Ja ik wil mijn motor opvoeren.
Maar ik wil gewoon weten aan de hand van die vragen hoe het in elkaar steekt, niet over een specifieke moto maar gewoon in algemeen over Enduro/cross modellen 4takt.
Ga dan lekker googlen als je wilt weten hoe een 4 takt werkt. Als je specifieke vragen hebt kom je maar terug..
Wazige...
Als je begint met de hoofdsproeier te vervangen voor een hoofdsproeier met een groter gat dan komt er meer benzine in en meer benzine is meer vermogen.
Lijkt mij heel erg eenvoudig, op de sproeier staat een nummertje bv #85 dan ga je er een indioen met nummertje #170.
Zo werkt het volgens mij niet
Motorblok helemaal uit elkaar.
Krukas laten uitbalanceren
Hetere nokkenas erin
Alle kanalen polijsten
Kop afdraaien voor compressieverhoging
Zwaardere klepveren
Stuggere koppelings veren
Carburator afstellen op vermogensbank. btw er staat er een te koop hier.
enz. enz.
Succes met je zoektocht naar onderdelen, maar m.i. kan je beter of een ander blok onder leggen of een andere motor kopen.
Ps.
Je bent toch niet de Belg waarvan ik de naam vergeten ben?
Beste forum leden,
3) Als ik mijn cilinder laat uitboren naar een 200cc of 300cc, welke stukken moeten dan vervangen worden omdat mijn inhoud groter geworden is?
Vind die naam echt zo geniaal cool... Welke gek bedenkt zoiets? Hoe slecht je Engels ook is, je pakt toch een woordenboek voordat je een merknaam ergens op plakt?Generic is hét woord voor "algemene rommel". Zou er niet te veel aan doen voor het zaakje uit elkaar valt
antiek tweetact blok d'r in
Oude 125cc tweetacten zijn met een heel andere insteek ontworpen dan het product waar je nu op rijd. Niets 11 KW restrictie. Niets euro-norm. Dit waren de lesmotoren van potentiele bazen.