Dit is de 1001ste topic over een 125cc 2takt...
Ben 25, dus dat zit wel goed. Alles mag! (?)
No flame, maar dan moet je toch echt beter lezen...5 toppic\'s vond ik op een search [125cc].
Iedere topic gaat de eerste 3 posts over 125cc. De rest v.d. post over 4tact...
No flame, maar mijn vraagis nog niet beantwoord. Wat voor onderhoud heb je aan zo\'n ding, hoe is de ervaring qua wegligging, acceleratie, PK\'tjes, en zijn problemen makkelijk op te lossen voor een beginner?
We weten allemaal dat een 600cc o.i.d. zwaarder is, harder kan, minder onderhoud etc. etc. Maar hoe zit het nou met zo\'n MITO?
Nogmaals tnx voor de replys.
Duidelijk, constructief. Precies de info die ik zocht.
Ik ben nog niet zo heel technish... Vroeger wel wat aan SS-jes gesleuteld, maar daar houd het mee op.
Conclusie... Ga van het weekend kijken. Een stukje rijden en misschien wel kopen.
Dan loopt mijn vriendin misschien een beetje warm voor de motor en gaat ze lessen, na een jaar of wat over op de Duc 748 en de mito eruit of door naar m\'n vriendin.
Bedankt voor de tips.
Een 660cc MuZ dan maar?
Geel, 25000km., 1996 bj., 6500 gulden.
Vorige eigenaar heeft er mee op het circuit gezeten....
Tis niet deze, maar met volle kuip, race uitlaat etc.
Yep, eencilinder, nieuw rond de 12000. (Yamaha blok volgens verkoper?)
Hoe zit dat met onderhoud, en al die andere vragen waar dit topic mee begon...
Onderhoud van een 4 takt is natuurlijk veel minder intensief, dus je hoeft niet het hele blok te reviseren na 20.000km. Weet alleen niet of een 1 cilinder goed is voor tandwielen en ketting, bij mijn offroad in elk geval niet, die moeten zulke klappen opvangen van het blok, dat ik waarschijnlijk iets vaker de tandwielen en ketting moet vervangen dan met m\'n vorige motor (een 2-cilinder).
Ik weet niet of er een Yamaha blok onder zit. Ik zou zeggen ; probeer www.google.com en zoek zo veel mogelijk uit over deze MuZ. De scorpion had een rotax blok, wat gebruikt wordt bij crossmotoren.
Persoonlijk zou ik denk ik toch gaan voor een bekende 4-cilinder racemotor zoals een FZR of CBR, als je er toch sportief op rijden wilt.
Heb je daar al naar gekeken? Naar Yamaha FZR600 en Honda CBR600 ? De modellen van rond 1991-1992 kun je voor 6000 gulden met gemak vinden op www.marktplaats.nl , www.bikenet.nl en www.motoroccasion.nl (ja onze sponsor moet er ook bij)
Of een V-Twin.....
en waarom heeft een ketting op een 1 cilinder meer te voorduren dan op een meer-cilinder ??? (mischien omdat ze wat minder sterk zijn gemaakt omdat er toch minder kracht op komt te staan dan bij bijvoorbeeld een R1 (om maar eens een dwarsstraat te noemen).