Het grote Triumph Daytona 6xx topic

Ik heb ...

  • een Daytona 600

    Stemmen: 4 2,7%
  • een Daytona 650

    Stemmen: 3 2,0%
  • een Daytona 675

    Stemmen: 27 18,1%
  • meerdere Daytona's

    Stemmen: 1 0,7%
  • geen Daytona

    Stemmen: 28 18,8%
  • interesse in een Daytona

    Stemmen: 73 49,0%
  • een hekel aan polls

    Stemmen: 8 5,4%
  • een hekel aan Triumph

    Stemmen: 5 3,4%

  • Totaal aantal stemmers
    149
Status
Niet open voor verdere reacties.

penguin

MF veteraan
12 apr 2004
1.978
0
Zo, nu ik een tijdje heb gereden met mijn eigen nieuwe 650, trap ik af met het grote Daytona topic voor de 600, 650 en in de toekomst 675 Daytona's van Triumph.

Wie heeft er ook één? Meld je aan!

Mijn eigen ervaringen tot nu toe:

De zit valt me reuze mee. Tegen de tank aangezeten zit je niet zo heel ver naar voren. De motor laat zich ook ontzettend 'toerderig' rijden omdat hij onderin al redelijk wat koppel ontwikkelt. Stabiliteit onder het rijden is ook super; het frame is goed stijf :]



















penguin
2bros.jpg


chielmi
full
 
Laatst bewerkt:
Hee penguin mooi initiatief..

Heb twee weken geleden mijn 955i Daytona uit 2003 ingerolen voor een 675.
Deze wordt begin Februari afgeleverd is bevestigd door de fabriek.
In verband met minder vrije tijd etc heb ik hem zonder kenteken en wordt het een circuitfiets..

Wetende hoe het karakter van de 3 cil. is, dit wordt mijn 5e, en het verminderde gewicht was een reden om hem blind te bestellen.

Heb in de zomer ook eens op een 650 gereden. Beviel goed zeker zitpositie en het stuurgedrag. Alleen het toeren maken was voor mij wennen. Maar dit is natuurlijk wat je gewend bent.
 
Netjes... Maar je krijgt hem pas in februari dus? Tot die tijd rijd je nog op je 955?
 
Nee heb hem meteen achtergelaten en uit laten schrijven. Zodat ik geen verzekering meer hoef te betalen.

Ben sinds een maand pappa en gaat wat tijd in zitten haha.

Als ik wil rijden kan ik eventueel nog een keer op de 1200 daytona van mijn vader weg.
 
Na een aantal jaren daytona 955i te hebben gereden heb ik een nieuwe sprint st 1050 gekocht dit voorjaar.Ik kwam er al gauw achter dat dit niks voor mij is,en heb hem deze week ingruild voor de nieuwe Daytona 675 in de kleur dolfijn grijs.

Felicitaties zijn welkom *O* *O* *O*

Bijlage: daytona 675..jpg
 
Proficiat.. goede kleur keuze, zijn er in ieder geval al 3 in NL naast de mijne en die van me broertje..

Wanneer hebben ze toegezegd de jouwe af te leveren???
 
Wanneer hebben ze toegezegd de jouwe af te leveren???
[/quote]

Volgens de dealer is deze 675 in grijs beperkt leverbaar.Als het goed is moet hij in januari binnenkomen of anders februari, het maak me eigenlijk niet uit.

Bijlage: triumph.jpg
 
Klopt ja krijg de mijne normaal gesproken begin Februari. Degenen met getekende koopcontract krijgen voorrang bij uitleveren.

grijs zou beperkt worden tot 4% van de 4000 buiten GB, dus 160 stuks.
 
Waar heb jij hem vandaan(dealer) en je schrijft dat je deze gaat gebruiken op circuit.In welke klasse?
Wat is je ervaring op circuit?? ronde tijden enzo!!!!!!!!!!!!!
 
Heb hier nog een foto van de 675 in kleur grijs,dit is totaal andes als op de site van Triumph qua kleur.
Ik heb vandaag vernomen dat hij tussen kerst en oud en nieuw te aanschouwen is bij Brabant motors in Grave.

Bijlage: 675 triple.jpg
 
Ik heb begin dit jaar een Triumph Daytona 650 gehad, maar na 6 maandjes was het helaas over met de pret omdat ik hem total-loss heb gereden...

Eeuwig zonde :N

full


Nu rij ik tijdelijk op een ZX-6R, die ik in januari in ga ruilen voor een gele Daytona 675 *O*


Leuk dat er nu het initiatief is genomen voor een groot daytona topic!
 
Met 120 van het klaverblad Heerenveen geschoven. Tijdens insturen begon voorband opeens te schuiven, waarschijnlijk over iets glads op de weg.

Motor had veel kuipschade, subframe was krom en er was een stuk frame afgebroken waar de standaard aan vast zit.

Gelukkig all-risk verzekerd, dus nu de kans om het nieuwe model te kopen ;)
 
Shit... Zelf geen schade hoop ik? Ik heb gelukkig nog geen schrammetje of krasje na ~26.000km, afkloppen :X
 
Nee, zelf weinig schade. Wel onder de blauwe plekken en kneuzingen. En erg pijnlijke linker hand, die nog 2 maanden zeer deed.

Ik zou 1,5 maand na het ongeluk met de motor op vakantie naar Schotland. Daarom heb ik dus toch maar tijdelijk een motor gekocht (ipv wachten op het nieuwe model).
Wist rond dat moment al wel dat ik het nieuwe model wilde hebben. Al is de 650 ook echt super. Als de 675 niet uit was gekomen had ik zonder enige twijfel weer een 650 gekocht, echt een geweldige motot!
 
Waar heb jij hem vandaan(dealer) en je schrijft dat je deze gaat gebruiken op circuit.In welke klasse?
Wat is je ervaring op circuit?? ronde tijden enzo!!!!!!!!!!!!!

Aanschaf is bij Brabant motors.
Rij alleen circuitdagen en mogelijk wat club M.E.T. wedstrijdjes.
Heb jaren terug 4 seizoenen in de Yamaha TZ50 cup bij de KNMV gereden.
Vorig jaar met 955i daytona op Spa 3:06 gereden en op Zolder 1:52

Zelf ook circuitganger??
 
Een aantal jaar geleden met Zeelenberg in Spanje(speedweek),en op Assen 1.52 op natte baan op een VTR 2 cyll.
Met de 955i Daytona nooit gedaan en ben het met de 675 ook niet van plan,heb genoeg gespeeld.
Verder ga ik regelmatig naar verschillende Superbike's race in europa.
Als toeschouwer wel te verstaan.
 
Laatst bewerkt:
Aanschaf is bij Brabant motors.
Rij alleen circuitdagen en mogelijk wat club M.E.T. wedstrijdjes.
Heb jaren terug 4 seizoenen in de Yamaha TZ50 cup bij de KNMV gereden.
Vorig jaar met 955i daytona op Spa 3:06 gereden en op Zolder 1:52

Zelf ook circuitganger??

Scheelde dat veel geld, zonder bpm en kenteken?

Als ik het geld had kocht ik er een extra 675 bij voor op het circuit :Y
De komende jaren wil ik ook gaan circuitrijden, maar dit wil ik absoluut niet met mn eigen motor doen. Dus tzt maar eens rondkijken voor goedkope racer.

M'n 675 kan ik mooi gebruiken voor op de Ring, en misschien een incidentele circuitdag...
 
€ 1600,00 op de gewone prijs. Kon mijn 955i goed inruilen dus was de koop er.

Heb ook jaren naar verschillende wedstrijden in europa gereden om er te gaan kijken. Vanwege vaderschap zit er dat met de motor niet meer echt in de komende jaren. Plus stond op de weg rijden me steeds meer tegen tegenwoordig.

Dus nu met de droommotor het circuit op. En met je verstand erbij heb je net zoveel kans op schade als op de weg. Verder worden er maatregelen getroffen om eventuele schade zoveel mogelijk te beperken. Polyester kuipwerk, valdoppen etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan