GSXF600 begin '90 inhouden

Dennix

Rookie
6 jun 2006
4
0
Rhenen
Beste collega motorrijders,

Wellicht is er onder jullie iemand die het volgende probleem kent en of kan oplossen.

Bij het normaal rijden en rustig optrekken rijdt de motor prima. Als ik lekker vlot wil optrekken dan gaat hij goed weg houd bij ruim gas in en bij vol gas schiet hij ervandoor.

Wat is hier de oorzaak van ?
Kan het zijn dat de carburateurs afgesteld moeten worden ?

Groeten Dennix :9
 
De motor is volgens zeggen lopend weggezet en heeft minimaal een jaar gestaan.
Ik heb hem niet lopend gekregen. Om hem te maken heb ik de kop pakking vervangen de kleppendeksel rubbers, nieuwe bougies erin gedaan en de carburateurs schoon gemaakt. Ik heb opgelet dat de carburateurs precies hetzelfde zijn gebleven kwa afstelling.
 
:^


grote kans dat er toch nog ergens vuil in de carbs zit, moet bijna wel een mengsel probleem zijn.




hoeveel heeft ie gelopen? want de gasnaaldgelijders van deze suzuki's schijnen nogal snel te slijten. dan worden ze ovaal.. en dan klopt er niks meer van je afstelling

merk je ook wel aan het benzine verbruik ;)
 
:^


grote kans dat er toch nog ergens vuil in de carbs zit, moet bijna wel een mengsel probleem zijn.




hoeveel heeft ie gelopen? want de gasnaaldgelijders van deze suzuki's schijnen nogal snel te slijten. dan worden ze ovaal.. en dan klopt er niks meer van je afstelling

merk je ook wel aan het benzine verbruik ;)

Van stilstaan slijt iets zelden.
Van de 10 keer dat ik hier op het forum iets lees over vervuiling van carburateurs, is 9 keer het reinigen niet goed gedaan. :N
 
Carburateurs kunnen wel kapot gaan van het stilstaan (en niet zo'n heel klein beetje ook) als de vlotterbakken niet afgetapt zijn voor het stilstaan.

Tenminste, een vlotternaald die je letterlijk met een tang uit zn zitting moet trekken omdat ie zo vastgerot zit na anderhalf jaar stilstaan lijkt me niet echt gezond :+
 
doet ie dat onder de 7000 toeren??? Schiet ie daarboven weg?

Ja dat klopt. Ik zal de carbs nog eens goed schoonmaken.
Ik zag dat de membramen boven in de carbs wat aan de ruime kant zijn. Je krijgt het zaakje wel dicht maar het is even gepruts om de wat dikkere buitennring in het groefje te krijgen. Kan dat eventueel het/een probleem zijn?

Ik heb al geinformeerd naar een nieuw setje maar dat is onbetaalbaar.

Alvast bedankt voor jullie hulp. :}
 
Ja dat klopt. Ik zal de carbs nog eens goed schoonmaken.
Ik zag dat de membramen boven in de carbs wat aan de ruime kant zijn. Je krijgt het zaakje wel dicht maar het is even gepruts om de wat dikkere buitennring in het groefje te krijgen. Kan dat eventueel het/een probleem zijn?

Ik heb al geinformeerd naar een nieuw setje maar dat is onbetaalbaar.

Alvast bedankt voor jullie hulp. :}

Als het klopt dat ie boven de 7000 toeren wegschiet en daarvoor inhoudt dan kan ik zeggen dat het normaal is, zo is de f serie van de gsx toendertijd begrenst is op te lossen met een g-pack deze pakt het volle vermogen eerder op.
 
zelfde probleem trouwens.
afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaar geworden van een
Suzuki GSX 600 F uit 1991, amerikaans model.(nog vragen over maar komt in
ander topic)
stationair blijft mijn motor niet lopen even wel maar kakt langzaam in
ook had ik het probleem dat tussen 1000 en 5000 toeren het gas niet soepel
af te regelen is. boven dat toerental is er geen probleem en gaat ie wel.

vandaag heb ik o.a. de olie ververst, oliefilter vervangen,origineel luchtfilter
gemonteerd (liet beter lucht door dan het k&n filter wat er op zat)
bougies vervangen, carb cleaner op de benzin en uiteraard een beetje
liefde wat er voor zorgde dat hij wat mooier liep onderin maar nog
niet helemaal van het probleem af was.

even over de bougies. cilinder 1 en 2 waren pikzwart. wat in mijn geval duidt
op een niet goed afgestelde onsteking (tog :? ) cilinder 3 zag er minder
zwart uit. tegen het beige aan en cilinder 4 zag er uit zoals het hoort.
een nette verbrandingskleur.

wanneer ik aan me gashendel jengel ;) en em hoog in de toeren laat klimmen
hoor ik em pruttelen en zie ik naar mijn mening iets te donkere uitlaatgassen.

conclusie in mijn geval: niet de bougies, niet het luchtfilter.
evt. lekkende koppaking maar die had je vervangen. heb je toevallig ook een
xtra luchtzuiger rechts naast de olieradiator? (vanaf voren gezien) als
in een californische gsx?

genoeg getiept eerst... we wachten de reacties met spanning af ;) :}
 
Het is niet de begrenzer want het sputteren loopt ongeveer gelijk met de gas stand, tenzij je rustig (heel rustig) optrekt. Dan loopt hij perfect.

De carburateurs zijn schoon, en ja ik heb ze netjes gedemonteerd voor dat ik met meuk en tandenborstels aan de gang ben gegeaan.

Ik krijg de indruk (na het nodige leeswerk op dit forum) dat de carbs het probleem zijn en dat het synchroniseren van de carbs de oplossing zou moeten zijn.

Mee eens?
 
Het is niet de begrenzer want het sputteren loopt ongeveer gelijk met de gas stand, tenzij je rustig (heel rustig) optrekt. Dan loopt hij perfect.

De carburateurs zijn schoon, en ja ik heb ze netjes gedemonteerd voor dat ik met meuk en tandenborstels aan de gang ben gegeaan.

Ik krijg de indruk (na het nodige leeswerk op dit forum) dat de carbs het probleem zijn en dat het synchroniseren van de carbs de oplossing zou moeten zijn.

Mee eens?

Nee niet mee eens, ik denk dat echt goed schoonmaken de oplossing is. (dus echt alles er uit wat er uit kan, alles perfect schoonmaken, en doorblazen met perslucht)
 
Het is niet de begrenzer want het sputteren loopt ongeveer gelijk met de gas stand, tenzij je rustig (heel rustig) optrekt. Dan loopt hij perfect.

De carburateurs zijn schoon, en ja ik heb ze netjes gedemonteerd voor dat ik met meuk en tandenborstels aan de gang ben gegeaan.

Ik krijg de indruk (na het nodige leeswerk op dit forum) dat de carbs het probleem zijn en dat het synchroniseren van de carbs de oplossing zou moeten zijn.

Mee eens?

als hij stationair niet gelijk loopt moet ie afgesteld worden
 
Slechte synchronisatie kan ook beteken dat er wat dipjes in zitten, maar carburateurs maak je over het algemeen niet met tandenborstels schoon, maar met carburateur reiniger en (voorzichtig) met perslucht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan