11 minuten

Ik denk dat het ook deels een signaal sturen is. Als dit een weekie schoffelen wordt gaat zo half stoendoenend nederland dit record proberen te verbeteren..
 
Tsja, een jaar cel vind ik ook wat veel. Maar laat ik eerlijk wezen, ook ik heb toen ik jong was gekke dingen gedaan op de motor, waaronder veuls te snel rijden.
Zelfs nu wil ik hem wel eens flink opentrekken hoor, alleen niet op het niveau wat hun gedaan hebben. Maar goed, laat ik er verder maar niks over zeggen, behalve dat ook ik in m'n jeugd gekke, rare, en onverantwoordelijke dingen gedaan heb.
Tsja, een jaar cel vind ik ook wat veel. Maar laat ik eerlijk wezen, ook ik heb toen ik jong was gekke dingen gedaan op de motor, waaronder veuls te snel rijden.
Zelfs nu wil ik hem wel eens flink opentrekken hoor, alleen niet op het niveau wat hun gedaan hebben. Maar goed, laat ik er verder maar niks over zeggen, behalve dat ook ik in m'n jeugd gekke, rare, en onverantwoordelijke dingen gedaan heb.
De eis is een half jaar de andere helft is voorwaardelijk
De uitspraak kan wel veel lager zijn
 
nou zeg het maar wat jullie er van vinden :

ik heb mijn commentaar al gegeven .


Dat eerste stuk, N201 richting Mijdrecht, daar rijd ik meestal tussen 80-100 km/u. 299 km/u daar nog niet geprobeerd en ga ik ook nooit doen.
Binnendoor is mij echt te gevaarlijk met tegenliggers. Er hoeft er maar eentje op z'n telefoon te spelen en daardoor over z'n lijn te gaan en je ligt mogelijk tussen 6 planken. Sowieso geen fijne weg, gebeuren regelmatig ongelukken. En nu is dat eigenlijk met 100 km/u natuurlijk ook al gevaarlijk, maar met 299 km/u heb je net nog even ietsje minder tijd over om te reageren.

Op de snelweg kan je 'm nog best opentrekken waar het rustig is, liefst nog een strookje er tussen vrij laten om ff te knallen. Maar de keren dat ik 200 km/u aantik per jaar, zijn op één hand te tellen. Leuker om hard op te trekken vanuit stilstand tot zeg 100-140 km/u, dan 299 km/u binnendoor knallen. Maar goed, ieder z'n ding. Ik moet wel zeggen: binnendoor is het spannender dan op de snelweg en dat zal wel de kick geven die ze zoeken.
 
Jaar cel vind ik ook zwaar overdreven.

Ja, stel idioten.
Verkeersovertreding, pak ze zo maar aan, rbw jaar kwijt en boete.
Een jaar cel, echt voor een moord krijg je gemiddeld minder straf hier, want zielig enz enz

En ja er kan van alles gebeuren MAAR er is niets gebeurd.

Dus ja, aanpakken, maar cel? nee zeker niet eens.
Jaar cel, waarvan zes voorwaardelijk en dan ook nog na 2/3e vrijkomen wegens goed gedrag. Ergo, dit is geen jaar cel die geeist wordt, maar vier maanden. En voor moord ga je in Nederland zo voor 10 tot 30 jaar de bak in.
 
Ik vind de straf excessief.

Welke straf? Er ligt nu alleen een strafeis van het OM: jaar waarvan 6 maanden voorwaardelijk.
1637694062926.png


Ze hebben niemand iets gedaan maar ze hebben grote risico's genomen.
Als ik overal door rood rij zonder dat er ongelukken gebeuren is het toch ook niet prima?

