Zuigerinterval vd mito word aangeraden 10-12000km. RS250 is 16000, maar das 2 cilinder.
Je mag verder doorrijden van mij hoor, kan best dattie langer meegaat, ík vervang ze echter preventief na 10-12000km, ik hoef geen motorschade door kantelende zuiger. Ik heb er 1 die had op zn 1e zuiger 16000km. De scheuren zaten er al in..16000 is dus gewoon te laat. 20.000 is dus 2e zuiger tijd.
Cilinder word aangraden rond de 25000km(dat heeft mijn gele mito gelopen). Lijkt weinig, maar je maakt écht geen km's met zo'n 2t. Tis geen dikke 4cil 4t waar je ff 300km op de tank zet in 1 dag. Misschíen hád ik nog iets verder gekund op deze cilinder, maar hij lag tóch open, en was aan zn eind, dús vervangen. Zelfde geld voor big-end.Bij deze km-stand moet je ook daar op gaan opletten. Maar speling checken=weten. Zelfde geld vd cilinder. Kijken=weten.
Zelf zuigertje vervangen líjkt eenvoudig klusje, maar je hebt wel juiste meetapparatuur nodig vd juiste zuiger/ringmaat, je moet wetten over squish, welke koppakking hoogte, juiste afstelling PV tot zuiger..Dus als je er geen sjoege van hebt? Niet zelf doen, daar is al zoveel ellende van gekomen..
(heb ik al zat van meegemaakt met aangekochte mito's)
Daarom zei ik al, er word veel mee gerommeld aan die kleine 2t, door de jonge doelgroep die veelal denkt er wel 'effe' aan te kunnen sleutelen ala brommer, maar die dus glád niet weten wat ze doen.
Zuiger láten vervangen kost E350. Zijn dus de kosten niet. Kleine beurt, of kleppe stellen bij 4t is duurder.
IK begin er zelf niet aan, aan zuigers vervangen ed! En ik heb liever een 2t waar een nieuwe zuiger in moet (door kmstand)dan 1 mét nwe zuiger, door vorige eigenaar gedaan of door een 4t zaak as motoport ofzo(waarvan je dus niet weet of het goed gedaan is)