Nieuw hobbyobject Yamaha RD 350

magnamannetje

MF veteraan
14 feb 2005
2.333
1
Hallo allemaal,

Ik wilde eens iets anders,heb m,n XR600R verkocht en wilde nu eens zo,n knetterende tweetakt.Een aprillia 125 hebben we al gehad in de family,en de 250 gaat een beetje boven het budget dus na wat snuffelwerk op marktplaats kwam ik een RD 350 van 1983 tegen.Volgens de eigenaar helemaal orgineel,dus gisteren wezen kijken en :] ,en gekocht.Een ding weet ik al,hij kan tegen water kreeg ff een hoos/hagelbuitje op de terugweg B| .Wat me verder opviel,de koppeling slipte -O- en niet zo,n beetje ook.Thuis gekomen aan de koffie :9 ,komt moeders binnen waarrr komt al die olie vandaan op m,n straatje :( shitttt.....Ik werd minder blij met de aankoop,maar niet getreurd hij lekte bij de rechtercarterhelft die moest er toch af.Gisteravond even bellen met de motorzaak,en wat denk ie laten die toevallig nog een koppelingssetje van een RD hebben liggen :} .Dus opgehaald en gisteravond de koppeling alweer gemonteerd 8-) .Ga zo de oliepomp van de 2 taktsmering weer monteren,die lekte n,l op de pakking alle vloeistoffen vervangen en hij kan weer :] .Komende tijd ga ik alles nalopen,meer pics volgen.

Greetz Magnamannetje.

Bijlage: Yamaha rd MF.JPG
 
full
 
Thanx Viccie ik had problemen met posten zag em in ene 3 keer staan,wil je deze laten staan en de rest verwijderen aub.Reeds gebeurd Thanx

*O* .
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook gehad, een oudere zelfs nog !

Mooie was dat echt niemand dat ding kon inhalen *O* :Y .........................












.................doordat niemand ook nog maar íéts kon zien door die enorma 2-takt rookpuim die erachter hing _O-


Veel plezier ermee !
 
Leuk ding man, heb er ook zo 1 gehad.En behoorlijk origineel :9 . Ik heb een 250 en 350 staan van het oudere watergekoelde type. Zijn zelfs te koop maar hoeven niet echt weg 8-) . Succes met de koppeling en plezier met het rijden :] . Er is ook een club: www.rd350.nl ,behoorlijk wat kennis daar en erg 2takt fanatiek }) . Mzzzls,Rob.
 
Das geen vergelijking met een RS125 hoewel dat ook leuk is. Vermogen van zo'n 350 met YPVS ligt tussen de 50 en 63 pk afhankelijk van uitvoering .Vanaf zo'n 5tot 6000 toeren gaan de powervalves open en gaan de paardjes geheel los :} Dus wel een aardig racertje }) voor een 350.Mzzls,Rob.
 
Hallo bedankt voor de leuke reacties,en antwoord op de vragen;

Roken doet ie :Y

En hij is wel een stuk sterker als de 125cc,hij loopt ook wat minder toeren als de 125cc en heeft wat meer koppel denk ik.Is beter te vergelijken met de 250,hoewel die weer sneller is als de rd dacht ik.

Ik heb em gisteren nog niet echt kunnen proberen,want de oude olie zat er nog in en de fiets had lang stil gestaan.En de koppeling slipte erg,dus was blij met de rugdekking van m,n broer.

Het blok is weer dicht,ben nu nog de afbouw bezig ga morgen testen.

Wordt vervolgd moet eten :+ .
 
Mooie fiets, was in 1980 mij 2 e motor, ik had een RD 350 LC , lopen als de brand........tot ik een mistake maakte. Olie goed in de gaten houden, liep toen op castrol als een zonnetje
 
:P


kulletje natuurlijk. maar een RD is natuurlijk niet de meest gangbare prijs/prestatie fiets...

ik vind ze wel erg leuk


meld je je wel effe -gratis- aan op www.rd350.nl
 
ze zijn in 98 voor 't laatst verkocht... mogen die dingen dan achterhaald zijn???

het blijft een lekker gevoel om een klootzak op een r6 buitenom in te halen... kan namelijk makkelijk, ze sturen best
 
:P


kulletje natuurlijk. maar een RD is natuurlijk niet de meest gangbare prijs/prestatie fiets...

ik vind ze wel erg leuk

Ik heb geen idee wat de RD gekost heeft indertijd,en hoe de prijsverhouding toen lag t.o.v een 4 takt.Maar denk dat het liefhebbers idee voor 2 takt toen ook meespeelde,ik vindt het ook een echte funfiets.De Magna is een kilometervreter,en deze voor de lol.
 
en dat is de juiste instelling... daarom heb ik er drie....
 
Geweldige fietsen. :]

Zo goed zelfs dat mijn vrouw liever niet heeft dat ik er een koop, na een proefrit '(
(Ik hield nl autos in met een kleine 100km/u ........op het achterwiel)
Man, man, heerlijke dingen.
Sturen als een mes (met de juiste banden en goede lagers).
En idd, je kunt er vele zwaardere 600+ mee zoek rijden.
 
Geweldige fietsen. :]

Zo goed zelfs dat mijn vrouw liever niet heeft dat ik er een koop, na een proefrit '(
(Ik hield nl autos in met een kleine 100km/u ........op het achterwiel)
Man, man, heerlijke dingen.
Sturen als een mes (met de juiste banden en goede lagers).
En idd, je kunt er vele zwaardere 600+ mee zoek rijden.

wheelien op 2t is eng :(
 
Geweldige fietsen. :]

Zo goed zelfs dat mijn vrouw liever niet heeft dat ik er een koop, na een proefrit '(
(Ik hield nl autos in met een kleine 100km/u ........op het achterwiel)
Man, man, heerlijke dingen.
Sturen als een mes (met de juiste banden en goede lagers).
En idd, je kunt er vele zwaardere 600+ mee zoek rijden.

Ben benieuwd :9 .Had vandaag wat vertraging met het carterdeksel monteren,er gingen al 2 bouten wel erg makkelijk los en die bleken dol '( .Dus nieuw draad getapt,heb ook alle 2 takt olie afgetapt en vervangen voor nieuw plus de olie en de koelvloeistof.Met de nieuwe koppeling erin kan ik dus morgen eens gaan kijken wat ie doet :9 .Volgende week wil ik de remolie verversen,de remzuigers checken en de vorkolie vervangen dus voorlopig nog zat te hobbien. :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan