125cc motor ombouwen naar 11kw

johanveld

Rookie
7 mrt 2013
24
0
Wekerom
Een vraagje:

het het wettelijk gezien mogelijk om een goedkope 125cc motor te kopen en deze terug te bouwen naar 11kw? En hoe veel zou het ombouwen/keuren dan kosten.

Als dat kan en niet al te veel kost ga ik dat waarschijnlijk doen want 2de hands 11kw motoren zijn er amper. :(
 
Dit is zeer goed mogelijk.
Houd er wel rekening mee:
- Max 0.1KW per kilo ledig gewicht.
- Max 11kw
- Max 125cc
en je moet hem waarschijnlijk laten her-keuren + een uitdraai hebben van een testbank?
Wordt dit dan niet een beetje duur >.<?, kun je beter kijken naar een bestaande 11kw.. zijn er zat te krijgen.
 
Als ik het zo hoor is het idd wel wat duurder ja en zal dat hem niet worden.

Hoezo er zijn er zat te krijgen. als ik op marktplaats zoek bijvoorbeeld vind ik maar een hand vol. veel meer niet.
 
zo even een paar die ik weet:

hyosung rt
hyosung gt
yamaha r125
yamaha ybr 125
yamaha tdr 125
monkey / Dax
honda xl 125
 
honda cbf125/cbr125
yamaha xt125
yamaha yzf r125
Suzuki dr125
ktm duke 125
aprillia mx125

gewoon even goed zoeken, desnoods in een ander land en dan laten importeren
 
Niet aan importeren beginnen.. is ook te duur voor een 2 jarige motor (mijn mening)
idd een lijstje met de motoren waar je naar wilt kijken:

Yamaha XT 125 X
Yamaha WR 125 R
Yamaha YBR 125
Yamaha WR 125
Yamaha YZF R 125 (heb ik zelf.. bevalt uitermate goed)
Yamaha TW 125

Honda CBF 125
Honda CBR125R
Honda CB125R

Keeway 125 speed (YBR 125 ripoff)

Sym Wolf 125
 
Kijk anders even bij het de aanbod topics van mij in dit forumdeel. Ze heten "125cc racers/sm/crossers/nakeds (11 potentie)" en zijn denk ik op de 2e/3e pagina te vinden.
 
Niet aan importeren beginnen.. is ook te duur voor een 2 jarige motor (mijn mening)
idd een lijstje met de motoren waar je naar wilt kijken:

Yamaha XT 125 X
Yamaha WR 125 R
Yamaha YBR 125
Yamaha WR 125
Yamaha YZF R 125 (heb ik zelf.. bevalt uitermate goed)
Yamaha TW 125

Honda CBF 125
Honda CBR125R
Honda CB125R

Keeway 125 speed (YBR 125 ripoff)

Sym Wolf 125

Importeren kan gewoon hoor, een nieuwe cbf op marktplaats is 2450 euro ik heb de mijne uit belgie gehaald voor 1300 en kost me totaal 1800 om hem te laten rijden in Nederland
 
*kuch* er staat hier nog een mooie 125cc derbi te koop *kuch*

Te koop: Mooie Derbi GPR 125 Racing 2takt

Welke gemaakt is voor de 25kw wet. (en dus wel meer als 11kw zal zijn) Hier heb ik dus helaas niks aan.

Zoals dit topic al zegt vroeg ik me af wat het kost en hoe je een 125cc motor van meer dan 11kw ombouwt en keurt naar 11kw. De conclusie is al gegeven namelijk dat dat gewoon te duur wordt vergeleken met gewoon kopen.

Ik zal dus gaan verder kijken naar een mooie 11kw motor. Op dit moment zit ik hier aan te denken. wat vinden jullie? http://www.hyosung-nederland.nl/modellen-2013/gt-125-naked/index.html
 
Laatst bewerkt:
Die Derbiel staat hoogstwaarschijnlijk gwn 11kw op kenteken. Ontgrenst kun je daar makkelijk 33pk uit persen. Ik zeg prima ding voor de 125cc periode.
 
Importeren kan gewoon hoor, een nieuwe cbf op marktplaats is 2450 euro ik heb de mijne uit belgie gehaald voor 1300 en kost me totaal 1800 om hem te laten rijden in Nederland

Waarom heb je m dan geimporteerd als je een nieuwe in nederland voor €650 minder kan krijgen :X

Natuurlijk kan importeren, afvoeren kan ook. Maar hier zitten wel flinke kosten aan verbonden en dat is een beetje zonde voor 2 jaar.

Ts kan naar mijn mening het beste uit het, nu nog geringe, aanbod in Nederland kijken dat voldoet aan de 11kw regels.
 
Alle 2t vanaf 1999 zijn 11kw nw geleverd en op kenteken.
In belgie en duitsland zie je meer 11k's, vanwege de rijbewijs B regel.
 
Hmmm zit zelf nu ook met de gedachte bij een Aprilia RS 125, maar wel 22kw op papier. Probeer een beetje uit te zoeken hoe duur het zou gaan worden, maar lukt nog niet helemaal. Iemand een inschatting? Is namelijk gelijk een lange termijn oplossing waar ik de komende 4 jaar op kan ipv 2 jaar (gewoon ontgenzen, anders na 2 jaar weer een nieuwe motor kopen, wat mij duurder gaat lijken).
 
Begrenzen op gas met een vermogensuitdraai kost je ongeveer 150 euro
 
Laatst bewerkt:
O dat valt nog mee.

Maar wacht ff hoor... Is de overheid zelfs zo vaag bezig dat het niet eens officieel mag maar letterlijk door de vingers kijken als je hem terugkeurt naar 11kw... Pfff... Wat een rare wereld wordt dit zeg!

Thanks!
 
Dat was ook altijd al zo bij teruggevoerde 600cc motorfietsen. (A)
Wanneer die begrensd werden op het gas, reed je wel (op kenteken) op een motor die niet bestemd was voor de beginnende klasse...
Dat werd ook door de vingers gezien
 
Officeel moet je op kenteken 25kw of in dit geval 11kw hebben? Stel ik laat alleen uitdraai zien wordt dit gedoogt.
 
Hmmm zit zelf nu ook met de gedachte bij een Aprilia RS 125, maar wel 22kw op papier. Probeer een beetje uit te zoeken hoe duur het zou gaan worden, maar lukt nog niet helemaal. Iemand een inschatting? Is namelijk gelijk een lange termijn oplossing waar ik de komende 4 jaar op kan ipv 2 jaar (gewoon ontgenzen, anders na 2 jaar weer een nieuwe motor kopen, wat mij duurder gaat lijken).
Wederom, 2T, weet dus waaraan je begint. Je kunt denk ik beter naar gewoon een 11kw appie rs/derbi gpr kijken, en deze na 2 jaar (of eerder al :+ ) opvoeren naar zijn originele vermogen.

Het zal persoonlijke voorkeur zijn. Ook al bankt mijn mx straks 30+pk, weet ik bijna zeker dat ik hem over twee jaar inruil voor een wat zwaardere 4T. Puur omdat het 2T wat meer gedoe is.

M opvoeren is trouwens ook niet goedkoop hoor, ik ben inmiddels al 420 euro kwijt aan onderdelen en dan doe ik al het montage/afstel werk zelf. En dan ben ik nog niet eens klaar :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan