die er mee rijden, maar t kostte iets van 500 Euro ofzo....en dat vond ik wat teveel :j
 
Jawel het is te maken: Ookal mag het idd niet ivm de automatische hoogteverstelling die je moet hebben. Ik heb er een jaar geleden flink wat zoekwerk naar verricht omdat ik het wilde hebben...maar t kostte zoveel dat ik het niet gedaan heb. Er zijn complete aftermarket Xenon-sets te koop, ook die in een H4 fitting passen :) In Amerika zijn er best veel die er mee rijden, maar t kostte iets van 500 Euro ofzo....en dat vond ik wat teveel :j

Of gewoon een licht vizier op je helm zetten ... echt waar het werkt fantastisch :P

Kheb gewoon een H4 halogeen lamp met verhoogde opbrengst. En daarmee zie ik genoeg.
 
Heb ik ook al eens naar gekeken omdat ik de lichtopbrengst ook wat mager vond. Het probleem is dat Xenon een andere voeding nodig heeft (hoogspanning) en dat je om tussen groot- en dimlicht te kunnen schakelen er een mechanische sluiter oid. nodig is. Dus ombouwen gaat niet lukken. Wel schijnt de toerbuffel van Yamaha (XJR1300 of hoe heet dat ding ook al weer) dit te hebben of is er mee geexperimenteerd. Ik heb ook een Philipslamp (waar ook iets Xenon in zit om het licht blauwer/witter te maken) gemonteerd. Is inderdaad beter dan de fabriekslamp.
 
Heb ik ook al eens naar gekeken omdat ik de lichtopbrengst ook wat mager vond. Het probleem is dat Xenon een andere voeding nodig heeft (hoogspanning) en dat je om tussen groot- en dimlicht te kunnen schakelen er een mechanische sluiter oid. nodig is. Dus ombouwen gaat niet lukken. Wel schijnt de toerbuffel van Yamaha (XJR1300 of hoe heet dat ding ook al weer) dit te hebben of is er mee geexperimenteerd. Ik heb ook een Philipslamp (waar ook iets Xenon in zit om het licht blauwer/witter te maken) gemonteerd. Is inderdaad beter dan de fabriekslamp.

Groot licht werkt niet op Xenon, omdat de opstarttijd van de lamp te langzaam is....groot licht werkt dus gewoon via de normale lamp, alleen de dimlicht vervang je door Xenon. De andere voeding is geen probleem, er zit een omvormer ofzoiets bij (ben geen elektrospecialist :+ ) Xenon werkt wel met een hogere spanning maar met een lager stroomverbruik!!!
 
ik heb sinds vorige week mega white lamp die zouden nog meer licht als die blue vision moeten geven. en die zijn wel gevuld met xenon gas ( volgens de verpakking )
maar mijn koplamp is na plaatsing van die lamp opnieuwd afgesteld maar nu alweer afgezakt :(
heb een lichtbruin vermoeden dan het toch te warm wordt daarbinnen :(
en ondanks dat het heel fel lijkt merk ik er niet superveel van als het donker is. overdag's merk ik wel dat hij meer licht geeft
 
Lezen jullie weleens eerst de website waar de link naar verwijst voordat jullie iets gaan roepen????

Er word idd slecht gelezen. Iedereen loopt te blaten dat 't niet mag en op die site staat dit. :?

Wetgeving

Auto's die af fabriek met Xenon verlichting geleverd worden dienen te zijn uitgerust met automatische niveau regeling en een wis was installatie op de koplampen. Echter voor de Xenon conversiesets voor de aftermarket geldt dit niet. De Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft te kennen gegeven dat bij de APK keuring alleen gelet wordt op het lichtbeeld. Dit lichtbeeld veranderd na de Xenonconversie niet omdat het brandpunt van de Xenonlamp in de bestaande reflector hetzelfde blijft. Hierdoor is het tevens mogelijk geworden om ook nieuwe auto's met Target Ultravision als accessoire uit te rusten.
 
Lezen jullie weleens eerst de website waar de link naar verwijst voordat jullie iets gaan roepen????

Yep, daar kun je dan ook lezen dat je geen ongedimt grootlicht meer hebt tenzij je 2 aparte lampen hebt en genoegen neemt met het trage opwarmen van de lamp. Dus het enige wat ze opgelost hebben is het optransformeren van de spanning. Het idee is erg mooi maar voor mij is dit dus geen oplossing.
 
Er word idd slecht gelezen. Iedereen loopt te blaten dat 't niet mag en op die site staat dit. :?

Wetgeving

Auto's die af fabriek met Xenon verlichting geleverd worden dienen te zijn uitgerust met automatische niveau regeling en een wis was installatie op de koplampen. Echter voor de Xenon conversiesets voor de aftermarket geldt dit niet. De Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft te kennen gegeven dat bij de APK keuring alleen gelet wordt op het lichtbeeld. Dit lichtbeeld veranderd na de Xenonconversie niet omdat het brandpunt van de Xenonlamp in de bestaande reflector hetzelfde blijft. Hierdoor is het tevens mogelijk geworden om ook nieuwe auto's met Target Ultravision als accessoire uit te rusten.

Reclamepraat van de fa. Target! In de europese wetgeving staat vermeld (ik heb de tekst ooit eens op internet gelezen en geprint) dat verlichting met gasontladingslampen voorzien moet zijn van een ... blablabla, ongeacht of het af fabriek is of achteraf ingebouwd.

Overigens heb ik - illegaal - wel degelijk een xenon conversiekitje op mijn fiets gebouwd (for off road use only). GIGANTISCHE lichtopbrengst! Mijn lichthoogteverstelling is handmatig middels een verstelknop op naast de tellers en de wiswas installatie is een doek die ik van tijd tot tijd over de koplamp haal (niet als ik rijd *D ).

Voor de H4 lamp zijn wel conversiekits verkrijgbaar. Voor zover ik weet is dat met verlies van grootlicht. Heb je trouwens niet meer nodig. Als ik mijn grootlicht aandoe, (85W, for off road use only) heb ik een zaklampje nodig om naar de lichtbundel te zoeken!

Op mijn fiets is het dimlicht een H7 lamp. De conversiekit kostte mij een paar maanden geleden € 300,- en heb de kit zelf moeten installeren. Was op zich niet echt ingewikkeld. De kit werd geleverd met complete bedrading incl. relais, voorschakelelectronica (ignitor + baLlast). Niet van Target (= Koreaanse $#!^), maar van een officiële Philips dealer! Eind vorig jaar heb ik ook contact gehad met een dealer van Target en met Target zelf: de kit zou op de markt gaan komen, en zou mij ca. ƒ 890,- gaan kosten en heb nooit antwoord gehad op de vraag naar aanwezigheid van goede inbouwinstructies. Voorts heb ik nooit meer wat van die toko's vernomen.
 
Heb ik ook al eens naar gekeken omdat ik de lichtopbrengst ook wat mager vond. Het probleem is dat Xenon een andere voeding nodig heeft (hoogspanning) en dat je om tussen groot- en dimlicht te kunnen schakelen er een mechanische sluiter oid. nodig is. Dus ombouwen gaat niet lukken. Wel schijnt de toerbuffel van Yamaha (XJR1300 of hoe heet dat ding ook al weer) dit te hebben of is er mee geexperimenteerd. Ik heb ook een Philipslamp (waar ook iets Xenon in zit om het licht blauwer/witter te maken) gemonteerd. Is inderdaad beter dan de fabriekslamp.

Hoospanning = > 1000 V AC of > 1500 V DC. Zal wel geen hoogspanning zijn, maar een hogere spanning.

Dat de stroom minder is, is te hopen (P = U * I), anders zou je wel een erg zware dynamo / accu moeten hebben.

En een omvormer om een andere spanning cq. stroom te krijgen heet een (stroom)trafo.......
 
Hoospanning = > 1000 V AC of > 1500 V DC. Zal wel geen hoogspanning zijn, maar een hogere spanning.

Dat de stroom minder is, is te hopen (P = U * I), anders zou je wel een erg zware dynamo / accu moeten hebben.

En een omvormer om een andere spanning cq. stroom te krijgen heet een (stroom)trafo.......

De ignitor werkt met 21 of 23 kV ! Daarna wordt de spanning teruggeregeld tot ca 85 V
 
Ik zie dat mijn post is weggevallen gedurende de outage.

De website is:
www.autolamps-online.com.

Je kunt e-mailen : info@autolamps-online.com

Op de website staan geen kits voor motoren vermeld, maar ze leveren ze wel. Mijn H7 kit (4100K lichtkleur = wit; t.o. 6000K = blauwachtig) kostte een half jaar terug eur 300,-. Een collega LT rijder kocht recentelijk de 6000K kit voor $350,-

Wordt geleverd via NPD. Prijs was destijds incl. verzending en gratis lamp naar keuze (halogeen).

Installatie is redelijk eenvoudig. Je moet wel een beetje handig zijn en je moet de voorschakelunit beschut kunnen wegwerken op ca. 20 - 25 cm van de koplampunit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan