1198, 1098 en 848 Ducati topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Zoep,

2 vraagjes over die prachtige machine van je :

- wat is het merk van dat achterlicht en zitten de knippers erbij in ?
- kan je eens een foto plaatsen van het zij-aanzicht om te kijken hoe die Fabri er dan uitziet, is blijkbaar het eerste schermke dat er ook goed uitziet !

alvast bedankt !

ps : termisysteem nog steeds niet binnen, km stand 650

greetz
kriz



terug on-topic......

De bike

[afbeelding]

Andere kant

[afbeelding]

vanachter

[afbeelding]

Van voren, Fabri ruitje

[afbeelding]
 
had hem op de motorbeurs zien staan bij de stand van laser, maar ik sluit me er helemaal bij aan :r


gisteren m'n beugel van m'n stuurdemper op kunnen halen, dus die zit er nou ook op *O*

straks maar eens in breda gaan kijken wat er allemaal te beleven valt :Y
full


ben benieuwd naar die beugel Tom, op de monster zag dat laser gesneden spul er altijd netjes uit :Y

De soes staat al klaar
;)
 
Ik heb eindelijk ook een paar mooie plaatjes geschoten van de 848, inmiddels ook de stompgrips er op geplakt, lelijke stickers verwijderd, het schakelschema omgedraaid, snelsluiters gemonteerd, sliders in de vooras gemonteerd en een carbon swingarm beschermer gemonteerd(verplicht in de racerij).


2428697690098751199S600x600Q85.jpg

2721010900098751199S600x600Q85.jpg

2645836600098751199S600x600Q85.jpg


Nu nog:
- 14 tands tandwiel monteren
- slipperclutch installeren
- Pro Bolt bouten in de remklauwen

:W
 
Ik heb eindelijk ook een paar mooie plaatjes geschoten van de 848, inmiddels ook de stompgrips er op geplakt, lelijke stickers verwijderd, het schakelschema omgedraaid, snelsluiters gemonteerd, sliders in de vooras gemonteerd en een carbon swingarm beschermer gemonteerd(verplicht in de racerij).


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu nog:
- 14 tands tandwiel monteren
- slipperclutch installeren
- Pro Bolt bouten in de remklauwen

:W
Wordt een mooie fiets zo michiel :} :9~ :}
Zeg waar haal je die bouten eigenlijk :+
 
Ik heb eindelijk ook een paar mooie plaatjes geschoten van de 848, inmiddels ook de stompgrips er op geplakt, lelijke stickers verwijderd, het schakelschema omgedraaid, snelsluiters gemonteerd, sliders in de vooras gemonteerd en een carbon swingarm beschermer gemonteerd(verplicht in de racerij).


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu nog:
- 14 tands tandwiel monteren
- slipperclutch installeren
- Pro Bolt bouten in de remklauwen

:W

Hij is in zo helemaal zwart-wit erg :9~ :9~ :9~

Maar is een swingarm beschermer verplicht??? waarom dan?
 
Hij is in zo helemaal zwart-wit erg :9~ :9~ :9~

Maar is een swingarm beschermer verplicht??? waarom dan?

Ik had al antwoord gegeven in het Ducati topic maar het gaat er dus om dat je voet bij een crash niet klem kan raken tussen de ketting en het tandwiel. Dat is in het verleden vaak genoeg gebeurd en helaas biedt een motorlaars dan zelfs niet genoeg bescherming. Zodoende dat ze dat dus zelfs in een instap klasse als de ZAC verplicht stellen, net als het borgen van diverse onderdelen.
 
Ik had al antwoord gegeven in het Ducati topic maar het gaat er dus om dat je voet bij een crash niet klem kan raken tussen de ketting en het tandwiel. Dat is in het verleden vaak genoeg gebeurd en helaas biedt een motorlaars dan zelfs niet genoeg bescherming. Zodoende dat ze dat dus zelfs in een instap klasse als de ZAC verplicht stellen, net als het borgen van diverse onderdelen.

Okee, zat echter aan iets anders te denken bij een achterbrugbeschermer ( zo'n poser plaat om je hele zijkant van je achterbrug) Dit is om te voorkomen dat je achtertandwiel als kettingzaag in je voet laat lopen rommelen.
 
Okee, zat echter aan iets anders te denken bij een achterbrugbeschermer ( zo'n poser plaat om je hele zijkant van je achterbrug) Dit is om te voorkomen dat je achtertandwiel als kettingzaag in je voet laat lopen rommelen.

:Y

Maar het staat natuurlijk ook poser en beschermt de achterbrug ook nog eens in het geval van een crash! De meeste andere motoren monteren gewoon een metalen plaatje, ik vond dit alleen een veel mooiere oplossing!

full
 
:Y

Maar het staat natuurlijk ook poser en beschermt de achterbrug ook nog eens in het geval van een crash! De meeste andere motoren monteren gewoon een metalen plaatje, ik vond dit alleen een veel mooiere oplossing!

[afbeelding]

Als ik dit zo zie zeg ik dat je tenen nog steeds een enorm risico lopen. De ingang tussen tandwiel en ketting is nog steeds aanwezig. De goede afscherming zou de ingang tussen tandwiel en ketting helemaal afdichten.

Zou maar eens een mailtje sturen met de vraag of deze oplossing voldoet.
 
Volgens mij valt het wel mee, misschien lijkt het op de foto ook wel wat anders dan in het echt, ach.. ik hoop in elk geval dat ik het niet nodig zal hebben! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan