Vanochtend voor gekomen voor 47 km te hard

Mosseltje

MF veteraan
19 okt 2004
5.885
64
Breda
Jeetje wat heb ik een massel. Vorig jaar op 12 mei ben ik blijkbaar geflitst toen ik 97 km binnen de bbk kom reed. Ik had reeds een megabekeuring achter mijn naam staan toen ik 40 te hard op de snelweg reed. Als gevolg dat ik een briefje van de Officier van justitie kreeg op voor te komen bij de rechtbank in Haarlem. B|

De afspraak stond oor vanochtend 10:30. Ik ben nog nooit eerder voorgekomen dus daarom dit verhaal aan andere mensen die het zelfde te wachten staan. :W

Ik heb steeds consequent ontkent dat ik de bestuurder ben geweest van het voertuig. Ik kom binnen en er zitten 3 mensen in een klein kamertje. Niks geen matlock praktijken of ets dergelijks. Een griffier, een rechter (mannelijk) *O* en een officier van justitie. (vrouwelijk) :P

De rechter opent het verhaal met vragen wie ik ben en of ik ook de eigenaar ben van motor blablabla met kenteken bla bla bla. Vervolgens gaat ie alle bekeuringen in je verleden oprakelen. Hmmm. Zaten er een paar tussen die ik zelf al vergeten ben. Bekeuringen uit 2001 werden ook gewoon meegenomen in het verhaal. :?

Vervolgens liet hij mij de flitsfoto zien met de vraag bent u dat? Ik: "Ik herken de motor als de mijne meneer." }) (Stug blijven volhouden dat ik niet de bestuurder ben)

Vervolgens gaat de OvJ haar praatje doen. Weer de vraag waarom ik te snel reed. Ik: "Ik rij nooit te snel op de motor." O-) (De voorgaande bekeuringen waren allemaal voor de auto) Nog een paar strikvraagjes later, waarmee ze me probeerde te verleiden dat ik zou zeggen dat ik wel de bestuurder was, kwam ze tot haar eis.

OvJ:"Ik kan niet bewijzen dat mijnheer hier op het moment van de daad ook de bestuurder was en daarvoor laat ik de eis tot voorwaardelijke rij ontzegging vallen, wel stel ik mijnheer aansprakelijk voor het voertuig en daarop eis ik 360 euro" Rechter heeft de eis zo meegenomen.

Dus door hard ontkennen en heel onschuldig te kijken in de rechtzaal ben ik eraf gekomen met alleen een geld boete van 360 euro. *O* *O* *O* *O* *O*



Heb ze nog even een handje gegeven want ik heb helaas nog een uitnodiging liggen. |( |(
 
Geluk gehad dus, en slim gespeeld. Hoefde je niet aan te geven wie er daadwerkelijk wel op jouw motor zat dan??
 
Beetje triest... Wees een echte vent/dame en sta voor je daden... -O-

Als je nog een keer 170 op de snelweg rijdt kan ik mee leven, maar 97 in de bebouwde kom... :N
 
Ja als je maar netjes bent en gewoon rechtlijning lult en indien nodig spijt betuigd gaat het best. Zo is hele tijd geleden mijn bekeuring gehalveerd van 600 naar 300 euro, maar wel 300 euro voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar.

Die proeftijd is overigens nog niet over, maar het feit dat ze bij jou van 5 jaar terug nog bekeuringen op gaan rakelen word ik eigenlijk niet echt vrolijk van.

Na een zware snelheidsovertreding 1 jaar recidive stelt dus eigenlijk geen reet voor, want ze nemen het gewoon mee bij je volgende overtreding ook al is die dus meer dan een jaar geleden. '(
 
Jeetje wat heb ik een massel. Vorig jaar op 12 mei ben ik blijkbaar geflitst toen ik 97 km binnen de bbk kom reed. Ik had reeds een megabekeuring achter mijn naam staan toen ik 40 te hard op de snelweg reed. Als gevolg dat ik een briefje van de Officier van justitie kreeg op voor te komen bij de rechtbank in Haarlem. B|

De afspraak stond oor vanochtend 10:30. Ik ben nog nooit eerder voorgekomen dus daarom dit verhaal aan andere mensen die het zelfde te wachten staan. :W

Ik heb steeds consequent ontkent dat ik de bestuurder ben geweest van het voertuig. Ik kom binnen en er zitten 3 mensen in een klein kamertje. Niks geen matlock praktijken of ets dergelijks. Een griffier, een rechter (mannelijk) *O* en een officier van justitie. (vrouwelijk) :P

De rechter opent het verhaal met vragen wie ik ben en of ik ook de eigenaar ben van motor blablabla met kenteken bla bla bla. Vervolgens gaat ie alle bekeuringen in je verleden oprakelen. Hmmm. Zaten er een paar tussen die ik zelf al vergeten ben. Bekeuringen uit 2001 werden ook gewoon meegenomen in het verhaal. :?

Vervolgens liet hij mij de flitsfoto zien met de vraag bent u dat? Ik: "Ik herken de motor als de mijne meneer." }) (Stug blijven volhouden dat ik niet de bestuurder ben)

Vervolgens gaat de OvJ haar praatje doen. Weer de vraag waarom ik te snel reed. Ik: "Ik rij nooit te snel op de motor." O-) (De voorgaande bekeuringen waren allemaal voor de auto) Nog een paar strikvraagjes later, waarmee ze me probeerde te verleiden dat ik zou zeggen dat ik wel de bestuurder was, kwam ze tot haar eis.

OvJ:"Ik kan niet bewijzen dat mijnheer hier op het moment van de daad ook de bestuurder was en daarvoor laat ik de eis tot voorwaardelijke rij ontzegging vallen, wel stel ik mijnheer aansprakelijk voor het voertuig en daarop eis ik 360 euro" Rechter heeft de eis zo meegenomen.

Dus door hard ontkennen en heel onschuldig te kijken in de rechtzaal ben ik eraf gekomen met alleen een geld boete van 360 euro. *O* *O* *O* *O* *O*



Heb ze nog even een handje gegeven want ik heb helaas nog een uitnodiging liggen. |( |(


Lucky hoor :Y

Niet zo slim om hier wel te posten dat je de bestuurder van de motor geweest ben :P
Wie weet wie hier allemaal meekijkt....
 
Geluk gehad dus, en slim gespeeld. Hoefde je niet aan te geven wie er daadwerkelijk wel op jouw motor zat dan??


Ik had de motor in de verkoop staan en enkele mansen hebben proefgereden. Heb namen wel genoteerd maar slechts twee maanden bewaard. O-) ;)



Beetje triest... Wees een echte vent/dame en sta voor je daden... -O-

Als je nog een keer 170 op de snelweg rijdt kan ik mee leven, maar 97 in de bebouwde kom... :N

Hé, de eerste moraal ridder. Wist wel dat ze niet lang weg zouden blijven. Je hebt BBK en je hebt BBK.

Maar je hebt gelijk hoor. Ga maar weer lekker slapen. :W
 
_O-


maar voor 97 binnen bebouwde kom moeten ze je eigenlijk gewoon opsluiten, natuurlijk...


Was tweede optie. 360 euro boete of 7 dagen de bak in. :Y
Kan je wel lekker studeren en je eten wordt nog gebracht ook. hmmmm . . .
 
Hé, de eerste moraal ridder. Wist wel dat ze niet lang weg zouden blijven. Je hebt BBK en je hebt BBK.

Maar je hebt gelijk hoor. Ga maar weer lekker slapen. :W

Heb niks tegen hard rijden hoor, doe ik zelf ook regelmatig op motor EN in koekblik. Alleen dat gejammer als je dan een keer gepakt wordt vind ik triest. Maar goed, binnen nu en een jaar ga je hier waarschijnlijk posten dat je 'm alsnog bent kwijtgeraakt... Tegen die tijd word ik nog wel 's weer wakker... :W

Voor nu, gefeliciteerd met je overwinning op het recht... 't is en blijft wel een slimme truc, waar een aantal mensen nog wel wat aan gaat hebben.
 
feli hoor!

dikke BS dat je dan maar een echte man moet wezen... als jij onder een dikke sanctie uit kan komen doe je het ook, en doe je het niet ben je lekker slim bezig, kan je je geld net zo goed weggooien...
 