Als er wel iets misgaat hebben ze nooit alleen zichzelf te pakken:
- ze raken een ander voertuig met alle gevolgen van dien
- ze gaan onderuit, snelweg wordt afgesloten en iedereen staat uren stil en een paar mensen van de GGD mogen de onderdelen van die persoon van het wegdek schrapen
- je zult daar maar rijden en opeens komt er een bloederige romp voorbij (zie je vaak in films maar in het echt is het toch even iets anders..)

Achja, het zal zeker niet de geëiste straf worden. Waarschijnlijk straks iets van 2 maanden en nog paar voorwaardelijk.

We doen allemaal wel wat, ik ben ook niet moeder Theresa maar deze broekies (23 en 25) hebben het net even te bont gemaakt...

1637695281742.png

Dit klinkt gewoon niet al te snugger....
 
Achja, het zal zeker niet de geëiste straf worden. Waarschijnlijk straks iets van 2 maanden en nog paar voorwaardelijk.
Als ze een voorbeeld willen stellen kan het nog wel eens hoger uitpakken. Ik herinner me die avondklokrellen, daar gingen er ook een stel een paar maanden de bak in voor een avondje rellen. Terecht hoor, maar echt wel stevige straffen. Dat het niet een jaar waarvan de helft voorwaardelijk gaat worden ben ik met je eens. Dat kan ik me ook echt niet voorstellen.

Een heel lange ontzegging van de rijbevoegdheid is zeker op z'n plek. Al is het de vraag of mensen zich daar echt iets van aantrekken. Als je je wel gedraagt is de pakkans enorm klein. Ik heb al best wat jaren m'n rijbewijs, maar heb het nog nooit hoeven laten zien. Alleen enkele keren moeten blazen, maar dan vragen ze niet om je roze pasje.
 
Ik vind dat hij goed op het achterwiel rijdt,maar ja het mag niet

Ik vind het nogal gewaagd met links een vangrail en rechts bomen.
Maar goed, ik ben dan ook van voor de maanlanding....

Ooit eens met een club van 100+ motoren naar de megameeting geweest, voordat die gekaapt werd door hippe FB meisjes.
Ging een of andere idioot een wheelie maken in die groep..
 
Welke straf? Er ligt nu alleen een strafeis van het OM: jaar waarvan 6 maanden voorwaardelijk.
Bekijk bijlage 1697479

Ze hebben niemand iets gedaan maar ze hebben grote risico's genomen.
Als ik overal door rood rij zonder dat er ongelukken gebeuren is het toch ook niet prima?

Als er wel iets misgaat hebben ze nooit alleen zichzelf te pakken:
- ze raken een ander voertuig met alle gevolgen van dien
- ze gaan onderuit, snelweg wordt afgesloten en iedereen staat uren stil en een paar mensen van de GGD mogen de onderdelen van die persoon van het wegdek schrapen
- je zult daar maar rijden en opeens komt er een bloederige romp voorbij (zie je vaak in films maar in het echt is het toch even iets anders..)

Achja, het zal zeker niet de geëiste straf worden. Waarschijnlijk straks iets van 2 maanden en nog paar voorwaardelijk.

We doen allemaal wel wat, ik ben ook niet moeder Theresa maar deze broekies (23 en 25) hebben het net even te bont gemaakt...

Bekijk bijlage 1697493
Dit klinkt gewoon niet al te snugger....

Die 23 jarige ervaren wijsneus snapt niet dat hij het
voertuig wel onder controle kan hebben, maar de oma die in haar alto opeens een andere oma in gaat halen en hem niet opmerkt daar geen boodschap aan heeft.

Daarbij, wat is er moeilijk aan 200km per uur rijden.
Ik reed ooit op de Maasvlakte 280, ging met gemak.maar doe het nooit meer, Jezus wat ging dat hard.
 
Die 23 jarige ervaren wijsneus snapt niet dat hij het
voertuig wel onder controle kan hebben,
Vanaf 22 jaar mag je je volle A rijbewijs halen. Nou, dan zal hij inderdaad enorm veel ervaring met het rijden met een zware motorfiets op de openbare weg hebben.
 
Ik twijfel niet aan zijn kunnen, ik twijfel aan andere weggebruikers ....daarom is het onvoorstelbaar dat dit goed is gegaan .
 
...

Ze hebben niemand iets gedaan maar ze hebben grote risico's genomen.
Als ik overal door rood rij zonder dat er ongelukken gebeuren is het toch ook niet prima?

....
Nee, dat is niet prima.
Je kunt dan een ander raken met alle gevolgen van dien.
Als je een fietser raakt, dan mag een hulpverlener de bloederige resten bij elkaar zoeken.
Onschuldige omstanders kunnen dat bloederige lichaam niet meer van hun netvlies krijgen.
Daarom krijg je een forse boete voor het nemen van dat risico. Natuurlijk heb je goed uitgekeken, het blijft verboden.

Ik vind wel dat er een groot verschil zit tussen door rood rijden en 200+ km/h rijden maar een forse boete versus celstraf vind ik een veel te groot verschil.

En dat de mannen niet zo snugger zijn is geen misdaad.
 
Ik twijfel niet aan zijn kunnen, ik twijfel aan andere weggebruikers ....daarom is het onvoorstelbaar dat dit goed is gegaan .
Ik twijfel juist aan zijn kunnen omdat hij zich afhankelijk maakt van die andere weggebruikers. Dat is ongeveer les 1.
 
Nee, dat is niet prima.
Je kunt dan een ander raken met alle gevolgen van dien.
Als je een fietser raakt, dan mag een hulpverlener de bloederige resten bij elkaar zoeken.
Onschuldige omstanders kunnen dat bloederige lichaam niet meer van hun netvlies krijgen.
Daarom krijg je een forse boete voor het nemen van dat risico. Natuurlijk heb je goed uitgekeken, het blijft verboden.

Ik vind wel dat er een groot verschil zit tussen door rood rijden en 200+ km/h rijden maar een forse boete versus celstraf vind ik een veel te groot verschil.

En dat de mannen niet zo snugger zijn is geen misdaad.
Mij is even niet helemaal duidelijk wat hier nu geciteerd wordt en wat niet :?
Dat zijn volgens mij precies de dingen die op de snelweg kunnen gebeuren en dus ook bij rood licht maar goed.

Er is voor mij best een verschil tussen wat demifort zegt (op de Maasvlakte de motor open trekken),
of wat deze heren deden op snelweg met redelijk wat verkeer en iets van 240km/h doen:

1637698336953.png
 
Als ze een voorbeeld willen stellen kan het nog wel eens hoger uitpakken. Ik herinner me die avondklokrellen, daar gingen er ook een stel een paar maanden de bak in voor een avondje rellen. Terecht hoor, maar echt wel stevige straffen. Dat het niet een jaar waarvan de helft voorwaardelijk gaat worden ben ik met je eens. Dat kan ik me ook echt niet voorstellen.

Een heel lange ontzegging van de rijbevoegdheid is zeker op z'n plek. Al is het de vraag of mensen zich daar echt iets van aantrekken. Als je je wel gedraagt is de pakkans enorm klein. Ik heb al best wat jaren m'n rijbewijs, maar heb het nog nooit hoeven laten zien. Alleen enkele keren moeten blazen, maar dan vragen ze niet om je roze pasje.
Voorbeeld stellen? voor wie,dacht je nou echt dat het de eerste zijn die dat ooit gedaan hebben,eisen zijn altijd hoger dan wat er werkelijk
uit komt,ik heb in een ver verleden toevallig op de zelfde weg ook veeeeeeeeeels te hard gereden,eis was ook niet misselijk,en ja
ook gevangenis straf kwam ter sprake,de OvJ was zo,n beetje de grootste fan van Koos Spee,er was van alles mis met me ,verkeerscrimineel enzzzzzz 🥴 ,de Rechter was gelukkig een meer normaal persoon,uiteindelijke straf werd 2 maanden rijontzegging en 2000,- boete,
toedels meneer de OvJ:P:W
 
Ik twijfel niet aan zijn kunnen, ik twijfel aan andere weggebruikers ....daarom is het onvoorstelbaar dat dit goed is gegaan .
Zijn kunnen doet er niet toe, is gewoon kansloos. Het ging juist goed omdat die “immer onoplettende medeweggebruikers” op hun plek bleven, of kennelijk toch een betere oplettendheud aan de dag legden dan we ze doorgaans toedichten, zoals dat meestal gaat.

Met dergelijke (en ook met veel kleinere) snelheidsverschillen maak je je nu eenmaal erg afhankelijk van andermans oplettendheid, reactievermogen en -bereidheid: er zijn niet veel motorrijders die regelmatig, en op de openbare weg, een noodstop (of uitwijken, of een combi van beide) oefenen vanaf 200 km/u, laat staan 299 km/u. Bij VRO’s zie ik een meerderheid van ervaren motorrijders, die 3 of 4 pogingen nodig hebben om een dergelijke verrichting vanaf 70-100 km/u foutloos te doen. In de realiteit, als het er op aan komt, kun je niet na een mislukte poging even terug rijden naar de vorige pylon, om het nog een keer opnieuw te proberen. Als je met 200-300 km/u bij een auto naar binnen rijdt, dan blijft er van die auto en de inzittenden niet veel herkenbaars over (idem voor motor en -rijder).

Strafmaat… vind ik van alles van, maar heb ik geen mening over, want daar zijn rechters voor. Maar ik stel vast dat automobilisten die motorrijders doodrijden, al dan niet opzettelijk of met aan opzet grenzende nalatigheid, doorgaans wegkomen met vrijspraak, of met om en nabij €1000 boete, plus een voorwaardelijke rijontzegging, plus een werkstraf van een uur of 90, maar die in de praktijk nooit volbracht wordt. In die zin zou een hogere straf dan dat, voor deze motorrijders - weliswaar (erg) roekeloos, maar vast niet op pad gegaan met de bedoeling letsel te veroorzaken, en na geen letsel te hebben veroorzaakt - slechts uitlegbaar zijn als politieke keuze. En hoewel ik van alles vind over e.e.a., gaat de rechter niet over politieke keuzes, en als je dergelijke keuzes laat meewegen in de rechtspraak, wees daar dan in elk geval een beetje consequent in…
 
Laatst bewerkt:
Mijn maatje filmt af en toe ook onze ritjes maar hij is slim genoeg om ze niet op you tube te zetten :)
 
Deze straf is ook bedoeld als afschrik middel voor de toekomstige “motorrijders”.
Bewustwording helpt niet met een taakstrafje. Enerzijds klagen we over het pamperen bij strafzaken waar anderen gevaar lopen, anderzijds zijn de straffen te hoog.
 
Het mag niet wat ze deden, maar ze hebben toch niemand iets aangedaan?
Als er iets mis was gegaan, dan hadden ze zichzelf te pakken. Eigen schuld.
Ik vind de straf excessief.
Als het mis gaat hebben ze altijd een ander te pakken..... Als jij met 100km verschil achterin een andere auto klapt heb jij er geen last meer van..... De nabestaanden van de automobilist des te meer.... En met dat soort snelheden kan de vangrail ook nog eens tekort schieten, wordt het snelheidsverschil ineens 200km/u frontaal een motor in je voorruit..... Te hard op een lege snelweg of tussensprintjes prima, ik geef ook wel eens flink gas (zeker na inhalende vrachtwagens als de weg voor je leeg is) maar dit soort Getaway in Stockholm shit doe je maar in GTA5 en niet op de weg. Nu kunnen ze daar de komende tijd hopelijk ook lekker mee oefenen als ze in de P.I. zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan