Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

125cc motoren geschikt voor langere mensen?

Zijn trouwens genoeg klasgenoten van me die op schakelbrommers rijden (rs50, derbi nogwat-50)en die hebben bv. dezelfde lengte als mij en die passen er ook op, dus als die 125cc modellen toch een slagje groter zijn, dan is het nog best te doen lijkt me..?
 
~
 
Laatst bewerkt:
Hmm, ben niet van plan overal vol gas te rijden, dus de 2takts vallen dan af...
De honda cbr125r is 4takt, en die schijnt ook nog eens 1:30 te rijden dus dat is een goede optie..
Alleen dan moet ik er wel knap oppassen...dus het is ff wikken en wegen, want aangezien ik in de auto-techniek zit, en auto's dus ook leuk vindt, zou het ook kunnen zijn dat ik geen motor maar een auto (vertaling: koekblik) koop
 
Wel eens op een moderne supesport gezeeten?

En ja daar heb ik op gezeeten en dat zijn gewoon lomp grote dingen....

Je weet niet waar je over praat ... een CB900, dat was pas een lomp groot ding.

Tegenwoordige fietsen zijn wonderen van beweeglijkheid vergeleken met de motoren van een jaar of 30 geleden. Maar ruim zijn ze nog steeds niet. Tenminste niet vergeleken met een allroad of een flinke toerfiets.
 
ff moven oma.............



en wat is het nou uit eindelijk geworden?

ik kom iedere keer als ik google op "motor langen mensen " op dit topic uit en nou wil ik ook weten hoe het afgelopen is
 
Bike Explorer is niet ver weg, hij was hier 1 dag, 11 uren en 19 minuten geleden nog.
 
Mag ik vragen: zit je perse vast aan die 125cc?
Waarom niet een iets zwaardere motor van bijvoorbeeld 250cc of 400cc maar dan iets ouder en toch binnen je budget. ( keuze ten over volgens mij )
Heb zelf een Honda CB125 gehad, maar kwam toch echt tekort op vele fronten.
Het enige voordeel was het benzineverbruik van 1 liter op dik 50 kilometer.
Maar de machine reed echt als een opgevoerde brommer.
Sinds afgelopen zomer de CB125 ingeruild voor een Kawasaki Z300 en dat is toch werkelijk een wereld van verschil.
Dus wellicht je idee bijstellen en toch een iets zwaardere motor aanschaffen?
Vr Gr Erwin
 
HET TOPIC IS 4 JAAR OUD, EVEN ALS WAARSCHUWING VOOR IEDEREEN ER WEER MASSAAL OP IN GAAT
 
Mag ik vragen: zit je perse vast aan die 125cc?
A1 rijbewijs..

Rijdt nu iets dikkers..

 
Laatst bewerkt:
Hahaha xD
Kom ineens oud topic van mezelf tegen..Denk al
Dat ik mij vooraf zo druk heb lopen maken om of ik er wel op pas...
Maar dat was de voorpret natuurlijk, was toen nog bezig met autorijbewijs.

Maar de afloop:
Ik ben 1.88 en heb 2 jaar en 16.000km op een Honda cbr125r rondgereden! Qua lengte paste ik er prima op. Had niet de indruk dat de motor te klein was of dat ik ruimte tekort kwam, zat gewoon prima. Brandstofverbruik was volgens mij 1:33 (cbr uit 2004, zonder injectie) bij regelmatig vol gas bij het stoplicht optrekken. Vermogen is voldoende voor 80km/u wegen. Op 100 wegen en dus ook de snelweg is het gewoon ruk. 100 wegen zijn dacht ik nog wel te doen, maar met koude motor wil je hem niet meteen uitmelken en met tegenwind zul je echt nog wel moeite ondervinden om je snelheid constant te houden.

@motor bestuurdert
Jij bent met 1.94 wel iets langer dan ik. Persoonlijk heb ik prima gereden op de cbr. Ik zou gewoon even proefrijden. Scheelt misschien wel dat die cbr mij eerste motor was en ik dus ook niks groters gewend was. Er zijn ook grotere 125cc motoren weet ik.

Haha @worldbeater, je houdt mij goed in de gaten
Idd nu een ZZR 600. Heb een jaartje een Dragstar 650 gereden, maar vond ik toch niet comfortabel genoeg

Als er nog vragen zijn, hoor ik het wel!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op dit moment een MSX-125 en ben 12.
Heb op een Honda Varadero 125cc, Honda CBF125 en een Yamaha YZF125 gereden.

Laag vermogende motoren vind ik echt geweldig. Heb nog nergens op gezeten waar ik niet langer dan 2 uur op kon rijden. Alleen de Grom is soms even vervelend, maar dat heeft meer met het zadel te maken.
 
Gefeliciteerd! Hopelijk bevalt de motor je
Deze motor ga je voor binnendoor erbij gebruiken?
 
enkel stadverkeer binnenstad utrecht

moet dus makkelijk te parkeren zijn en dus ook kontje op te tillen