Beetje triest... Wees een echte vent/dame en sta voor je daden... -O-

Als je nog een keer 170 op de snelweg rijdt kan ik mee leven, maar 97 in de bebouwde kom... :N


Nou ja, er zijn plekken die aangeduid worden als bebouwde kom, maar waar je heel veilig 80 kan rijden.

En 'staan voor je daden'? Ik voel me echt niet schuldig als ik ergens te hard rijd hoor. Waar het onveilig is doe ik het niet, waar het wel kan rij ik zo hard als ik veilig acht (wel met een grens natuurlijk).
 
Heb niks tegen hard rijden hoor, doe ik zelf ook regelmatig op motor EN in koekblik. Alleen dat gejammer als je dan een keer gepakt wordt vind ik triest. Maar goed, binnen nu en een jaar ga je hier waarschijnlijk posten dat je 'm alsnog bent kwijtgeraakt... Tegen die tijd word ik nog wel 's weer wakker... :W

Voor nu, gefeliciteerd met je overwinning op het recht... 't is en blijft wel een slimme truc, waar een aantal mensen nog wel wat aan gaat hebben.


Waar hoor je me jammeren???? :?

Weet heel goed dat ik er netjes afgekomen ben hoewel ik fout zat. Echter was ik nog nooit in een rechtzaal geweest en ik heb mijn ervaringen gedeeld aan mijn mede forummers.

Ik heb m'n lesje wel geleerd. ik ben er absoluut niet trots op dat ik moest voorkomen. Het tegendeel zelfs. Rij nu niet harder meer dan 30 km p/u te hard.

Alleen nu nog aanleren beide wielen op de grond te houden.
 
Waar hoor je me jammeren???? :?

Weet heel goed dat ik er netjes afgekomen ben hoewel ik fout zat. Echter was ik nog nooit in een rechtzaal geweest en ik heb mijn ervaringen gedeeld aan mijn mede forummers.

Ik heb m'n lesje wel geleerd. ik ben er absoluut niet trots op dat ik moest voorkomen. Het tegendeel zelfs. Rij nu niet harder meer dan 30 km p/u te hard.

Alleen nu nog aanleren beide wielen op de grond te houden.



Amen
:}


En nu vanmiddag weer ff lekker een stukkie rijden :]
 
Ik heb m'n lesje wel geleerd. ik ben er absoluut niet trots op dat ik moest voorkomen. Het tegendeel zelfs. Rij nu niet harder meer dan 30 km p/u te hard.

Alleen nu nog aanleren beide wielen op de grond te houden.
Das ook alleen maar omdat die opgevoerde brommer van je niet harder wil. :z

})
 
heeft iemand nog een andere ondertitel voor me ??


All things are subject to interpretation whichever interpretation prevails at a given time is a function of power and not truth.
Friedrich Nietzsche

of

Convictions are more dangerous foes of truth than lies.
Friedrich Nietzsche


:+

Das ook alleen maar omdat die opgevoerde brommer van je niet harder wil. :z

})

:(

:+

Het probleem is juist dat ik mijn CBR1000 weg heb gedaan wegens teveel bekeuringen. Daarom een Brommertje. Maar ik heb nog nooit zoveel bekeuringen binnen gekregen. :(
 
Laatst bewerkt:
_O-

Ik weet niet wanneer Mosseltje voor de tweede keer voor moet komen, maar ik zou nog even genieten van je rijbewijs zolang het kan. :+


Tweede keer is 35 te hard en aangezien ik geen voorwaardelijk heb gekregen raak ik hem de volgende keer ook niet kwijt.

Ben wel bang dat de volgende keer toch iets hoger uit gaat vallen. Ga proberen met het verhaaltje dat ik er enorm van geschrokken ben en erg veel van geleerd heb maar dat de overtreding nog voor de wijze les was.

Zou het werken . . ? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan